• Anonym (Frågande)

    AW/personalfest hur ofta?

    Hur ofta har ni som har jobb AW/personalfester? En konstig fråga kanske men jag och min pojkvän har det så olika och undrar lite hur det är för andra.

    På mitt jobb har vi nästan aldrig AW, personalfest har vi inte haft dom senaste 3 åren. Ibland bjuder jobbet våra "överchefer" på saker, men aldrig oss medarbetare. För 2 år sen kanske styrde jag själv kanske 2 AW men har nu inte gjort det på länge.

    Min kille har AW minst varannan vecka. Ibland varje vecka. Året om. Ja utom när han har semester då. Ibland har jag ifrågasatt hur ofta dom har det och kan tycka att det är lite väl ofta. Så nu undrar jag: hur har ni det på era jobb? Är det vanligt att det är så ofta som minst varannan vecka?

    En underfråga: hur ställer ni er som är i en relation till era partners AW med jobbet? Är det vanligt att det är ngt som det tjafsas om i en relation? Har inte brytt mig själv så mycket dom senaste åren men nu har jag börjat reflektera över hur ofta det är och om man verkligen måste gå på alla dessa AWs jämt och ständigt. Men det kanske bara är jag?

  • Svar på tråden AW/personalfest hur ofta?
  • Nyfiken gul

    På min nuvarande arbetsplats har vi det aldrig. Vi äter julbord tillsammans varje år och kör en studieresa över dagen ungefär vartannat år. Thats it liksom.

    Vi anställda träffas privat på eget initiativ nån gång ibland.

    På mitt förra jobb hade vi aw en gång i veckan, säljarfester en gång i månaden och firmafester två-tre gånger om året.


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • nozpa

    Stående AW varje onsdag på samma ställe. Maken har ca varannan vecka. Personalfester, kick off, julbord, sommarfest  så 3 ggr/år.
    Makens jobb brukar även ha skidresa tors-söndag 1 gång om året där dom står för allt utom skidutrustningen + vinterkläder. Samt att dom blir bjudna på hockey och fotbollsmatcher 1-2 ggr/säsong.
    Dom har även stående träningspass som är bokade av företaget varje vecka ofta avslutas det med ännu en AW för dom som vill.

    Det blir ganska mycket sammanlagt. Men just AW kanske man går på 1 gång/månaden. Var oftare innan barnen. :)

  • Mrs Green

    Det enda vi förväntas gå på är julbord (och åka på två konferenser per år). Sen är det mer inofficiella AW en gång i månaden, men de går man bara på om man känner för det.

  • Anonym (Jadu)

    Jadu min man har ganska många såna aktiviteter och aws med jobbet..

    Men sällan han går..han säger alltid att han prioriterar hellre att vara hemma med oss, familjen..även om han tycker sånt är kul- så väljer han oftast att vara med oss!

    Så i vårt fall blir det aldrig några diskussioner- när han väl går på något så tycker jag bara det är kul för hans skull..

Svar på tråden AW/personalfest hur ofta?