• mr me
    Äldre 28 Jan 14:54
    4840 visningar
    46 svar
    46
    4840

    Går svenska kvinnor med på att bli våldtagna av rädsla för att bli kallade rasister?

    Jag tänkte på den här artikeln:

    www.aftonbladet.se/nyheter/article20222818.ab

    En 32-årig afghansk så kallad "papperslös flykting" som förra året våldtog en kvinna i Linköping.

    "Emma", som Aftonbladet kallar henne, träffade på den helt okände papperslöse flyktingen på stan på väg hem till en killkompis och gjorde sällskap med honom. På vägen började han ställa frågor om hennes kille, om han hade stor kuk och en massa andra intima och skumma frågor. Sedan försökte han krama och kyssa henne. Alltihop slutade med att han slog ned och våldtog henne.

    Hela det fallet fick mig att osökt tänka på "massagemannen" i Uppsala för några år sedan. En 50-årig invandrare i Uppsala som gick runt och erbjöd kvinnor, ofta unga kvinnor, massage när de låg och solade i olika parker. Flera av tjejerna/kvinnorna gick med på att en helt okänd 50-årig man masserade dem, något som förbluffade polisen senare när de gick igenom mannens mobilkamera. Han hade fotograferat 34 olika kvinnor, några av dem nakna eller lättklädda. Vissa hade han bara masserat, andra även våldtagit.

    www.unt.se/uppland/uppsala/larare-levde-dubbelliv-894990.aspx

    Om det hade varit jag och jag legat och solat och en mer än dubbelt så gammal man kommit fram och erbjudit sig att massera mig så hade jag tagit mina saker och sprungit.

    Så min hypotes (ännu en som kommer reta gallfeber på de tunnelseende feministerna på Familjeliv) är att svenska kvinnor helt enkelt sänker garden och accepterar mer om det är en invandrare som står för övergreppen.

    Man vill inte riskera att bli stämplad som "rasist", "inskränkt", "intolerant", "fascist" och alla andra glåpord som de "goda människorna" häver ur sig mot alla som inte tycker och tänker som de gör (oh, huh, hemska tanke att få den stämpeln).

    Hellre våldtagen än rasist, helt enkelt. Kan det ligga något i det? Att kvinnor räds det sociala stigma som det innebär att få den jobbiga rasiststämpeln på sig MER än att bli utsatta för ett övergrepp?

    PS
    För att undvika en metadebatt om hur jag kan påstå att de är invandrare osv så har jag givetvis dubbelkollat uppgifterna med Linköpings respektive Uppsala tingsrätt.
    DS

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-02 07:59
    Kan tilläggas att jag med tråden syftar på RISKEN för att utsättas för ett övergrepp, inte att kvinnor vill bli våldtagna.

    Dvs att kvinnor blundar för en riskabel situation av rädsla för att en markering mot eller avvisande av en invandrad man riskerar att ge dem en rasiststämpel.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Går svenska kvinnor med på att bli våldtagna av rädsla för att bli kallade rasister?
  • LunaLo­vegood
    Äldre 28 Jan 15:03
    #1

    Jag skulle hellre bli kallad rasist än bli våldtagen......

  • mr me
    Äldre 28 Jan 15:12
    #2
    LunaLovegood skrev 2015-01-28 15:03:47 följande:

    Jag skulle hellre bli kallad rasist än bli våldtagen......


    Kanske när du står inför fullbordat faktum

    Men du kanske ändå skulle utsätta dig för våldtäktsrisken för att undvika risken för att agera "rasistiskt" mot en invandrare.

    Aftonbladet hängde ju ut en sjukskriven och nyopererad kvinna i Göteborg förra året för att hon vägrat åka taxi med en hotfull arab (vilket hon givetvis stod i sin fulla rätt att tacka nej till).

    Jag kan tänka mig att i synnerhet kvinnor skräms av tanken på att själva bli hetsade mot om de begått tankebrott och därför har en högre acceptansnivå för invandrare som är hotfulla eller närgångna.

