• Detnärmarsig

    Hög feber

    Ber om lite råd så här närmare midnatt! Uppskattar svar snarast!

    Min son är 14 mån gammal och har 39 graders feber. Självklart har hag nu upptäckt att vi inte har ngn alvedon hemma. Är det ok att låta honom ligga med så hög feber eller ska jag åka in till apoteket som är öppet dygnet runt? Vill inte verka paranoid men tror inte det är bra om de ligger för länge utan febernedsättande. Han fick febern idag.

    Tack!

  • Svar på tråden Hög feber
  • Jag är bara jag

    Men ursäkta att jag försökte hjälpa otacksamma mänska!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Kommer aldrig begripa mig på alla idioter här på F.l som inte vil ha hjälp om svaret inte passar!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Detnärmarsig

    Som sagt, tack ändå!


    Jag är bara jag skrev 2015-01-27 23:37:49 följande:

    Men ursäkta att jag försökte hjälpa otacksamma mänska!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Kommer aldrig begripa mig på alla idioter här på F.l som inte vil ha hjälp om svaret inte passar!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • Emmeliina

    Hur är hans allmäntillstånd? Verkar han påverkad av febern? Dricker han? Kissar han?

    Jag brukar inte gå så mycket efter termometern med min dotter. Påverkar febern så pass att hon är slö, inte vill dricka eller ha glass osv så ger jag henne febernedsättande, annars inte. Men det är ju jag det. Är du osäker så ring 1177.

  • Detnärmarsig

    Allmäntillståndet verkar ok. Dock väldigt gnällig och han andas fort!! Han dricker, verkar som han kissar. Jag ringde 1177, satt i telefon i 30 min ochkön rörde sig inte så jag la på. Nu har min man precis kört in till apoteket, men det är en bit att köra så hemma igen om en timme. Han har ny 39,5och andas fort. Undra varför?

    Tack för ditt svar!


    Emmeliina skrev 2015-01-27 23:49:09 följande:

    Hur är hans allmäntillstånd? Verkar han påverkad av febern? Dricker han? Kissar han?

    Jag brukar inte gå så mycket efter termometern med min dotter. Påverkar febern så pass att hon är slö, inte vill dricka eller ha glass osv så ger jag henne febernedsättande, annars inte. Men det är ju jag det. Är du osäker så ring 1177.


  • bullerbyn

    Jag brukar som ovan skribent gå på allmäntillståndet. Men ibland vid högre feber kan jag också ge febernedsättande precis vid läggdags för en god natts sömn. Feber är inte själva sjukdomen utan kroppens sätt att bli av med den.

    Så länge han har druckit ok med vätska så tror jag inte du behöver ha panik över febern inatt. Låt honom sova i bara blöja och ha svalt i rummet utan direkt korsdrag såklart. Ring sjukvårdsrådgivningen om du blir osäker .

  • bullerbyn
    Detnärmarsig skrev 2015-01-27 23:55:24 följande:

    Allmäntillståndet verkar ok. Dock väldigt gnällig och han andas fort!! Han dricker, verkar som han kissar. Jag ringde 1177, satt i telefon i 30 min ochkön rörde sig inte så jag la på. Nu har min man precis kört in till apoteket, men det är en bit att köra så hemma igen om en timme. Han har ny 39,5och andas fort. Undra varför?

    Tack för ditt svar!


    Jaha nu såg jag detta inlägg.

    Det är den klassiska "feberandningen", särskilt barn får snabbare andning vid högre feber.
Svar på tråden Hög feber