• Äldre 27 Jan 21:49
    1606 visningar
    10 svar
    10
    1606

    plussat med andra kuren pergotime. Någon som är i liknande situation?

    Hej äääääntligen plussade vi också efter 1,8 år försök och två kurer med pergotime. Jag är fortfarande precis i början av min graviditet och plussade svagt på bim -5 . Men igår tog jag ett digitalt test på bim -3 och fick positivt . Någon som upplevt samma resa eller liknande och vill följas åt ?

  • Svar på tråden plussat med andra kuren pergotime. Någon som är i liknande situation?
  • Äldre 27 Jan 21:50
    #1
  • lantli­vet
    Äldre 1 Feb 19:58
    #2

    Nu är ja lite längre gången än dig men plussade på första kuren pergotime i dec efter att ha försökt själva i 2 år. Är i v 12 nu.

    Kampenmedpco.blogg.se

  • efg
    Äldre 1 Feb 20:07
    #3

    Stort grattis till er båda! Själv har jag också tagit andra kuren pergotime och fick äl två ggr med några dagars mellanrum. Väntar nu på bim som ja inte riktigt vet när iom två äl... och har otroligt mycket aktivitet i livmoderområdet. Hoppas verkligen att jag också får plus! :)

  • Äldre 1 Feb 23:03
    #4

    Enligt barnmorskan är jag i V4+6:)

  • Äldre 1 Feb 23:04
    #5
    lantlivet skrev 2015-02-01 19:58:31 följande:

    Nu är ja lite längre gången än dig men plussade på första kuren pergotime i dec efter att ha försökt själva i 2 år. Är i v 12 nu.

    Kampenmedpco.blogg.se


    Har du vågat berätta till din släkt och vänner då ? Eller gjorde ni det direkt ?
  • lantli­vet
    Äldre 2 Feb 09:17
    #6
    Annasofia01 skrev 2015-02-01 23:04:23 följande:

    Har du vågat berätta till din släkt och vänner då ? Eller gjorde ni det direkt ?


    Vi bor så långt ifrån dom så dom vet inget ännu. De syns jätteväl att ja är gravid. Så hade vi bott närmare hade dom vetat. Men en tur dit tar 4,5h. Har ej sett dom sen augusti. Har aldrig varit rädd för mf. Så hade vi varit hemma över jul hade vi sagt det då. Men nu blir det sent. Vi vet inte när vi kommer se dom.

    Grattis till bebisen :)
  • Äldre 5 Feb 23:02
    #7

    Tror jag följer den här tråden, i hopp om att själv lyckas snart ;) 

  • Äldre 5 Feb 23:55
    #8
    Dakine skrev 2015-02-05 23:02:32 följande:

    Tror jag följer den här tråden, i hopp om att själv lyckas snart ;) 


    Hur länge har ni försökt ?
  • Äldre 6 Feb 09:23
    #9
    Annasofia01 skrev 2015-02-05 23:55:25 följande:
    Hur länge har ni försökt ?
    Vi har försökt i 1 år och 7 månader utan hjälp. Konstaterades att jag hade PCOS. Många små äggblåsor, som inte vill släppa. Fastän jag har typiska symtom på att just ägglossning sker. Har inte haft mens (förutom små mellanblödningar) eller ägglossning sedan oktober 2014. 

    Har nu äntligen fått börja med pergotime, och tar sista tabletten imorgon. Ska på VUL på måndag! :) Märker redan stor skillnad på kroppen! ALLA FINNAR PÅ RYGGEN ÄR TYP BORTA! :D 

    Jag hoppas att det tar sig på första eller andra kuren, och att man skipper mf eller ma. Vi har en gemensam son som föddes 2010. Blev till spontant efter p-piller på 2:a försöket. 

    Själv? :)
  • Äldre 6 Feb 19:42
    #10

    Vi har aktivt försökt sen maj 2013 och tog sig på andra kuren pergotime. Jag har så ojämn mens så för att veta när jag har den åt jag pergotime och gjorde en spolning och det hjälpte oss . Tur var väl det för funderade på att avvakta med en till kur med pergotime för att kroppen och själen skulle få vila . Men plötsligt tog det sig och kände som på mig det . Drömde om bebis och köpte lite slappare kläder så någonstans tror jag att jag omedvetet visste det :). Och än mår jag hyfsat åkte dock på magkatarr men känns bättre nu . Nu är jag bara lite stressad för att jag har så mycket på gång nytt jobb tar körkort och så vill vi hinna gifta oss innan barnet kommer :).

Svar på tråden plussat med andra kuren pergotime. Någon som är i liknande situation?