• Anonym (gråter)

    Vågar inte skaffa barn och min man kommer att lämna mig!! =(

    Jag är rent ut sagt LIVRÄDD för att skaffa barn, graviditeten, förlossningen, ansvar för ett helt nytt liv. Min man vill ha barn och han kommer att lämna mig och jag inte "ger" honom ett barn. Men så fort jag tänker på det där med barn blir jag helt kallsvettig, får hjärtklappning och kan inte andas.

    Sitter och gråter just nu. Jag kommer inte att klara mig utan min man, men jag kommer heller inte klara av att ge honom ett barn. Som det känns just nu vill jag inte fortsätta leva om min man lämnar mig, vilket kommer att ske. För jag kan inte klara mig utan honom. Vad ska jag göra?! Suttit och gråtit hela dagen! Känner mig som en avelsko, att han bara vill ha mig för att jag ska ge honom ett barn, annars är jag inte värd något. Då kan han slänga bort mig.

  • Svar på tråden Vågar inte skaffa barn och min man kommer att lämna mig!! =(
  • Påven Johanna

    Du kan väl gå och tala med någon, så att du kan reda ut vad dina känslor har för innehåll och vad de står för. Kanske kommer du fram till att du inte vill ha barn och då är det ju så, men om det bara handlar om rädsla så finns det ju mycket att göra åt den saken. 

    Att din man bara skulle se dig som avelsko är djupt orättvist av dig att anklaga honom för. Jag tycker att det är högst förståeligt att han väljer bort dig om du inte vill ha barn och han vill det. Säkert ledsamt för både dig och honom, men i mina ögon förståeligt som sagt. 

    Varför klarar du dig inte utan honom? Har du fler irrationella skräckkänslor?

  • Anonym (gråter)
    Påven Johanna skrev 2015-01-26 12:48:32 följande:

    Du kan väl gå och tala med någon, så att du kan reda ut vad dina känslor har för innehåll och vad de står för. Kanske kommer du fram till att du inte vill ha barn och då är det ju så, men om det bara handlar om rädsla så finns det ju mycket att göra åt den saken. 

    Att din man bara skulle se dig som avelsko är djupt orättvist av dig att anklaga honom för. Jag tycker att det är högst förståeligt att han väljer bort dig om du inte vill ha barn och han vill det. Säkert ledsamt för både dig och honom, men i mina ögon förståeligt som sagt. 

    Varför klarar du dig inte utan honom? Har du fler irrationella skräckkänslor?


    Jag känner mig som en avelsko för att jag inte duger om jag inte ger honom ett barn.

    Jag klarar mig inte utan honom för att han hjälper mig med allt. Som nu ser han till att jag har boende och mat på bordet. Jag kan inte klara sånt själv.
  • Påven Johanna
    Anonym (gråter) skrev 2015-01-26 12:57:53 följande:
    Jag känner mig som en avelsko för att jag inte duger om jag inte ger honom ett barn.

    Jag klarar mig inte utan honom för att han hjälper mig med allt. Som nu ser han till att jag har boende och mat på bordet. Jag kan inte klara sånt själv.
    Kan du inte klara sådant själv? Varför då? 
  • Anonym (-)
    Anonym (gråter) skrev 2015-01-26 12:57:53 följande:
    Jag känner mig som en avelsko för att jag inte duger om jag inte ger honom ett barn.

    Jag klarar mig inte utan honom för att han hjälper mig med allt. Som nu ser han till att jag har boende och mat på bordet. Jag kan inte klara sånt själv.
    Då är det dags att du ser till att klara dig själv ts.

    Självklart ska du inte göra något som du inte är redo för, absolut inte.
    Sen bör du alltså inte vara så beroende av någona annan, tänk om det skulle hända honom något? eller om han lämnade dig för en annan?

    Så se till att ta tag i DITT mående, tänk på dig själv nu, sen är det upp till mannen om han vill vara med dig eller inte men du ska självklart inte skaffa barn mot din vilja.
  • Anonym (gråter)
    Påven Johanna skrev 2015-01-26 12:59:55 följande:
    Kan du inte klara sådant själv? Varför då? 
    Jag vet inte varför jag inte kan det, jag får typ ångest av alla jobb, har svårt för sociala situationer och hur ska jag kunna sköta om en egen lägenhet? betala hyra och så och om något går sönder, vad gör jag då?
  • Påven Johanna
    Anonym (gråter) skrev 2015-01-26 13:03:39 följande:
    Jag vet inte varför jag inte kan det, jag får typ ångest av alla jobb, har svårt för sociala situationer och hur ska jag kunna sköta om en egen lägenhet? betala hyra och så och om något går sönder, vad gör jag då?
    Då tycker jag att det är märkligt att han vill skaffa barn med dig innan du tagit reda på varför det förhåller så där och gjort något åt det. 

    Hur gammal är du? Har du inte bott själv någon gång och aldrig uppburit en anställning? 
  • Anonym (gråter)
    Anonym (-) skrev 2015-01-26 13:01:35 följande:
    Då är det dags att du ser till att klara dig själv ts.

    Självklart ska du inte göra något som du inte är redo för, absolut inte.
    Sen bör du alltså inte vara så beroende av någona annan, tänk om det skulle hända honom något? eller om han lämnade dig för en annan?

    Så se till att ta tag i DITT mående, tänk på dig själv nu, sen är det upp till mannen om han vill vara med dig eller inte men du ska självklart inte skaffa barn mot din vilja.
    Ja han kommer ju att lämna mig för någon annan nu. Jag vet inte hur jag ska se till att klara mig själv, har ingen inkomst och kan inte få någon lägenhet ens. Och nu blir jag lämnad och utslängd. Äger inget av värde. Har 0 kr sparade och den enda utväg jag ser nu är att jag får ge honom ett barn helt enkelt.
  • Anonym (gråter)
    Påven Johanna skrev 2015-01-26 13:05:51 följande:
    Då tycker jag att det är märkligt att han vill skaffa barn med dig innan du tagit reda på varför det förhåller så där och gjort något åt det. 

    Hur gammal är du? Har du inte bott själv någon gång och aldrig uppburit en anställning? 
    Jo ja har bott själv, men mådde så dåligt av det så  fick flytta hem igen. Har haft jobb men får sådan ångest av det och till slut blir jag deprimerad och kan inte jobba kvar och säger upp mig
  • Anonym (- 2)
    Anonym (gråter) skrev 2015-01-26 13:07:03 följande:
    Ja han kommer ju att lämna mig för någon annan nu. Jag vet inte hur jag ska se till att klara mig själv, har ingen inkomst och kan inte få någon lägenhet ens. Och nu blir jag lämnad och utslängd. Äger inget av värde. Har 0 kr sparade och den enda utväg jag ser nu är att jag får ge honom ett barn helt enkelt.

    En utväg är ju att du skaffar dig inkomst så att du blir självständig. Vad händer om du går med på att ge honom ett barn, sedan lämnar han dig. Du har då ingen möjlighet att ta hand om barnet, utan får nöja dig med tex varannan helg, oavsett hur mycket du älskar ditt barn, och din tidigare man.

    Du kan inte sätta ditt värde efter hur mannen värderar dig. Om du inte blir självständig är det större risk att du blir lämnad än om du inte ger honom ett barn snabbt. Ingen vill vara ansvarig för någon annans lycka.
  • Anonym (Gifta)

    Men diskuterade ni inte detta INNAN ni gifte er?? 
    Vad sades då? Har han ändrat sig eller har du? 

Svar på tråden Vågar inte skaffa barn och min man kommer att lämna mig!! =(