• Anonym (sanna)

    Han pratar med andra i smyg igen :(

    Min kille fortsätter att prata med nya tjejer bakom mig rygg och i smyg. Trots att han har lovat att sluta? Han skaffar appar och för konversationer på internet. Hur ska jag göra? Varför slutar han inte?

    /Sanna

  • Svar på tråden Han pratar med andra i smyg igen :(
  • Mrs Okänd

    För han har tråkigt och söker bekräftelse som man. Alla dessa appar har ju gjort det väldigt enkelt att köra lite vid sidan om även om det ofta är ganska oskyldigt.

  • Anonym (Emma)

    Nja, så oskyldigt behöver det nog inte vara.

    Den brutala sanningen är nog att han inte har letat färdigt än. Kanske är han av den typen att han aldrig gör det (notoriskt otrogen) eller kanske inte, men oavsett vilket är han inte lika engagerad i ert förhållande som dig. Det har han visat både genom att chatta med andra och att ljuga om att sluta.

    Tycker faktiskt det är tur att du fick chansen att se att han fortsätter chatta. Har han inte apparna så raggar han kanske ändå ute på stan, och då hade det kanske dröjt längre innan du såg hur han fungerar. Nu har du ändå chansen att tänka igenom vilken typ av kille du vill leva med.

  • Ramborg

    En grundregel: Man kan inte förändra någon annan än sig själv.

    Det här är han. Vill du leva med honom så kommer det att vara såhär. Det kanske är bra så?


    42.
  • Anonym (Kille)

    Varför inte vilja ge tillbaka så han får smaka på sin egna medicin? Det är då han inser vad han håller på med. Om han INTE bryr sig, ja då kan du väl förstå att han tar dig för givet :)

  • TomNorr

    Att han chattar lite med andra tjejer behöver inte vara ett problem i sig. Jag tycker dock att det är ett problem att han har lovat att inte göra det, fast han gör det ändå.
    Jag har faktiskt aldrig aktivt lovat min fru att inte chatta eller prata med andra tjejer om sex. (Sedan finns det ju en del moralister som anser att det borde självklart att man inte gör det om man är gift.)

    Men jag kan berätta hur det är för mig.
    Det är ganska nytt för mig, jag har funnits här på FL sedan i november och använd kik bara under några veckor. Och som jag ser det just nu är chattandet nog ingen direkt hot mot vår relation, men visst är det så att det har att göra med att jag tycker att det periodvis är rätt tråkigt (sexuellt) i vår relation. Och visst ger det en viss bekräftelse. Det ger också en viss insikt i hur andra kvinnor än just min fru tänker och vad de tycker om. Saker som man kanske gärna skulle veta, men inte direkt frågar på kafferasten på jobbet...

    Jag tycker nog att man ska ge varandra lite privatliv även i ett förhållande och kan tycka att du bör försöka acceptera hans chattande, så länge han inte prioriterar chattandet över eran relation eller dig.

Svar på tråden Han pratar med andra i smyg igen :(