• imbreakingfree

    Drömmer om att jag blir dumpad

    Hej

    Har varit tillsammans med min pojkvän i mer än 4 år och vi är sambos sen ett halvår.

    Jag har under de senaste 3 åren av vårt förhållande med jämna mellanrum haft drömmar om att han är otrogen. I drömmen så står jag och tittar på när de har sex och skriker och gråter att de ska sluta. Men han antingen skrattar åt mig eller säger "men hon är ju så snygg, du måste ju förstå varför jag knullar henne" (ordagrant, varje gång). Allt känns så verkligt i drömmen. Och jag vaknar gråtandes och med en sjuk klump i magen.

    Jag var aldrig svartsjuk innan drömmarna började, men nu får jag den där klumpen i magen varje gång han går ut för att roa sig på eget håll, även om jag egentligen litar på honom till 98% (jag kan inte lita på någon till 100%).

    I alla fall. Nu de senaste månaderna har drömmarna om otrohet övergått till att han lämnar mig. Att han inte klarar av att bo med mig, att han inte är kär eller älskar mig längre. Att jag måste flytta. Och han kommer inte att komma hem förrän alla mina saker är ute ur lägenheten. Jag drömmer att jag gråter, bönar och ber men inget hjälper. Drömmarna slutar alltid med att han säger "du skulle försökt bättre" och går ut genom dörren. Sen vaknar jag helt förstörd av gråt, illamående och skakningar.

    Finns det någon som haft liknande drömmar?

    Hur kan jag bli av med dessa? Jag vågar knappt sova längre.


    otrohet, lämnad, drömmar, ångesy
  • Svar på tråden Drömmer om att jag blir dumpad
  • Sweetbaam

    Jag har haft liknande drömmar, både att han har varit otrogen och att han bara känslokallt lämnat mig utan förklaring och bara gått.

    Jag mådde oxå jätte dåligt och ville inte sova, men en natt vaknade jag efter en av dom värsta drömmarna jag någonsin hade haft då han vart otrogen och sa liknande saker som din kille hade sagt i dina drömmar, när jag vaknade va jag svettig och tårögd.. Och när jag såg honom jämte mig aå slog jag honom på armen tror jag det va och ganska hårt.

    Han vaknade och va allmänt förvirrad tills han såg att jag grät, och undrade varför. Jag berättade som det va och hur verkliga drömmarna va och han satt med mig lyssnade och berättade för mig att det inte fanns en möjlighet att han skulle byta ut sin bästa vän/älskade..

    Och någonstans i samma veva så kunde jag sova igen.. Men dom dumma drömmarna dyker upp lite ibland men då lägger jag mig bara jämte min kille och tänker på vad han sa till mig den natten:)

    Hoppas att det löser sig för dig på något sätt! Styrke kramar!

Svar på tråden Drömmer om att jag blir dumpad