• Bebisfeber84

    För blöt nu när vi ska göra barn!

    Jag har aldrig haft detta problem, eller någon gång när man är riktigt kåt., men nu när vi ska göra barn så är jag superblöt. Killen kan knappt känna något! Vi har varit tillsammans över 5 år så detta aldrig varit problem förut. Är nog för ivrig:) vi har haft sex varje dag men känns galet pressande. Räcker varannan dag? Sören säger jag har äl på fredag, dock inte mens helt regelbunden så inte säker. Hur ofta ska man testa med äl sticka? En gång per dag? Orolig att det inte blir något barn då jag verkar för ivrig :)

  • Svar på tråden För blöt nu när vi ska göra barn!
  • Jag är bara jag

    Käre nån,varannan dag under själva äl-veckan räcker gott och väl! Tungan ute  Vem är Sören förresten? Har du inte helt regelbunden mens så utgå från din kortaste resp. längsta cykel. Är det t.e.x 26 resp. 35 dar infaller din äl mellan dag 12 och 19. Äl-tester behövs inte om ni sexar så ofta,du kan orimligen missa äl. Och att vara ivrig att få barn är ingen p-metod bara så du vet. Flört

  • Anonym (S.Ö.)

    En kvinna kan inte vara "för" blöt. Ju blötare desto bättre, även om man halkar omkring utan att själv känna särskilt mycket!

  • Anonym (Man)

    Blir du så blöt att han inte kan komma alltså? Då blir det förstås svårt att få barn. Det händer för oss också ibland, men vi försöker inte få barn så om det inte går för mig, kan vi leva med det. Men kanske ni kunde ha sex lite mera sällan så kanske det är lättare för honom att komma. Var tredje dag är det optimala har jag läst, men det funkar nog med längre emellan också.

  • Anonym (Jo)
    Anonym (S.Ö.) skrev 2015-01-27 18:27:22 följande:

    En kvinna kan inte vara "för" blöt. Ju blötare desto bättre, även om man halkar omkring utan att själv känna särskilt mycket!


    Men, om hon är så blöt att han inget känner då kan han ju inte komma och då blir det inga barn. Alltså är det ett problem.
  • Haskel

    Problemet är INTE att du är för våt. Däremot är det säkert helt rätt att du är för pressad, att du helt enkelt glömmer bort hur man har sex. Är du enbart inne på att din kille ska spruta i dig, och glömmer bort din egen njutning, blir det inte heller skönt för killen. En kvinna som inte är upphetsad, men våt, blir väldigt "slapp". Det är ungefär samma sak som om killen inte har stånd. Slidan ska blodfyllas vid sex, samt att njutningen ger upphov till att kvinnan omedvetet kniper emellanåt.

    Tvinga er inte till sex varje dag. Varannan, var tredje räcker mer än väl. Försök bara njuta av sex som vanligt. Barn kommer ändå aldrig när man önskar, eller försöker. De kommer när de kommer.

  • Jag är bara jag
    Haskel skrev 2015-01-27 18:58:13 följande:
    . Barn kommer ändå aldrig när man önskar, eller försöker. De kommer när de kommer.
    Du kan inte mena allvar?! 85% av alla som aktivt försöker bli gravida blir gravida inom ett år! Alla de har önskat. Alla som blitt gravida på andra sätt har också önskat-kanske ännu mer!-  och de lyckas också.
  • Haskel
    Jag är bara jag skrev 2015-01-27 19:04:14 följande:
    Du kan inte mena allvar?! 85% av alla som aktivt försöker bli gravida blir gravida inom ett år! Alla de har önskat. Alla som blitt gravida på andra sätt har också önskat-kanske ännu mer!-  och de lyckas också.
    Ja, det är säkert riktigt.

    MEN, som du säger "inom ETT ÅR".

    Det innebär upp till 12 försök. De flesta som planerar barn, vill bli gravida NU, inte om ett år eller så.
  • Jag är bara jag
    Haskel skrev 2015-01-27 19:14:12 följande:
    Ja, det är säkert riktigt.

    MEN, som du säger "inom ETT ÅR".

    Det innebär upp till 12 försök. De flesta som planerar barn, vill bli gravida NU, inte om ett år eller så.
    Ja och? Oavsett om det går på ett försök eller 8 har ju alla längtat,önskat och försökt-och lyckats. Du skrev att det inte gick. Vissa blir gravida på ett försök-andra på 89.e.  Men att det tar 89 försök beror ju på nåt fel-inte att de önskat barn för mycket.
  • Anonym (S.Ö.)
    Haskel skrev 2015-01-27 18:58:13 följande:

    ... En kvinna som inte är upphetsad, men våt, blir väldigt "slapp". ...


    En kvinna blir inte våt om hon inte är upphetsad, så din jämförelse förstår jag inte.
  • Haskel
    Jag är bara jag skrev 2015-01-27 19:20:09 följande:
    Ja och? Oavsett om det går på ett försök eller 8 har ju alla längtat,önskat och försökt-och lyckats. Du skrev att det inte gick. Vissa blir gravida på ett försök-andra på 89.e.  Men att det tar 89 försök beror ju på nåt fel-inte att de önskat barn för mycket.
    "Inte går"???
    Nu övertolkar du saker och ting. 
    Det enda jag menar är att ytterst få lyckas bli gravida på första försöket.
  • Haskel
    Anonym (S.Ö.) skrev 2015-01-27 19:29:52 följande:
    En kvinna blir inte våt om hon inte är upphetsad, så din jämförelse förstår jag inte.
    Visst kan en kvinna bli våt, utan att vara upphetsad.

