• vicky91

    gravid o amning?

    Hej jag fick min dotter i maj. Hon är nu 8 månader o jag helammar fortfarande men har fått tillbaka min mens men den är oregelbunden. Förra månaden fick jag uvi o på gynakuten sa de att jag nog inte haft nån äl ?! Problemet är nu att vi vill försöka få syskon o M vill inte sluta amma vilket inte jag heller vill för att få igång äl. Några tips ?

  • Svar på tråden gravid o amning?
  • Flickan och kråkan

    Nu är ju alla våra kroppar individuella, men generellt har nattamningen rätt stor betydelse för äl. Jag har ammat mycket fortfarande när min mens har kommit igång efter alla tre barnen. Gemensamt har dock varit att jag inte längre nattammat sådär var och varannan timme. Att dra ner på/minska på amningstillfällena på natten kan därför vara ett tips. För LAM gäller väl max 4 timmar tror jag......

  • milli79

    Jag ammade ofta både natt och dag när jag blev gravid. Fick mens när 1a sonen var ca 6mån och hade den då varannan månad så väldigt långt emellan. Blev ändå gravid när han var ca 10mån. Dock försvann mjölken ett tag efter jag blev gravid och det blev bara obehagligt att amma så fick sluta när han var 1år fast han gärna hade ammat längre.

Svar på tråden gravid o amning?