• Anonym (p)
    Äldre 26 Jan 10:26
    1026 visningar
    6 svar
    6
    1026

    Har herpes som blir extra irriterat efter dusch - hjälp!!!!

    Har nyligen fått mitt första utbrott av herpes (ett fruktansvärt "svårt" sådant) och bara några dagar efter att det lagt sig blossade det upp igen. Denna gången har jag inte haft de smärtsamma blåsorna utan "enbart" nervsmärtor, stickningar och en vansinnig klåda som hålls mig vaken om nätterna. Efter flera veckors terror är jag rätt slut. Tar nu sömntabletter men det gör mig dåsig dagen efter.

    Jag har märkt att kliandet tar fart efter att jag duschat. Har börjat använda Aco intimolja som jag hört ska var bättre än intimtvålen. Är det någon som varit med om samma sak? Hur löste ni problemet? I övrigt känner jag mig mkt bättre men klådan (som kommer liksom i stötar genom kroppen) är ett h-vete!

  • Svar på tråden Har herpes som blir extra irriterat efter dusch - hjälp!!!!
  • Anonym (p) Trådstartaren
    Äldre 26 Jan 10:28
    #1

    Jag började alltså använda intimoljan innan skov nr 2. Det kan väl inte vara den som är boven?

  • Anonym (Medic­in)
    Äldre 26 Jan 11:14
    #2

    Tar du någon medicin som förkortar tiden med besvär och lindrar?

  • Anonym (Vet inte)
    Äldre 26 Jan 11:18
    #3

    Nu har jag inte haft herpes utbrott men drabbats av svamp efter långvarigt antibiotikaanvändande med extrem underlivsklåda som följd.

    Det som har hjälpt mig mest är att smörja med cocosfett av fin kvalitet.

    Det har lindrat på studs och läkt.

  • Anonym (p) Trådstartaren
    Äldre 26 Jan 11:32
    #4
    Anonym (Medicin) skrev 2015-01-26 11:14:38 följande:

    Tar du någon medicin som förkortar tiden med besvär och lindrar?


    Jag äter aciklovir och det har hjälpt men inte mot klådan dessvärre..
    Anonym (Vet inte) skrev 2015-01-26 11:18:19 följande:

    Nu har jag inte haft herpes utbrott men drabbats av svamp efter långvarigt antibiotikaanvändande med extrem underlivsklåda som följd.

    Det som har hjälpt mig mest är att smörja med cocosfett av fin kvalitet.

    Det har lindrat på studs och läkt.


    Cocosfett alltså! Jag har ju inte svamp (såvitt jag vet...) men det kanske kan hjälpa ändå. Vart hittar man det? Bor på en liten ort så har inte tillgång till några specialaffärer tyvärr. Mer än life - butiker.
  • Anonym (p) Trådstartaren
    Äldre 26 Jan 11:50
    #5

    En fråga till: när "vågar" man ha sex igen? Jag har som sagt inga blåsor vad jag varken kan se eller känna utan bara klådan. Lär det bli värre av att ha sex nu? Har förmodligen redan smittat min sambo eller så var det han som smittade mig men visst smittar man lite mindre när man inte har blåsorna?

  • Anonym (p) Trådstartaren
    Äldre 27 Jan 08:06
    #6
    Anonym (Vet inte) skrev 2015-01-26 11:18:19 följande:

    Nu har jag inte haft herpes utbrott men drabbats av svamp efter långvarigt antibiotikaanvändande med extrem underlivsklåda som följd.

    Det som har hjälpt mig mest är att smörja med cocosfett av fin kvalitet.

    Det har lindrat på studs och läkt.



    Stort TACK för tipset om kokosfett!! Jag köpte det, plus RFSU's Daily Balance att rengöra först med. Testade igår kväll och nu har jag sovit som en STOCK en hel natt utan vare sig sömnpiller eller kliande besvär. Känner mig som en helt ny människa!!! :) :)
Svar på tråden Har herpes som blir extra irriterat efter dusch - hjälp!!!!