• Äldre 28 Jan 12:19
    14965 visningar
    77 svar
    77
    14965

    Dåligt sex ( varför tjejer )

    Varför har vi sånt uselt sexliv jag och min sambo?

    Vi har bott ihop ett par år eller lite längre. Hon verkar ha noll intresse av sex. Jag tar alla initiativ till det men nu har jag ledsnat och tröttnat. Visst det leder till att vi har sex när jag väl tar initiativ men det är aldrig jättebra. Några gånger ibland kan det vara fantastiskt, men det är liksom en gång om året. Jag får ut mera av porr än av livet med min sambo.

    Är hon lesbisk?

    Tänder hon inte på mig längre?

    Gillar hon inte sex?

    Tycker hon inte att det är bra?

    Varför anstränger hon sig inte själv för att det ska bli bra i så fall.

    Jag försöker alltid att vara lyhörd och fråga henne hur hon vill ha det men hon är blyg och svarar alltid JAG VET INTE!

    Hon är trång och blir aldrig riktigt våt vid sex. Eller alltså, det är klart att hon blir våt men aldrig egentligen sådär ordentligt jättevåt som ALLA andra tjejer jag varit med.

  • Svar på tråden Dåligt sex ( varför tjejer )
  • Äldre 28 Jan 12:24
    #1

    Har försökt snacka om det men hon vill aldrig prata om förhållandet eller om sex eller om hur vi har det. Hon vill inte snacka om känslor och säger bara att hon inte vet vad hon ska säga när det kommer på tal.

    Vi har haft sex EN gång i hela januari.

  • Anonym (Accep­tera)
    Äldre 28 Jan 12:26
    #2

    Hon kanske inte är speciellt sexuell av sig eller har hög lust? Alla är olika, en del har högre lust än andra, utan att det finns en logisk förklaring till det

  • Påven Johann­a
    Äldre 28 Jan 12:28
    #3
    +1

    Det kommer inte att bli bättre. Gör slut och skaffa dig en partner med lust som ligger i paritet med din egen.

  • Rakad Apa
    Äldre 28 Jan 12:29
    #4
    Påven Johanna skrev 2015-01-28 12:28:24 följande:

    Det kommer inte att bli bättre. Gör slut och skaffa dig en partner med lust som ligger i paritet med din egen.


    Kloka ord!
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (S9)
    Äldre 28 Jan 12:29
    #5

    Hur är du mot din tjej? Jag menar berättar du för henne att du tycker hon är snygg,sexig, vacker? Tar du på henne med passion och viskar i hennes öra hur sexig hon är och du bara måste ha henne eller ligger du i sängen och säger typ: Öh ska vi ha sex. Tar du på henne utanför sovrummet och berömmer henne för hennes sexiga rumpa eller skickar du nån gång sms när hon är på jobbet och berättar vad du vill göra med henne när du kommer hem. 

    Gör dom sakerna så lovar jag dig att ni kommer få ett grymt sexliv. 

  • Nyfike­n gul
    Äldre 28 Jan 12:31
    #6

    Om hon är blyg och kanske även lite hämmad så kan det vara mycket svårt att sätta ord på frågan du ställer. Hon kanske inte ens själv vågar känna och tänka efter.

    Jag skulle rekommendera att hon skriver ett brev till dig. Skriv frågorna du har ovanför till henne, be henne tänka efter och sen formulera ett genomtänkt svar. Ge henne några dagar på att tänka och svara.


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Äldre 28 Jan 12:31
    #7
    Anonym (Acceptera) skrev 2015-01-28 12:26:16 följande:

    Hon kanske inte är speciellt sexuell av sig eller har hög lust? Alla är olika, en del har högre lust än andra, utan att det finns en logisk förklaring till det


    Nä jag misstänker att det är så. Men jag vet inte hur jag ska stå ut (de kommer jag inte göra)!

    Tror också att hon är hämmad av sig. Hennes morsa är stel och tystlåten och inte särskilt kärleksfull av sig. Hon har aldrig fått en kram av sin mamma säger hon. Hon har i alla fall inget minne av det även om hon säkert fick det som riktigt liten. De pratar aldrig om känslor hemma hos hennes föräldrar. Sex är nåt fult och förbjudet att nämna.

    Alltså bara för att förtydliga så får man ibland en hälsningskram av hennes mamma när man hälsar på men aldrig någon varm och riktig kram.
  • Anonym (Pja.)
    Äldre 28 Jan 12:39
    #8
    Anonym (S9) skrev 2015-01-28 12:29:59 följande:

    Hur är du mot din tjej? Jag menar berättar du för henne att du tycker hon är snygg,sexig, vacker? Tar du på henne med passion och viskar i hennes öra hur sexig hon är och du bara måste ha henne eller ligger du i sängen och säger typ: Öh ska vi ha sex. Tar du på henne utanför sovrummet och berömmer henne för hennes sexiga rumpa eller skickar du nån gång sms när hon är på jobbet och berättar vad du vill göra med henne när du kommer hem. 

    Gör dom sakerna så lovar jag dig att ni kommer få ett grymt sexliv. 



    Nästan helt sant faktiskt, men sexet, när det händer, måste ju också vara bra :) Men jag tippar att TS är en så'n där som kräver vaginala orgasmer och envist hävdar att det är något FEL på tjejen om hon inte kommer av fyra minuter penetration, för det har aaaaalla hans tidigare tjejer gjort. Jag skulle ju helst se att jag har fel, men det låter verkligen inte så...
  • Äldre 28 Jan 12:41
    #9
    Påven Johanna skrev 2015-01-28 12:28:24 följande:

    Det kommer inte att bli bättre. Gör slut och skaffa dig en partner med lust som ligger i paritet med din egen.


    Jag har passerat 35 å går mot 40 så bara för att förtydliga så är dagarna förbi när man var ung och kåt jämt. Hela tiden..

    Nu nöjer jag mig lätt med en till två gånger i veckan som mest. Jag jobbar jättemycket, tränar och har ett fysiskt jobb så jag orkar inte ha sex varje dag. Men nån gång vore trevligt..

    Jag har börjat tappa lusten till henne och tänder inte på henne längre för jag får aldrig nån respons. Sex börjar kännas som ett övergrepp mot henne nästan (även om jag såklart märker att hon tycker att det är skönt. Hon stönar och visar det..)

    Det är bara det att jag saknar närhet. Närhet från hennes sida, inte bara att jag kramar på henne för det tycker hon om utan också att VI TVÅ kramar varandra!
  • Äldre 28 Jan 12:45
    #10

    Då kanske du får "väcka" henne. Om sex är fult och tabu så är det förmodligen helt outforskat för henne.

    Kanske ser hon inte sig själv som sexig eller snygg.

    Du måste förföra henne i både ord och handling, läs på lite.

    Jag VET att påveJohanna kan ha helt fel. Hon behöver inte vara frigid för evigt. Det går att väcka den som sover.

    Hon måste vara tillfreds med sin kropp och sexualitet, hon måste känna sig åtrådd, hon måste få uppleva njutning.

    Kanske finns självhjälpböcker på området?

Svar på tråden Dåligt sex ( varför tjejer )