• VanillaCoke

    Normalt att spy upp måltider?

    Har inte haft något direkt illamående, ibland bara men inte som man läser att folk har.

    Dock har jag på sistone ibland börjat spy upp det jag äter, kan vara både frukost lunch eller middag. Om jag tänker på "fel" saker när jag ätit kommer det upp direkt, om jag går in i badrummet eller om jag ska slänga mat i papperskorgen.

    Är detta normalt?

    Gravid i vecka 15 nu.

  • Svar på tråden Normalt att spy upp måltider?
  • lövet2

    Om du är gravid är det antagligen normalt. Men - det kan vara värt att fundera på om du t ex börjat ta järntabletter. Det kan vara så att du helt enkelt inte tål den sorten i så fall.

  • VanillaCoke

    Har aldrig hört någon som haft såhär. Men det kanske är "normalt" när man är gravid

  • kaeg

    En bekanta jag känner har så. Minska portionsstorlekarna, ät långsamt, ta tex omeprazol eller annan av barnmorskan ordinerat läkemedel som minskar magsyra och lugnar magen. Rör dig långsamt efter matinag eller vila en stund innan du reser dig.

    Det ger förhoppningsvis med sig inom några veckor.

  • malintherese01

    Jag är i vecka 14 och mitt illamående håller äntligen på att avta.. men jag fick upp så gott som ALLT innan... I ca 2 månader har jag spytt varenda dag, så de är  inget konstigt om du är gravid. Vissa får tyvärr mycket mer besvär än andra :/ 

    Jag säger som personen innan, ät LITE och OFTA... Jag har en förmåga att inte äta förens jag är riktigt hungrig, och de är oftast då det kommer upp igen. 
    ät ofta, en liten frukt, ett kex eller liknande i mellanåt under dagen.. 

    Hoppas de blir bättre snart :)

Svar på tråden Normalt att spy upp måltider?