• mrsjohanna

    Min son spänner sig innan han ska sova, varför?

    Hej!

    När min son var 4 månader så började han spänna sig när han skulle sova, i sängen i vagnen i bilbarnstolen. När vi var på 5 månaders kontrollen så spände han sig fortfarande så vi tog upp detta med bvc-sköterskan, hon kontaktade barnmottagningen och vi fick en tid dit.
    Dom tog ett blodprov och sen fick vi tid hos nervulogmottagningen, dom gjorde ett eeg test på honom och svaret på det var bra. De dom hade tänkt att de kunde vara var epilepsi.. men allt såg fint ut och inga tecken på epilepsi.

    Så läkaren tyckte att vi inte behövde vara oroliga eftersom att han följer sin utveckling kanon och att han vara en glad och nöjd kille.

    Men jag och min sambo är inte speciellt glada över det svaret, vi vill juh veta varför han gör som han gör? Det är jobbigt att se honom göra såhär varje dag.. varje gång han ska sova.

    När han spänner endast när han ligger ner, han blir röd i ansiktet och alldeles svettig. Armar och händer är spända in mot kroppen och benen är lite böjda men helt spända. Lyfter vi upp honom slutar han spänna sig, men om vi pratar med honom när han ligger och spänner sig så lyssnar han inte. Han har ögonen öppna och dreggar inte.
    Till slut så somnar han, han gråter inte.

    Någon som vet vad det kan vara? Någon som har barn med samma spänningar?

    Ha det fint, kram!

  • Svar på tråden Min son spänner sig innan han ska sova, varför?
  • Meriall

    Verkar han missnöjd? Min dotter gör något liknande. Typ trycker huvudet in i hörnet av sängen och går upp i brygga och spänner sig. Men hon gnäller samtidigt och jag tolkar det som missnöje och att hon inte vill sova. Lite som när man håller ett barn som vill ner och spänner kroppen utåt. Hon somnar absolut inte av det dock utan gnäller tills jag tar upp henne.

  • Cila86

    Hej. Vet att inlägget är några år gammalt. Men har oxå ett barn född 15. Som gör lika. Gjort sen hon va bebis. Å gör fortf. Så tänkte se om de va nån här vars barn fortsatt spänna sig när hen ska sova?

  • Falak

    Hej! Har din bebis spänner sig just nu eller han har slutat? Och hur gammal är Han ? Min dotter gör exakt så och jag ville jätte gärna veta ? har ni pratat med läkaren och vad sagt dem? Jag är jätte orolig 

Svar på tråden Min son spänner sig innan han ska sova, varför?