    Upphetsning är ju uppdelad i flera delar. Man kan vara "mentalt upphetsad", utan att kroppen svarar på det. Man kan även vara "kroppsligt upphetsad" utan att man känner sig mentalt sugen. 

    De flesta kvinnor brukar bli våta när de pillar, eller försöker föra in något i slidan. Utan att nödvändigtvis känna någon direkt upphetsning.
  • Bebisfeber84
    Jag är bara jag skrev 2015-01-27 18:16:56 följande:

    Käre nån,varannan dag under själva äl-veckan räcker gott och väl!   Vem är Sören förresten? Har du inte helt regelbunden mens så utgå från din kortaste resp. längsta cykel. Är det t.e.x 26 resp. 35 dar infaller din äl mellan dag 12 och 19. Äl-tester behövs inte om ni sexar så ofta,du kan orimligen missa äl. Och att vara ivrig att få barn är ingen p-metod bara så du vet.


    Tack för alla fina svar! Sören är ingen jag känner utan min telefon skrev fel ordet "appen" - hur det gick till vet jag inte haha! Roligt blev det!

    Det kan vara så att jag inte varit med mentalt, bara fysiskt.. Och då kan jag köpa det argumentet att man blir slapp. Ni tror det räcker varannan dag alltså? Vad skönt! Då kanske man hittar njutningen igen. Får ha paus idag och köra imorgon istället hehe!
  • jesper_78
    Bebisfeber84 skrev 2015-01-27 20:21:09 följande:
    Tack för alla fina svar! Sören är ingen jag känner utan min telefon skrev fel ordet "appen" - hur det gick till vet jag inte haha! Roligt blev det!

    Det kan vara så att jag inte varit med mentalt, bara fysiskt.. Och då kan jag köpa det argumentet att man blir slapp. Ni tror det räcker varannan dag alltså? Vad skönt! Då kanske man hittar njutningen igen. Får ha paus idag och köra imorgon istället hehe!
    Om du är för våt i fittan är det bara att torka den ju? Jag brukar köra in kuken, sen torka av, och göra så några ggr i farten tills fittan blir precis lagom knullskön.
  • Anonym (Linda)
    jesper_78 skrev 2015-01-27 20:25:08 följande:
    Om du är för våt i fittan är det bara att torka den ju? Jag brukar köra in kuken, sen torka av, och göra så några ggr i farten tills fittan blir precis lagom knullskön.
    Det där funkar inte för alla. Rinner det så rinner det och det finns ingen av och på knapp för hur mycket slidsekret som produceras. Jag har själv problem med att har vi haft extremt gott sex kan jag producera slidsekret i upp mot en vecka så jag måste gå med binda annars blir jag blöt rakt igenom byxorna. Har vi under denna period ännu mer sex blir det ännu mer jobbigt för mig.
  • jesper_78
    Anonym (Linda) skrev 2015-01-27 22:30:55 följande:
    Det där funkar inte för alla. Rinner det så rinner det och det finns ingen av och på knapp för hur mycket slidsekret som produceras. Jag har själv problem med att har vi haft extremt gott sex kan jag producera slidsekret i upp mot en vecka så jag måste gå med binda annars blir jag blöt rakt igenom byxorna. Har vi under denna period ännu mer sex blir det ännu mer jobbigt för mig.
    Det låter ju extremt jobbigt. Men just under knullandet att torka fittan. Funkar bara kort stund eller inte ens det?
  • DenEkonomiske
    Bebisfeber84 skrev 2015-01-27 20:21:09 följande:
    Tack för alla fina svar! Sören är ingen jag känner utan min telefon skrev fel ordet "appen" - hur det gick till vet jag inte haha! Roligt blev det!

    Det kan vara så att jag inte varit med mentalt, bara fysiskt.. Och då kan jag köpa det argumentet att man blir slapp. Ni tror det räcker varannan dag alltså? Vad skönt! Då kanske man hittar njutningen igen. Får ha paus idag och köra imorgon istället hehe!
    Haha, numera kommer jag för alltid att kalla den appen för "Sören".
  • Anonym (S.Ö.)
    DenEkonomiske skrev 2015-01-29 01:01:16 följande:

    Haha, numera kommer jag för alltid att kalla den appen för "Sören".


    Jag heter Sören. Nu har jag blivit en app!
  • Bebisfeber84
    DenEkonomiske skrev 2015-01-29 01:01:16 följande:
    Haha, numera kommer jag för alltid att kalla den appen för "Sören". smile2.gif
    Hahaha
  • Anonym (Linda)
    jesper_78 skrev 2015-01-29 00:57:29 följande:
    Det låter ju extremt jobbigt. Men just under knullandet att torka fittan. Funkar bara kort stund eller inte ens det?
    Inte ens då! Är det ett flöde så är det!

    Men min man älskar när det klafsar
  • Anonym (Linda)
    Anonym (S.Ö.) skrev 2015-01-27 19:29:52 följande:
    En kvinna blir inte våt om hon inte är upphetsad, så din jämförelse förstår jag inte.
    Jo jag blir våt även om jag inte är upphetsad. Så våt att jag måste ha trosskydd för att inte jeansen ska bli blöta faktiskt. Slidsekretet har inget med upphetsning att göra men kan öka vid upphetsning. Finns de gånger jag varit jätte upphetsad och bara vill ha sex och min man i mig men det inte funkat för det varit snustorrt men det var för flera år sedan. Nu är det tvärtom att jag alltid är våt.
Svar på tråden För blöt nu när vi ska göra barn!