• MammaEmm

    tvillingar bf aug 15

    hej!

    jag tänkte att vi slm väntar tvillingar kanske kan följas åt lite här och byta erfarenteter osv,

    själv väntar jag tvillingar med bf 13 aug

  • Svar på tråden tvillingar bf aug 15
  • ellyangel

    Hej!

    Jag fick reda på igår att jag väntar tvilligar. BF 18 aug :)

    Hur mår du?
    var det väntat?


    Drömmen slog till slut in, det blev även min tur
  • MammaEmm
    ellyangel skrev 2015-02-11 11:52:11 följande:

    Hej!

    Jag fick reda på igår att jag väntar tvilligar. BF 18 aug :)

    Hur mår du?

    var det väntat?


    vad roligt!!!

    jag har mått förskräckligt dåligt tyvärr :(

    men jag hoppas det är på väg att vända... själv då?

    har du barn sedan tidigare?

    nej inte särskilt väntat, kom som en överraskning :)

    nu väntar jag dock på lite ev vidare utredningar då dom tror att jag drrabbats av femte sjukan :(
  • Tession

    Hej,

    Jag fick veta i onsdags att jag väntar tvillingar. Åkte in till gynakuten då jag fått blödningar på natten, förväntade mig ett besked om missfall men istället såg man två små hjärtan slå.

    Jag är nog fortfarande chockad över beskedet och har inte riktigt förstått det.

  • Tession

    Jag glömde skriva att bf datum är 27/8, på måndag ska jag göra kub test och kan förhoppningsvis få reda på lite mer kring tvillinggraviditet.

  • MammaEmm
    Tession skrev 2015-02-14 22:26:46 följande:

    Jag glömde skriva att bf datum är 27/8, på måndag ska jag göra kub test och kan förhoppningsvis få reda på lite mer kring tvillinggraviditet.


    åhhh vad spännande grattis!!!
  • ellyangel
    MammaEmm skrev 2015-02-11 12:29:48 följande:
    vad roligt!!!

    jag har mått förskräckligt dåligt tyvärr :(

    men jag hoppas det är på väg att vända... själv då?

    har du barn sedan tidigare?

    nej inte särskilt väntat, kom som en överraskning :)

    nu väntar jag dock på lite ev vidare utredningar då dom tror att jag drrabbats av femte sjukan :(
    Jag har mått ganska bra, varit väldigt trött och mått illa men inga kräkningar eller liknande, har senaste veckan fått lite ont i kroppen men mår lite för bra jämfört med många andra.

    Jag har inga barn sen innan så de här blir mina första.
    Drömmen slog till slut in, det blev även min tur
  • Tession

    Hej!

    Har ni börjat tänka på det praktiska kring tvillingar? vagn, sovrutiner, amning osv. Har ni fått några bra tips utifrån? Svårt att hitta bra info.

    Har inga barn sedan tidigare så allt blir nytt, men det känns som at förberedelse är desto viktigare nu.

  • MammaEmm
    Tession skrev 2015-02-27 10:01:50 följande:

    Hej!

    Har ni börjat tänka på det praktiska kring tvillingar? vagn, sovrutiner, amning osv. Har ni fått några bra tips utifrån? Svårt att hitta bra info.

    Har inga barn sedan tidigare så allt blir nytt, men det känns som at förberedelse är desto viktigare nu.


    var och kollade på vagn häromdagen, lutar åt en bugaboo donkey twin.

    finns en trevlig tvillinggrupp på fb, tvillingar 2015 heter den, där kan man få mkt tips!
  • ellyangel
    Tession skrev 2015-02-27 10:01:50 följande:

    Hej!

    Har ni börjat tänka på det praktiska kring tvillingar? vagn, sovrutiner, amning osv. Har ni fått några bra tips utifrån? Svårt att hitta bra info.

    Har inga barn sedan tidigare så allt blir nytt, men det känns som at förberedelse är desto viktigare nu.


    Vi har också börjat kolla på vagn. Blir nog en kronan syskon, passar lite bättre för plånboken och verkar bra för mig som kommer röra mig både mycket i stockholm samt till en sommarstuga på Värmdö.
    Drömmen slog till slut in, det blev även min tur
  • Tession
    ellyangel skrev 2015-03-03 10:47:21 följande:
    Vi har också börjat kolla på vagn. Blir nog en kronan syskon, passar lite bättre för plånboken och verkar bra för mig som kommer röra mig både mycket i stockholm samt till en sommarstuga på Värmdö.
    Drömmen slog till slut in, det blev även min tur
    Då kommer vi röra oss lika, Stockholm/värmdö :)

    Vårt problem är en för liten hiss för dubbelvagn, bugaboo donkey går ju att dra ihop till en enkelvagn så det är vår enda lösning. Sen om någon av oss är ensamma med ett barn kan man ha den som enkelvagn på promenad mm.
  • TyckOmMig

    Hur mår ni tvillinggravida med BF augusti nu?Ingen skriver speciellt ofta!

    Är själv nu i v 21 och var igår i Ullared och shoppade loss åt våra väntande små gossar!

    Underbar vårdag och så trevligt!

  • MammaEmm

    nej det är lungt här inne!

    jag mår bra förutom att jag redan känner mig rätt klumpig :)

    var på rul idag och fick se att vi får en av varje :)

    så roligt att se!

  • TyckOmMig

    MammaEmm-grattis till en av varje och lyckat RUL!Håller med om att nu börjar magen öka i omfång och man börjar känna sig stor redan!Själv har jag inte gått upp mer än 3 kg men bebisarna tar vad de behöver men jag som blir smalare på andra ställen!

    Så har det varit mina andra två tvilling graviditeter också.

  • Omermammashjerta

    Gravid med 2 enäggspojkar har en son på 18 snart 19 månader, BF 23 augusti mina pojkar mår förvånansvärt bra i magen hihi ???????????? hoppas vi kan följas åt lite allihop då jag inte använder facebook...

  • TyckOmMig
    Omermammashjerta skrev 2015-04-22 20:23:46 följande:

    Gravid med 2 enäggspojkar har en son på 18 snart 19 månader, BF 23 augusti mina pojkar mår förvånansvärt bra i magen hihi ???????????? hoppas vi kan följas åt lite allihop då jag inte använder facebook...


    Trevligt med fler i tråden-välkommen!

    Själv tycker jag det börjar bli liten aning tyngre nu är i v 26 halsbrännan på kvällarna är trisst och kramperna i vaderna nattetid!
  • TyckOmMig
    Omermammashjerta skrev 2015-04-27 21:31:13 följande:

    Tyckommig; tack! :) jag är idag i vecka 24 23+0 & har det halft jobbigt vad väntar du ? Två eller enäggs? :)


    Jag väntar mitt tredje par två äggs tvillingar har pojkar födda 2009 och flickor födda 2013 denna gången blir det gossar igen!Var ett tag sedan jag hade framme bebis killkläderna då jag även har en flicka född 2010!
  • Omermammashjerta

    Tyckommig: åh vad häftigt! väntar enäggs mina pojkar mår utmärkt i magen hihi :) jo kan jag tänka mig har en son född 2013. Så har rensat lite kläder som man kan använda i hemmet då jag vill klä dem exakt likadant utanför hemmet :)

  • TyckOmMig

    Varit på mitt andra TUL igår och bägge mina tvillingar vägde över 1400 gr är i v 28+3.

    Livmodertappen kollades också och det var ua.Hoppas det fortsätter lika bra resten av tiden.

    Hur är det med er andra?

Svar på tråden tvillingar bf aug 15