• Oesterlind

    Gravid??

    Hej!

    Jag kan ju börja med att skriva att jag har inte ätit p-piller eller använt andra preventivmedel på cirka 3 år. Jag blev gravid för 4 år sen men gjorde abort och tyckte det var väldigt jobbigt.

    Jag har nu fått misstankar om att jag är gravid. Jag och min sambo hade sex vid ÄL och bara någon dag efter ÄL så upphörde mina flytningar helt! (I vanliga fall har jag så mycket att jag ibland måste byta trosor, även efter ÄL). Jag har försökt googla om detta men det enda jag hittar är att flytningarna brukar blir rikligare om man är gravid.

    Jag har nu 3 dagar kvar till BIM och har haft svag mensvärk till och från sen i lördags. I vanliga fall kommer mensvärken samma dag som jag får mens.

    Är det någon som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Gravid??
  • Linae86

    Jag hade nog alla symtom man kan ha på graviditet förra månaden. Kroppen kan spela en massa spratt tyvärr. Men hade ni sex vid äl finns ju chansen att du kan vara gravid oxå. Bara att vänta och se om mensen kommer :)

  • VB52015

    Hej! Jag är gravid i vecka femton och vet ganska exakt när jag blev gravid, mina flytningar upphörde helt i samband med hugget i magen, detta hugg har jag känt med alla tre barn och nu senast högg det och pirrade tre dagar efter att vi haft sex. Spännande om det stämmer för dig med! Lycka till!


    2007-08 | 2013-06 | 2015-07
  • Annasofia01

    Hej plussat redan bim -5 och jag har fått mer flytningar typ liknande skummad mjölk är de vanligt ? Ursäkta för den känsliga informationen .

  • VB52015
    Annasofia01 skrev 2015-01-27 21:42:54 följande:

    Hej plussat redan bim -5 och jag har fått mer flytningar typ liknande skummad mjölk är de vanligt ? Ursäkta för den känsliga informationen .


    Jag tror absolut det är normalt, typ gryningt eller? Kanske mer torrt är vanligt (ha ha vilken analys)

    Och grattis!!!!! Jag har alltid plussat tidigt, spännande resa!
    2007-08 | 2013-06 | 2015-07
  • Annasofia01
    VB52015 skrev 2015-01-27 22:18:58 följande:

    Jag tror absolut det är normalt, typ gryningt eller? Kanske mer torrt är vanligt (ha ha vilken analys)

    Och grattis!!!!! Jag har alltid plussat tidigt, spännande resa!


    Haha ja verkligen på vilken dag plussade du ?:)
  • VB52015
    Annasofia01 skrev 2015-01-27 22:27:14 följande:

    Haha ja verkligen på vilken dag plussade du ?:)


    Jag visste redan att jag var gravid så jag drog ut på det, säkert en vecka efter BIM. Annars har jag plussat svagt fem-sju dagar efter ÄL
    2007-08 | 2013-06 | 2015-07
Svar på tråden Gravid??