• Äldre 27 Jan 19:34
    5212 visningar
    41 svar
    -1
    41
    5212

    Lämna barn ensam med schäfer.

    Hejsan, Igår ringde min vännina och undra om jag ville ut och äta lunch med henne och hennes nya kille Kent. Jag har en dotter som är 2 år och 3 månader gammal, Min schäfer är 7 år gammal och mycket vältränad, Schäfern och min dotter har ofta varit tillsammans och hunden följer henne som om det var hennes barn. Så jag undrar om jag kan lämna min dotter med hunden ensamma hemma i ungefär 3 timmer? Borde inte vara några problem? Nån annan som har erfarenhet med att låta hunden passa ens barn ett tag? Tack!

  • Svar på tråden Lämna barn ensam med schäfer.
  • Äldre 27 Jan 19:37
    #1

    Du kan inte mena allvar?! Inte ens som försök till skämt är detta det minsta roligt!

  • Äldre 27 Jan 19:41
    #2
    Jag är bara jag skrev 2015-01-27 19:37:26 följande:

    Du kan inte mena allvar?! Inte ens som försök till skämt är detta det minsta roligt!


    Varför skulle jag skämta? det rör sig ju bara om 2-3 timmar? schäfern är väldigt vältränad och snäll
  • Äldre 27 Jan 19:41
    #3

    Haha, Kent. ja det är ett extremt roligt namn. nä jag tycker inte du ska ut och äta med någon som heter Kent

  • Äldre 27 Jan 19:41
    #4

    Kan hunden ringa 112 om det händer nåt?

    Det är klart att du inte kan låta en hund passa ett barn. Det här är väl ett skämt?

  • Äldre 27 Jan 19:42
    #5

    Helt ok så länge hinder kan hjälpa henne på toaletten, laga mat, ringa 112 vid en nödsituation och hjälpa henne att leka och pyssla!

    Eller vad tror du själv?

  • Äldre 27 Jan 19:44
    #6

    Hade väninnans nya kille hetat något snyggare än Kent så tycker jag definitivt du kunde gjort det. Tror schäfern och då är på ungefär samma intelligensnivå.

    Men killen heter ju Kent, du fattar väl att du inte kan luncha med nån som heter det.

  • Äldre 27 Jan 19:45
    #7

    Kan du inte låta tioåringen passa ungen?

  • Äldre 27 Jan 19:45
    #8
    Tirem skrev 2015-01-27 19:42:44 följande:

    Helt ok så länge hinder kan hjälpa henne på toaletten, laga mat, ringa 112 vid en nödsituation och hjälpa henne att leka och pyssla!

    Eller vad tror du själv?


    Som sagt det gäller bara 2-3 timmar? behöver ju inte äta på 2 timmar om jag matar henne innan jag går. hunden och henne leker alldeles utmärkt tillsammans.
  • Äldre 27 Jan 19:48
    #9

    Men närmare eftertanke så tror jag inte du ska förvänta dig att luncha med någon som har bättre namn än Kent.
     Sen är det nog så att din hund har bättre moderskänslor än du har, så ja din hund passar säkert en 2 åring bättre än du gör själv;)

  • Äldre 27 Jan 20:01
    #10
    carlf skrev 2015-01-27 19:48:29 följande:

    Men närmare eftertanke så tror jag inte du ska förvänta dig att luncha med någon som har bättre namn än Kent.
     Sen är det nog så att din hund har bättre moderskänslor än du har, så ja din hund passar säkert en 2 åring bättre än du gör själv;)


    Tycker din kommentar är väldigt kränkande. Att du påstår att jag inte har några moderskänslor för min dotter! Jag är än väldigt bra mamma till båda min dotter och min schäfer
Svar på tråden Lämna barn ensam med schäfer.