• Anonym (tjockisen)

    Storlek 42! TJOCKISAR

    Jag förstår mig inte på klädstorlekar!
    Dom förstör mig och får mig att känna mig så jävla fet! Jag mår rent av dåligt att handla kläder nu för tiden!!

    Jag är 169 cm lång och väger 68 kilo har en ganska normal kropp, lite mullig antar jag.

    Men hur som haver, jag ska på skidsemester vecka 9 och behövde inhandla nya grejor till resan. Det börjar med att jag beställer ett par skidbyxor på nätet storlek M, känns som att det skulle passa. Jag får hem byxorna och jag får inte ens upp dem över rumpan, jag tänkte att jag skulle byta till en större storlek och med tanke på hur små dom var kanske jag skulle behöva XL. Men det fanns inte!! största storleken var L! Men XS fanns då kan jag tillägga att jag aldrig köpt storlek XL innan i mitt liv.

    Igår skulle jag köpa underställ på stadium, tänker nu slår jag till på något riktigt bra märke i ren ull. 800 för över och underdel storlek 38 borde jag kunna ha, finns ej så man kan prova. När jag kommer hem så är tröjan så tight att jag inte kan röra armarna, byxorna går inte över rumpan! Och jag får inte ens lämna tillbaka skiten för det räknas som underkläder!!
    Kläderna var så små att jag hade behövt gå upp minst 2 storlekar! Är jag så fet utan att se det har jag blivit blind? Ska jag behöva ah storlek 42?

    HAR JAG BLIVIT SÅ FET!? ÄR JAG SÅ FET? NÄR HÄNDE DETTA?

    för något år sedan vägde jag kanske 63 men då blev det både xs,s,36 osv. Jag mår så jävla dåligt, flytta på er på gatan för här kommer fettot.

  • Svar på tråden Storlek 42! TJOCKISAR
  • Anonym (tjockisen)

    FÅR MULLIGA MÄNNISKOR INTE ÅKA SKIDOR ELLER VAD ÄR GREJEN?

  • LaLola

    Stirra dig inte blind på storlekarna.
    Bär det du passar i oavsett vad det står på lappen...och slappna av.

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (tjockisen) skrev 2015-01-26 23:21:39 följande:

    Jag förstår mig inte på klädstorlekar!
    Dom förstör mig och får mig att känna mig så jävla fet! Jag mår rent av dåligt att handla kläder nu för tiden!!

    Jag är 169 cm lång och väger 68 kilo har en ganska normal kropp, lite mullig antar jag.

    Men hur som haver, jag ska på skidsemester vecka 9 och behövde inhandla nya grejor till resan. Det börjar med att jag beställer ett par skidbyxor på nätet storlek M, känns som att det skulle passa. Jag får hem byxorna och jag får inte ens upp dem över rumpan, jag tänkte att jag skulle byta till en större storlek och med tanke på hur små dom var kanske jag skulle behöva XL. Men det fanns inte!! största storleken var L! Men XS fanns då kan jag tillägga att jag aldrig köpt storlek XL innan i mitt liv.

    Igår skulle jag köpa underställ på stadium, tänker nu slår jag till på något riktigt bra märke i ren ull. 800 för över och underdel storlek 38 borde jag kunna ha, finns ej så man kan prova. När jag kommer hem så är tröjan så tight att jag inte kan röra armarna, byxorna går inte över rumpan! Och jag får inte ens lämna tillbaka skiten för det räknas som underkläder!!
    Kläderna var så små att jag hade behövt gå upp minst 2 storlekar! Är jag så fet utan att se det har jag blivit blind? Ska jag behöva ah storlek 42?

    HAR JAG BLIVIT SÅ FET!? ÄR JAG SÅ FET? NÄR HÄNDE DETTA?

    för något år sedan vägde jag kanske 63 men då blev det både xs,s,36 osv. Jag mår så jävla dåligt, flytta på er på gatan för här kommer fettot.


    Fet är du inte!

    Jag är samma längd och skulle tro jag väger omkring 80kg. Har dock inte vägt mig på länge.

    Inte ens jag är SÅ fet som du får det att låta.

    Jag har 42/L. Mycket rumpa och bröst. Och lite på magen. Smal är jag inte, men inte heller fet.

    Du har nog valt "fel" affärer, eller klädmärke. Vissa storlekar verkar ha blivit helt skeva, och förändrats på senaste. Det går att hitta om man letar. Och jämför man så är det stor skillnad från butik till butik.
  • Anonym (pia)
    Anonym (tjockisen) skrev 2015-01-26 23:21:39 följande:
    Jag förstår mig inte på klädstorlekar!
    Dom förstör mig och får mig att känna mig så jävla fet! Jag mår rent av dåligt att handla kläder nu för tiden!!