    Jag tror definitivt att de goda människornas, alla antirasisters och feministers hat och hets, kan förklara en hel del våldtäktsfall. Kvinnor som aldrig skulle acceptera ett visst beteende från en svensk man går med på det om mannen är invandrare.
  • Äldre 28 Jan 15:15
    #3

    Jag blir helt klart hellre kallad rasist än blir våldtagen.


    Son med asperger, adhd och tremor. Änka efter en lång kamp mot cancer.
  • LunaLo­vegood
    Äldre 28 Jan 15:22
    #4
    mr me skrev 2015-01-28 15:12:17 följande:
    Kanske när du står inför fullbordat faktum

    Men du kanske ändå skulle utsätta dig för våldtäktsrisken för att undvika risken för att agera "rasistiskt" mot en invandrare.

    Aftonbladet hängde ju ut en sjukskriven och nyopererad kvinna i Göteborg förra året för att hon vägrat åka taxi med en hotfull arab (vilket hon givetvis stod i sin fulla rätt att tacka nej till).

    Jag kan tänka mig att i synnerhet kvinnor skräms av tanken på att själva bli hetsade mot om de begått tankebrott och därför har en högre acceptansnivå för invandrare som är hotfulla eller närgångna.

    Jag tror definitivt att de goda människornas, alla antirasisters och feministers hat och hets, kan förklara en hel del våldtäktsfall. Kvinnor som aldrig skulle acceptera ett visst beteende från en svensk man går med på det om mannen är invandrare.
    Detdär stämmer inte på mig alls, och jag blir redan kallad rasist ibland just för att jag tar avstånd från invandrare. Jag är ganska försiktig och rädd av mig, speciellt när det gäller män från andra länder. Jag skräms inte av att bli kallad rasist. Jag undviker våldtäkt i största möjliga mån.
    Din sista meningen stämmer inte alls in på mig heller.
  • LunaLo­vegood
    Äldre 28 Jan 15:23
    #5

    För mig är våldtäkt det värsta som skulle kunna hända, vad som helst förutom våldtäkt! Att bli kallad rasist känns löjligt att ens jämföra med.

  • Anonym (Tjosa­n)
    Äldre 28 Jan 15:27
    #6
    mr me skrev 2015-01-28 14:54:39 följande:

    Om det hade varit jag och jag legat och solat och en mer än dubbelt så gammal man kommit fram och erbjudit sig att massera mig så hade jag tagit mina saker och sprungit.


    Du är en kvinna alltså? Annars måste du byta ut "dubbelt så gammal man" mot "dubbelt så gammal kvinna" i ditt exempel ovan.
  • mr me
    Äldre 28 Jan 15:27
    #7
    LunaLovegood skrev 2015-01-28 15:22:36 följande:
    Detdär stämmer inte på mig alls, och jag blir redan kallad rasist ibland just för att jag tar avstånd från invandrare. Jag är ganska försiktig och rädd av mig, speciellt när det gäller män från andra länder. Jag skräms inte av att bli kallad rasist. Jag undviker våldtäkt i största möjliga mån.
    Din sista meningen stämmer inte alls in på mig heller.
    Nej, okej, inte du och du har redan passerat "gränsen" och blir redan kallad diverse glåpord. Så några till gör ingen skada.

    Men kan du tänka dig att ANDRA kvinnor än du, kvinnor som försöker upprätthålla en godhetsfasad, resonerar annorlunda? Som känner att de inte får säga nej eller vara avvisande och att de måste jobba med sina fördomar och kanske är så upptagna med att dubbeltänka, att tänka rätt och göra rätt, att de plötsligt sitter där på Södersjukhusets mottagning för våldtagna kvinnor.

    Jag har hört det från andra kvinnor nämligen. Att de blivi tillsagda av väninnor att det är rasistiskt att säga till en invandrare att inte bli kladdade på på krogen eftersom man måste ha respekt för att de har en annan kultur.

