• Anonym (Kerim­a)
    Äldre 28 Jan 15:30
    1472 visningar
    31 svar
    31
    1472

    Muslimer kommer till helvetet

    Hej, jag är en muslim och jag fick nyss reda på att gelegodis inehåller gelatin (som kommer i från gris och ko...), i Koranen står det klart och tydligt att man inte får äta gris vilket jag nu gjort under mitt liv (godiset).

    Jag visste inte att det innhåll gris tidig och nu är jag räd att jag kommer i helvetet.

    Jag har inte studering Koranen så jätte myket och jag skäms väldigt myket över det!

    Men är det någon som vet ifall Allah kommer förlåt mina synd för det jag gjort?

    Förlåt för lite dålig stavningen

  • Svar på tråden Muslimer kommer till helvetet
  • Birgit­ta02
    Äldre 28 Jan 15:32
    #1
    +1

    Det står också i Koranen att om man ätit gris men inte vetat om det, så är man förlåten omedelbart.

  • Äldre 28 Jan 15:34
    #2

    Gud finns inte vännen, inte finns det ett himmel eller helvete för den delen.

    Så du kan vara lugn.

  • Äldre 28 Jan 15:35
    #3

    Som Bitgitta02 sa. Man blir förlåten för de synder man inte vet om. Sen finns det även fatwa om att det är tillåtet att äta gelatin. Ingen jag följer men jag känner andra som gör det.


    Son med asperger, adhd och tremor. Änka efter en lång kamp mot cancer.
  • Anonym (Kerim­a) Trådstartaren
    Äldre 28 Jan 15:36
    #4
    Birgitta02 skrev 2015-01-28 15:32:51 följande:

    Det står också i Koranen att om man ätit gris men inte vetat om det, så är man förlåten omedelbart.


    okej men jag ät gris mitt liv och en gång valdt jag det själv och förlåt Allah och jag oxå räd att jag kommer i helvete för det
  • Äldre 28 Jan 15:37
    #5

    Allah finns inte, inte himlen eller helvetet heller, så ät du godis och ta det lugnt. 

  • Äldre 28 Jan 15:38
    #6
    Kereza skrev 2015-01-28 15:37:46 följande:

    Allah finns inte, inte himlen eller helvetet heller, så ät du godis och ta det lugnt. 


  • Birgit­ta02
    Äldre 28 Jan 15:39
    #7
    Anonym (Kerima) skrev 2015-01-28 15:36:58 följande:
    okej men jag ät gris mitt liv och en gång valdt jag det själv och förlåt Allah och jag oxå räd att jag kommer i helvete för det
    Nå, vi som inte tror på Allah hamnar inte i helvetet vi heller så du kan nog vara lugn.
  • Birgit­ta02
    Äldre 28 Jan 15:40
    #8

    Och skulle du vara riktigt hungrig och det inte finns något annat än gris att äta så får du faktiskt göra det också. Enligt Koranen.

    Om du är troende muslim bör du nog studera Koranen.

  • Anonym (Kerim­a) Trådstartaren
    Äldre 28 Jan 15:48
    #9

    Gud finns vist och kommer skika dom icketroende till helvetet så dags för et att börja tro på Gud

  • Birgit­ta02
    Äldre 28 Jan 15:48
    #10

    Läs nedan vad som står i Koranen: Det är inte enbart griskött man inte får äta.

    Du skall inte äta något avskyvärt. Detta är de fyrfotadjur ni får äta: oxe, får och get, dovhjort, gasell och rådjur, stenget, vildoxe, antilop, vildfår och alla andra djur som har helt tvekluvna klövar och som idisslar ? de djuren får ni äta. Men dessa får ni inte äta, fast de idisslar eller har tudelade klövar: kamelen, haren och klippgrävlingen, ty de idisslar men har inga klövar, de skall vara orena för er, samt svinet, ty det har visserligen helt kluvna klövar men idisslar inte, det skall vara orent för er. Av deras kött får ni inte äta, och deras döda kroppar får ni inte vidröra.5

Svar på tråden Muslimer kommer till helvetet