• Anonym (111)
    Äldre 27 Jan 17:47
    1453 visningar
    13 svar
    13
    1453

    Matsug från helvetet, vad ska jag äta? (max 400 kcal)

    Jag måste vara smal på fredag av lite olika anledningar. Så jag försöker hålla mig runt 1000 kalorier högst fram tills dess. Men nu dör jag här, jag känner att jag MÅSTE ha pizza och godis och jag har varit nära att ge efter flera gånger, både affär och pizzeria ligger precis utanför min lägenhet.
    Hur gör jag för att inte ge efter? Kan jag äta något som är lagom matigt som inte innehåller mer än 400 kalorier?

  • Svar på tråden Matsug från helvetet, vad ska jag äta? (max 400 kcal)
  • Nyfike­n gul
    Äldre 27 Jan 17:52
    #1

    Havregrynsgröt!  

    Ungefär 110 kalorier i en portion. Ät en rejäl portion med mjölk så håller du dig mätt länge.  Du har också råd att slänga på lite sylt ur kalorisynpunkt.  Och även dricka ett glas juice. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (M)
    Äldre 27 Jan 17:54
    #2

    Kött blir man mätt av.

  • Anonym (111) Trådstartaren
    Äldre 27 Jan 17:57
    #3
    Nyfiken gul skrev 2015-01-27 17:52:42 följande:
    Havregrynsgröt!  

    Ungefär 110 kalorier i en portion. Ät en rejäl portion med mjölk så håller du dig mätt länge.  Du har också råd att slänga på lite sylt ur kalorisynpunkt.  Och även dricka ett glas juice. 
    Tack!!! Bra tips, hoppas att det dämpar matsuget lite.
  • Äldre 27 Jan 17:57
    #4

    Ett KILO kokt broccoli, på den budgeten - då lär du ju vara Proppmätt sen :) Eller så kör diu på ett halvkilo och blandar det med en smörklick och en hackad chili efter att du hällt av vattnet - eller så häller du av Nästan allt vatten, kör det i en mixer med peppar och chili och får mumsig soppa istället. Oavsett; typ inga kalorier (34 per 100 gram) gott, faktiskt - och jäkligt fyllande :) 

  • Äldre 27 Jan 17:58
    #5

    Menar du 1000 kcal per dag?

    Tex på itrim kör man enl "handflatemodellen" i olika steg, första är att varje mål ska bestå av grönsaker/frukt 3 nävar och 1 handflatestor portion protein. Sås får man ta som täcker kött/fiskbiten.

    3 mål mat per dag och 1 mellanmål som är hälften så stor.

    För att orka måste man äta varierat och bli mätt. Man kan dessutom inte gå ner jättemycket på en vecka.

  • Anonym (111) Trådstartaren
    Äldre 27 Jan 17:59
    #6
    Kereza skrev 2015-01-27 17:57:58 följande:
    Ett KILO kokt broccoli, på den budgeten - då lär du ju vara Proppmätt sen :) Eller så kör diu på ett halvkilo och blandar det med en smörklick och en hackad chili efter att du hällt av vattnet - eller så häller du av Nästan allt vatten, kör det i en mixer med peppar och chili och får mumsig soppa istället. Oavsett; typ inga kalorier (34 per 100 gram) gott, faktiskt - och jäkligt fyllande :) 
    Har lite broccoli hemma men inte ett kilo tyvärr... 
    Soppan var ett väldigt bra tips, tack :)
    Anonym (M) skrev 2015-01-27 17:54:27 följande:
    Kött blir man mätt av.
    Nej tack.
  • Anonym (111) Trådstartaren
    Äldre 27 Jan 18:01
    #7
    aleydis skrev 2015-01-27 17:58:34 följande:
    Menar du 1000 kcal per dag?
    Tex på itrim kör man enl "handflatemodellen" i olika steg, första är att varje mål ska bestå av grönsaker/frukt 3 nävar och 1 handflatestor portion protein. Sås får man ta som täcker kött/fiskbiten.

    3 mål mat per dag och 1 mellanmål som är hälften så stor.

    För att orka måste man äta varierat och bli mätt. Man kan dessutom inte gå ner jättemycket på en vecka.
    Ja, per dag. Högst. 
    Jag brukar äta gröt till frukost och då håller jag mig till 17-tiden, då äter jag en stooor sallad och sen på kvällen något litet. Det funkar. Men nu använde jag nästan alla kalorier på lunchen...

    Nej, jag vet att jag knappt kommer gå ner något, men mitt ansikte blir iaf smalare och magen lite plattare. Efter fredag kommer jag äta normalt igen.
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 27 Jan 18:16
    #8

    Ät ett par riskakor med pizzasmak

  • Äldre 27 Jan 19:42
    #9

    Hur smal tror du att du blir på några dagar?

  • Anonym (111) Trådstartaren
    Äldre 27 Jan 19:47
    #10
    Drottningen70 skrev 2015-01-27 18:16:40 följande:
    Ät ett par riskakor med pizzasmak
    Jaa, tack.
    Tines skrev 2015-01-27 19:42:47 följande:
    Hur smal tror du att du blir på några dagar? smile2.gif
    Som jag skrev där uppe, jag vet att jag inte kommer gå ner så mycket på fyra dagar men jag mitt ansikte kommer bli smalare och magen plattare. Dessutom har jag ätit så här ett tag nu.
  • Anonym (hmm)
    Äldre 29 Jan 20:54
    #11

    Oj, dör du? Hur länge har du hållit på? :O 

    Ja du kommer ju inte att vara uppblåst, så nog lär det bli lite plattare iaf. :) 

  • Anonym (111) Trådstartaren
    Äldre 29 Jan 21:29
    #12
    Anonym (hmm) skrev 2015-01-29 20:54:23 följande:
    Oj, dör du? Hur länge har du hållit på? :O 

    Ja du kommer ju inte att vara uppblåst, så nog lär det bli lite plattare iaf. :) 
    Klart jag inte dör, ta't lugnt va!
    Typ 13 dagar. Ska bli gött att äntligen få äta normalt igen. Längtar efter mat!!!
  • Anonym (hmm)
    Äldre 29 Jan 22:31
    #13

    Haha jaha :p Jag trodde du hållit på i månader, då hade jag förstått dö-känslan ^^

Svar på tråden Matsug från helvetet, vad ska jag äta? (max 400 kcal)