    Jag tänkte att det kan vara tillämpligt här med.
  • mr me
    Äldre 28 Jan 15:29
    #8
    Anonym (Tjosan) skrev 2015-01-28 15:27:37 följande:
    Du är en kvinna alltså? Annars måste du byta ut "dubbelt så gammal man" mot "dubbelt så gammal kvinna" i ditt exempel ovan.
    Jag hade inte velat ha en okänd man som kladdade på mig heller, trots att jag själv är man.

    Men om jag varit kvinna hade jag sprungit därifrån, som man hade jag förmodligen slagit ihjäl personen om jag bedömt det som att jag hade goda förutsättningar för att lyckas med det.
  • Anonym (Tjosa­n)
    Äldre 28 Jan 15:30
    #9
    mr me skrev 2015-01-28 14:54:39 följande:

    Jag tänkte på den här artikeln:

    www.aftonbladet.se/nyheter/article20222818.ab

    En 32-årig afghansk så kallad "papperslös flykting" som förra året våldtog en kvinna i Linköping.

    "Emma", som Aftonbladet kallar henne, träffade på den helt okände papperslöse flyktingen på stan på väg hem till en killkompis och gjorde sällskap med honom. På vägen började han ställa frågor om hennes kille, om han hade stor kuk och en massa andra intima och skumma frågor. Sedan försökte han krama och kyssa henne. Alltihop slutade med att han slog ned och våldtog henne.

    Hela det fallet fick mig att osökt tänka på "massagemannen" i Uppsala för några år sedan. En 50-årig invandrare i Uppsala som gick runt och erbjöd kvinnor, ofta unga kvinnor, massage när de låg och solade i olika parker. Flera av tjejerna/kvinnorna gick med på att en helt okänd 50-årig man masserade dem, något som förbluffade polisen senare när de gick igenom mannens mobilkamera. Han hade fotograferat 34 olika kvinnor, några av dem nakna eller lättklädda. Vissa hade han bara masserat, andra även våldtagit.

    www.unt.se/uppland/uppsala/larare-levde-dubbelliv-894990.aspx

    Om det hade varit jag och jag legat och solat och en mer än dubbelt så gammal man kommit fram och erbjudit sig att massera mig så hade jag tagit mina saker och sprungit.

    Så min hypotes (ännu en som kommer reta gallfeber på de tunnelseende feministerna på Familjeliv) är att svenska kvinnor helt enkelt sänker garden och accepterar mer om det är en invandrare som står för övergreppen.

    Man vill inte riskera att bli stämplad som "rasist", "inskränkt", "intolerant", "fascist" och alla andra glåpord som de "goda människorna" häver ur sig mot alla som inte tycker och tänker som de gör (oh, huh, hemska tanke att få den stämpeln).

    Hellre våldtagen än rasist, helt enkelt. Kan det ligga något i det? Att kvinnor räds det sociala stigma som det innebär att få den jobbiga rasiststämpeln på sig MER än att bli utsatta för ett övergrepp?

    PS
    För att undvika en metadebatt om hur jag kan påstå att de är invandrare osv så har jag givetvis dubbelkollat uppgifterna med Linköpings respektive Uppsala tingsrätt.
    DS


    Jag har inte råkat ut för något av det du beskriver, men jag kan säga att det nog är motsatsen som råder i de allra flesta fall. Jag och mina väninnor vågar till exempel inte dansa med en utländsk kille på en dansrestaurang eftersom vi är rädda att han kan vara en våldtäktsman. Kanske främlingsfientligt, men vi är likförbaskat rädda.
  • Anonym (Tjosa­n)
    Äldre 28 Jan 15:30
    #10
    LunaLovegood skrev 2015-01-28 15:03:47 följande:

    Jag skulle hellre bli kallad rasist än bli våldtagen......


Svar på tråden Går svenska kvinnor med på att bli våldtagna av rädsla för att bli kallade rasister?