• Äldre 27 Jan 20:32
    2815 visningar
    1 svar
    1
    2815

    Adoptera från afrika

    Hallå!

    Det är så att min man Kent och jag vill adoptera och vi tänkte att det skulle vara fint om man kunde hjälpa till i afrika och adoptera någon därifrån. Min mamma hade varit i Lanzarote och sa att det var så smustigt och fattigt i Afrika så man verkligen känner att man vill hjälpa till! Min vännina Eva har adopterat ett barn med Downsymfoni från Vitryssland så jag och Kent funderar över att adoptera ett barn från afrika med Downsymfoni! Är det någon som har gjort det här och har råd om detta? Vill veta om det finns möjlighet till att göra det tack!

  • Svar på tråden Adoptera från afrika
  • Äldre 28 Jan 08:27
    #1

    Är du på riktigt? Vill du hjälpa ett barn kanske det skulle passa att bli fader till ett fattigt barn i Afrika.

    Att adoptera är en lång och komplicerad process som tar flera år, och vill du adoptera av anledningen att rädda ett barn får du inte medgivande. Det får inte finnas någon som helst risk att ditt barn ska känna tacksamhetsskuld. Anledningen till att man adopterar ska vara att man önskar att bli familj och längtar efter ett barn.

    Nu tror jag att du är ett troll, men svarar ändå. Lanzarote ligger inte i Afrika!

Svar på tråden Adoptera från afrika