• Anonym (undrar)

    Reklamera kappahl?

    Hej. Har 2 barnplagg från märket newbie som bägge fått 1 litet hål i sig efter 1 tvätt i maskinen.

    Kan jag reklamera detta utan kvitto? Det är inte maskinen som är sönder, och några skadedjur har vi inte heller.
    Har köpt massor av kläder från newbie tidigare och aldrig haft problem med att dom gått sönder.
    Detta är bebiskläder så något slitage är det ju inte heller.
    Har mailat deras kundtjänst men inte fått svar ännu. Ska förbi centrum imorgon och tänkte passa på då.

    Någon som vet hur det funkar?

  • Svar på tråden Reklamera kappahl?
  • DickRex

    Men men men... Om det är hål så kan väl de ha uppstått på tusen olika sätt bortom både kappahls och din kontroll, men utan att det är något som kappahl måste ansvara för eller?


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • Anonym (undrar)
    DickRex skrev 2015-01-26 23:12:47 följande:

    Men men men... Om det är hål så kan väl de ha uppstått på tusen olika sätt bortom både kappahls och din kontroll, men utan att det är något som kappahl måste ansvara för eller?


    Det är små trådar som är av, så antar att det bör ligga i materialet. Det är lite därför jag tar upp det här. Vet inte alls hur det ligger till med reklamation. Men det bör ju hålla att tvätta bebiskläder mer än 1 gång. Och har aldrig haft detta problem innan med deras kläder i samma märke. (Eller med andra kläder heller).
  • Mullan

    Gå in och prata med dom. Dom vet ju att plaggen bara säljs hos dom. Jag reklamerade en body från newbie utan kvitto och det gick jättebra. Dock var det pga av dåliga tryck-knappar.

  • Miss Mystique

    Det är svårt att säga utan att se skadan, sitter den i en söm eller mitt på tyget? Jag tror inte att det skulle vara några problem, just på KappAhl brukar de vara generösa med returer och reklamationer. Pengar tillbaka får du nog inte tillbaks men nya bodys tror jag absolut du kan räkna med. Men ja ta med kläderna till närmsta butik och låt en säljare bedöma skadan så ska det nog lösa sig.

  • Anonym (undrar)

    Hej. Det gick bra att byta. Dom såg att det var fibret i tyget som var dåligt. Fick 2 nya bodys. Hoppas att dom håller tvätten nu. :)

Svar på tråden Reklamera kappahl?