• Anonym (Kaffedraken)

    Är detta för opassande?

    Hej på er kloka människor. Jag behöver råd för hur jag ska göra i en fråga angående att kontakta en tjej som jag chattat med.

    Det här blir lite långt, men jag vill ge så mycket fakta som möjligt.

    Bakgrunden är att jag chattat med en tjej på Facebook som jag är väldigt intresserad av. Vi har haft kontakt till och från i flera månader och pratade under vecka 3 om att träffas på en dejt. Eftersom hon skulle resa och träffa en kompis den helgen satte vi ett preliminärt datum att träffas vecka 4.
    Problemet är att när jag skulle kontakta henne på måndagen, var hennes konto borttaget vilket gjorde att jag kunde kontakta henne (vi har inte utbytt telenr.). De kan ju så klart vara så att hon blockerat mig, men utifrån den kontakt vi haft tror jag inte det. Dessutom provade jag att leta hennes profil med ett annat Facebook konto jag har (har haft det sedan tidigare för att testa saker) utan att hitta henne, vilket får mig att tro att hennes konto har blivit spärrat/borttaget.

    Nu till mitt dilemma. Det är så att jag vet vart hon jobbar (hon har berättat det) och funderar på att lämna ett brev till henne där jag föreslår en dejt och lämnar mitt telenr. samt andra sätt att kontakta mig på i fall hon inte vill ge ut sitt eget nummer.
    Tanken med att lämna ett brev i hennes postfack är att hon inte ska behöva träffa mig fysiskt utan att själv välja det, utan kan välja att ta kontakt igen om hon vill.

    Jag är dock väldig kluven till detta. Även om jag vill träffa henne sa sjukt mycket ,känns det som att jag går över gränsen och uppvisar ett stalker beteende om jag lämnar brevet. Samtidigt kan jag inte komma på något annat sätt att få kontakt igen.

     Vad tycker ni? Är det för creepy om jag lämnar ett brev, eller tror ni att det uppskattas (hon är väldigt öppen och äventyrlig av sig)?

  • Svar på tråden Är detta för opassande?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag skulle inte tycka att det var creepy eller påträngande om du lämnade ett brev. Jag menar då lämnar du ju ändå bollen hos henne så att säga, så får hon själv ta kontakt om hon är intresserad. För hade jag varit den tjejen och jag var intresserad hade jag bara tyckt att det var gulligt och blivit glad av ett brev.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tror inte det skulle uppskattas. Vill hon få kontakt med dig så kan hon helt enkelt göra ett nytt facebook konto. Det verkar tyvärr som att hon fått kalla fötter och ångrat sig.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (J) skrev 2015-01-26 22:52:32 följande:

    Jag tror inte det skulle uppskattas. Vill hon få kontakt med dig så kan hon helt enkelt göra ett nytt facebook konto. Det verkar tyvärr som att hon fått kalla fötter och ångrat sig.


    Det kan nog vara så. Känns dock lite overkill att ta bort hela kontot istället för att bara blockera mig.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Om hon inte ens gett dig sitt nummer så ska du inte lämna brev på hennes jobb. Hon kan lätt söka upp dig om hon vill ha kontakt.

    Du har inte funderat på varför hon tagit bort sitt konto / fått det borttaget? Det brukar man inte göra bara sådär. Har hon tagit bort dig och har gjort sig osökbar på fb? Trovärdig fakeprofil? Något skumt är det.

  • Anonym (Kaffedraken)
    jesper_78 skrev 2015-01-26 23:19:27 följande:

    Om hon inte ens gett dig sitt nummer så ska du inte lämna brev på hennes jobb. Hon kan lätt söka upp dig om hon vill ha kontakt.

    Du har inte funderat på varför hon tagit bort sitt konto / fått det borttaget? Det brukar man inte göra bara sådär. Har hon tagit bort dig och har gjort sig osökbar på fb? Trovärdig fakeprofil? Något skumt är det.


    Du har kanske rätt, men om det är en fejkprofil så är det någon som har gjort ett rejält arbete och lyckats vara konsekvent över en väldig lång period av kontakt.

    Så här står det i alla fall i konversationshistoriken på de meddelanden hon skickat. "Det här meddelandet har tillfälligt tagits bort tills vi kan verifiera avsändarens konto."
  • Anonym (Kaffedraken)

    Men det är klart att jag kan vara förblindad av mitt intresse för henne så att jag missar tydliga tecken på att något är fel.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Stalker?) skrev 2015-01-26 23:53:23 följande:

    Du har kanske rätt, men om det är en fejkprofil så är det någon som har gjort ett rejält arbete och lyckats vara konsekvent över en väldig lång period av kontakt.

    Så här står det i alla fall i konversationshistoriken på de meddelanden hon skickat. "Det här meddelandet har tillfälligt tagits bort tills vi kan verifiera avsändarens konto."


    Nu vet jag ju inte, men om hon använt ett alias på Facebook som många gör så har Facebook börjat spärra de konton som har "konstiga" namn tills de ändrar namn eller kan styrka att namnen är äkta.
Svar på tråden Är detta för opassande?