• Cocostopp

    min tjockisblogg :) vad heter din?

    Tänkte att det kanske finns fler än jag som kämpar med vikten och skriver om sina framgångar och nederlag??
    Länka den här då!
    Här är min, skriven med humor och självinsikt ????

    www.xl-zero.blogspot.se

    Fläskfia goes supermodell
    Vaknade idag och var FET! Varför har ingen sagt nåt? Ser ut som en jäkla blobb. Så nu ska jag väl då försöka hålla mig undan för tidig död, och onödiga vårdkostnader för vårt älskade fosterland (men jag tror fan jag redan betalat för min sjukvård med all moms o skatt på allt jag stoppat i munnen) Iaf, jag tänkte lyckas med det här på ett år, det är min plan. Att bli den där läckerbiten igen, som killar brukade vända sig om efter

  • Svar på tråden min tjockisblogg :) vad heter din?
  • Erica01

    Har ingen tjockisblogg, men en tråd här på Familjeliv som nästan är som en blogg. Jag försöker sluta överäta och bli av med godissug. Det handlar väldigt mycket om att förstå orsaken till mitt sug och ta hand om den och inte tycka att jag är dålig som äter eller vill äta.
    Jag tror hjärnspökena kring detta kan ha mycket likheter oavsett om man väger 120, 80 eller 50 kg. Kampen om en sund relation till ätande tänker jag, sen blir konsekvenserna en större viktnedgång om man från början är överviktig.

    Här är tråden, välkommen förbi :)
    www.familjeliv.se/forum/thread/75938389-sluta-trostataata-godis-tillsammans-hang-med

  • Erica01

    Läste i din blogg, vilken helt otrolig resa du gjort! Verkligen imponerad, speciellt som starten var så tuff. Grattis till nya målet och stor lycka till vidare.

    Det är så peppande att läsa om andra människors kamp, oavsett om det handlar om träning, mat eller beteende så hänger det ju ihop. Man hittar en ände att börja i och plötsligt hänger de andra bitarna med.

    Keep up the good work :)

  • Cocostopp
    ,9Erica01 skrev 2015-12-05 14:48:24 följande:

    Läste i din blogg, vilken helt otrolig resa du gjort! Verkligen imponerad, speciellt som starten var så tuff. Grattis till nya målet och stor lycka till vidare.

    Det är så peppande att läsa om andra människors kamp, oavsett om det handlar om träning, mat eller beteende så hänger det ju ihop. Man hittar en ände att börja i och plötsligt hänger de andra bitarna med.

    Keep up the good work :)


    Tack så mycket :) Ja det har vart ett slit utan dess like haha... Men nu äråret snart slut, och nya mål för 2016 ska sättas upp.
  • kalmarpiraten

    Förutsatt att det är TS som ligger längst ner på http://www.xl-zero.blogspot.se så tycker jag att det är en klar överdrift att kalla sig "fläskfia" då det säkerligen finns tusentals kvinnor i det här landet som både ligger på dubbla och tredubbla matchvikten. Vilket naturligtvis är beklagligt i sig med tanke på vad det kan ställa till med vad beträffar allt ifrån hjärtproblem, högt blodtryck till diabetes.


  • Cocostopp
    kalmarpiraten skrev 2015-12-15 09:53:01 följande:

    Förutsatt att det är TS som ligger längst ner på http://www.xl-zero.blogspot.se så tycker jag att det är en klar överdrift att kalla sig "fläskfia" då det säkerligen finns tusentals kvinnor i det här landet som både ligger på dubbla och tredubbla matchvikten. Vilket naturligtvis är beklagligt i sig med tanke på vad det kan ställa till med vad beträffar allt ifrån hjärtproblem, högt blodtryck till diabetes.


    På bloggen finns bilder när jag började på mina 99,9 kg till mina 154 cm.. Så enormt stor faktist.
  • Logiskt

    Hej,

    Kollade din blogg! Helt OTROLIGT bra jobbat! Närmat sinnessjukt vilket utveckling du har gjort! Skulle du falla för frestelsen av att vilja äta en (en!) kexchoklad, gör det just den kvällen, du är mer än väl värd det!

    Återigen, BRA JOBBAT!

  • Cocostopp
    Logiskt skrev 2016-01-10 19:25:29 följande:

    Hej,

    Kollade din blogg! Helt OTROLIGT bra jobbat! Närmat sinnessjukt vilket utveckling du har gjort! Skulle du falla för frestelsen av att vilja äta en (en!) kexchoklad, gör det just den kvällen, du är mer än väl värd det!

    Återigen, BRA JOBBAT!


    Åh.. Tack så mycket!!! :)
  • Ninis74

    Skriver lite i "tjockbloggen" mevsme.se 


    Det är min syster och jag som peppar varandra att gå ner i vikt :)


    GRYM RESA DU HAR GJORT !


    JUST DO IT !
Svar på tråden min tjockisblogg :) vad heter din?