• Anonym (25-år­ig man)
    Äldre 27 Jan 16:38
    12970 visningar
    107 svar
    107
    12970

    Kvinnor som aldrig använder smin.

    Hur vanligt är det?

  • Svar på tråden Kvinnor som aldrig använder smin.
  • Anonym (25-år­ig man) Trådstartaren
    Äldre 27 Jan 16:38
    #1

    Smink *

  • Anonym (osmin­kad)
    Äldre 27 Jan 16:41
    #2

    Jag har aldrig sminkat mig särskilt mycket förutom till fest och sedan jag skaffat barn knappt aldrig. Är jag ovanlig,

  • Anonym (C)
    Äldre 27 Jan 16:43
    #3

    Jag tror att kvinnor som aldrig använder smink är ovanligt, de flesta har nog det till fest om inte annars. Jag använder inte smink dagligen.

  • Boll86
    Äldre 27 Jan 16:44
    #4

    Inte alltför ovanligt skulle jag gissa. Jag använder nästan aldrig smink, kanske 3-4 ggr/år, och då rör det sig om lite mascara och kanske eyliner. Tror dock att de allra flesta använder smink någon gång, ex vid bröllop, nyårsfest, stora kalas osv. Men knappast alla använder smink dagligdags.

  • Anonym (25-år­ig man) Trådstartaren
    Äldre 27 Jan 16:50
    #5
    Boll86 skrev 2015-01-27 16:44:22 följande:

    Inte alltför ovanligt skulle jag gissa. Jag använder nästan aldrig smink, kanske 3-4 ggr/år, och då rör det sig om lite mascara och kanske eyliner. Tror dock att de allra flesta använder smink någon gång, ex vid bröllop, nyårsfest, stora kalas osv. Men knappast alla använder smink dagligdags.


  • LunaLo­vegood
    Äldre 27 Jan 16:57
    #6

    Vet inte. Men har en väninna som aldrig använder smink. De flesta andra kvinnor jag känner har antingen lite, bara till fest, eller är helt "sminkberoende". Själv har jag det varje dag (utom de dagar jag ska sitta hemma själv) pga ful hy...

  • Äldre 27 Jan 16:59
    #7

    Jag sminkade mig i tonåren eftersom det var normen liksom, men jag trivdes inte och min hy blev dålig. 
    Nu sminkar jag mig aldrig. 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Äldre 27 Jan 18:16
    #8

    Sminkar mig bara till fest. Några få gånger/år.

  • Anonym (Olika­)
    Äldre 27 Jan 18:19
    #9

    Jag sminkar mig aldrig hemma,men däremot alltid om jag ska ut och vara offentlig eller ha gäster. Jag ser ut som en alien utan smink,saknar helt färg på ögonfransarna t.e.x. Alla blir snyggare med lite smink faktiskt,men alla får inte lika radikal skillnad som jag!

  • frumam­ma
    Äldre 27 Jan 20:01
    #10

    ALDRIG sminkar jag mig. Inte heller på mitt bröllop etc.

Svar på tråden Kvinnor som aldrig använder smin.