• Anonym (undra­r)
    Äldre 27 Jan 20:11
    666 visningar
    3 svar
    3
    666

    Det där med hcg och tidiga plus

    Hur är det egentligen med hcg och graviditetstest. Vissa säger att på BIM har man 50 ml/u (eller vad det heter) men på clearblue läste jag att man har 100. Kan ett test visa ett positivt resultat redan äl+5? Eller har de som fått plus räknat fel på sin Äl? Jag hade sånt här billigt test kvar hemma och tog det för skoj och för jag hade massa krämiga flytningar och molvärk sen i söndags. Det visade svagt svagt plus, men enligt min kalender hade jag äl i fredags, hade även trådigt flytningar då med. Sist jag fick plus fick jag svagt ca en vecka innan BIM men det slutade i missfall/ tacksam för svar

  • Svar på tråden Det där med hcg och tidiga plus
  • Äldre 27 Jan 22:28
    #1

    Hej. Fem dagar efter äl kan man inte test positivt. Det tar ägget 4-9 dagar att fästa efter befruktningen och därefter ytterligare dgr innan man kan mäta hcg i urin. Det kan vara så att du har haft äl två ggr denna cykeln. Lycka till

  • Anonym (undra­r) Trådstartaren
    Äldre 27 Jan 23:00
    #2

    Kan man ha ägglossning 2 gånger? Jag känner mig inte gravid mer än lite molvärk och dessa flytningar. Kan testen visa fel? Typ svagt plus för att de är.så känsliga och man har väl alltid lite hcg i kroppen?

    Tycker alla får plus väldigt tidigt, typ äl+7 har jag sätt flera på forumet få plus. Jag litar inte riktigt på de billigaste testerna, känns som om de vill att man ska få svaga plus.och köpa fler tester. /Tack för svar

  • Äldre 28 Jan 22:07
    #3

    Visst kan man ha äl två ggr under en cykel. Två äggs tvillingar kommer ju från två ägg som inte nödvändigtvis behöver släppa samma dag.

Svar på tråden Det där med hcg och tidiga plus