    Jag är 169 cm lång och väger 68 kilo har en ganska normal kropp, lite mullig antar jag.

    Men hur som haver, jag ska på skidsemester vecka 9 och behövde inhandla nya grejor till resan. Det börjar med att jag beställer ett par skidbyxor på nätet storlek M, känns som att det skulle passa. Jag får hem byxorna och jag får inte ens upp dem över rumpan, jag tänkte att jag skulle byta till en större storlek och med tanke på hur små dom var kanske jag skulle behöva XL. Men det fanns inte!! största storleken var L! Men XS fanns då kan jag tillägga att jag aldrig köpt storlek XL innan i mitt liv.

    Igår skulle jag köpa underställ på stadium, tänker nu slår jag till på något riktigt bra märke i ren ull. 800 för över och underdel storlek 38 borde jag kunna ha, finns ej så man kan prova. När jag kommer hem så är tröjan så tight att jag inte kan röra armarna, byxorna går inte över rumpan! Och jag får inte ens lämna tillbaka skiten för det räknas som underkläder!!
    Kläderna var så små att jag hade behövt gå upp minst 2 storlekar! Är jag så fet utan att se det har jag blivit blind? Ska jag behöva ah storlek 42?

    HAR JAG BLIVIT SÅ FET!? ÄR JAG SÅ FET? NÄR HÄNDE DETTA?

    för något år sedan vägde jag kanske 63 men då blev det både xs,s,36 osv. Jag mår så jävla dåligt, flytta på er på gatan för här kommer fettot.
    Sportiga kläder är inte som att handla andra kläder. XL är storlek 42

    Köpte du Stadiums ullunderställ köpte du ett av marknadens sämsta

    www.radron.se/tester/bil-fritid--familj/ullunderstall/
  • Anonym (tjockisen)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-01-26 23:27:43 följande:
    Fet är du inte!

    Jag är samma längd och skulle tro jag väger omkring 80kg. Har dock inte vägt mig på länge.

    Inte ens jag är SÅ fet som du får det att låta.

    Jag har 42/L. Mycket rumpa och bröst. Och lite på magen. Smal är jag inte, men inte heller fet.

    Du har nog valt "fel" affärer, eller klädmärke. Vissa storlekar verkar ha blivit helt skeva, och förändrats på senaste. Det går att hitta om man letar. Och jämför man så är det stor skillnad från butik till butik.
    Men jag blir så jävla arg! Jag har också rumpa och höfter ganska liten mage midjemått på kanske 70 men ska vi inte få köpa skidkläder, få man inte handla i en sportbutik. Som du sa jag är inte i det största laget, om jag ska ha storlek XL och 42/44 vad ska alla andra ha då?
  • Anonym (Ja ja.)

    Skidställ och övriga "ställ" är väldigt små i storlekarna.


    Har 2 storlekar större i mc ställ än i vanliga ytterkläder.


    Inget att hänga upp sig på.

  • LinnAndersson
    Anonym (pia) skrev 2015-01-26 23:30:14 följande:
    Sportiga kläder är inte som att handla andra kläder. XL är storlek 42

    Köpte du Stadiums ullunderställ köpte du ett av marknadens sämsta

    www.radron.se/tester/bil-fritid--familj/ullunderstall/
     KARI TRAA  heter märket. Men jag har åkt sidor hela livet och sportat mycket bara de 2 senaste åren som det har blivit lite dåligt på den fronten och har alldrig ens behövt gått över small.

    www.stadium.se/sport/alpint/klader/209957/kari-traa-w-rose-wool-rn


  • LinnAndersson
    Anonym (Ja ja.) skrev 2015-01-26 23:31:48 följande:

    Skidställ och övriga "ställ" är väldigt små i storlekarna.


    Har 2 storlekar större i mc ställ än i vanliga ytterkläder.


    Inget att hänga upp sig på.


    Men till nyår skulle jag köpa en klänning på hm divided avdelning storlek 42 då också. Jag känner mig så fet!
  • Anonym (pia)
    Anonym (tjockisen) skrev 2015-01-26 23:30:45 följande:
    Men jag blir så jävla arg! Jag har också rumpa och höfter ganska liten mage midjemått på kanske 70 men ska vi inte få köpa skidkläder, få man inte handla i en sportbutik. Som du sa jag är inte i det största laget, om jag ska ha storlek XL och 42/44 vad ska alla andra ha då?
    Gå till butik och prova olika märken, sitt inte hemma och beställ på nätet.
  • Anonym (-)

    Jag är 165/59 och har stl S och M ungefär lika ofta. När jag tidigare vägde 62-63 hade jag M på nästan allt. Känner inte igen mig i att storlekarna skulle vara hemskt små, även om det låter konstigt att du skulle ha XL. Har du kanske udda proportioner på kroppens delar?

Svar på tråden Storlek 42! TJOCKISAR