• sedärja

    Skadligt med Lergigan Comp?

    Den 10 januari började jag äta Lergigan Comp mot graviditetsillamående som vägrade släppa. Dessförinnan åt jag Postafen som inte hjälpte ett dyft. Är nu i vecka 18 (17+2) och Lergiganen är slut (har ätit två om dagen i 15 dagar) men jag mår FORTFARANDE bedrövligt. Ringde vårdcentralen i hopp om att få ut en ny dos, men kvinnan jag pratade med verkade skeptisk till att äta fler nu när jag ätit dem såpass "länge" som jag gjort. Imorgon ska jag ringa barnmorskan och höra med henne, tänkte jag, men först slänger jag ut frågan här: Är det skadligt för mig eller för bebisen att äta Lergigan Comp för länge? Vilka är era erfarenheter? 

  • Svar på tråden Skadligt med Lergigan Comp?
  • _elin_

    Jag åt hela min förra graviditet, först 3 om dagen, sen en om dagen tills sonen kom ut.
    Nu är jag i v 24 med mitt andra barn och även nu äter jag fortfarande en om dagen, annars spyr jag... när jag äter en märker jag knappt av illamåendet.
    Ingen som sagt nåt om att det ska vara skadligt om man håller sig till ordinerad dos.

  • lolgroda

    Jag har ätit lergigan Comp 2 om dagen + 1 vanlig lergigan till natten i snart 3 månader och jag har fått recept för hela graviditeten :)

  • sedärja

    Tack för alla svar! :) har fått ytterligare en burk utskriven så nu klarar jag mig en månad till, sedan får det fasiken vara nog med illamående, känner jag. 

  • lolgroda

    haha ja, om man ändå kunde få bestämma att det skulle gå över :) Jag har varit inlagd p.g.a. uttorkning tillföljd av för mycket kräkningar = ingen näring stannar + att jag nu mått illa sen slutet av November och klarar fortfarande inte en hel dag utan medicinen, så jag känner också att det kan få vara nog för min del :)

Svar på tråden Skadligt med Lergigan Comp?