• muppgalen

    kan de va dags snart?

    Är gravid i vecka 38 med andra barnet. Magen sjönk ned i förrgår och jag har ont i ryggen och förvärkar men har ont hela tiden så dom avtar aldrig helt. Måste gå på toa hela tiden för både nr 1 och 2. Hur lång tid efter att magen sjönk ned kom era?

  • Svar på tråden kan de va dags snart?
  • septemberbarn08

    Typ 8 veckor så det i sig säger inte så mycket. Han var fixerad och låg lååångt ner i v32 alltså och föddes v39+4.

    Att du får pinka oftare är antagligen för att bebis sjunkit ner.

    Nr2 ofta däremot kan tyda på att förlossningen är på g:)

    Håller tummarna för dig, för jag antar att du vill att det ska sätta igång nu:)

  • muppgalen

    Ja de skulle va skönt om de satt igång snart då de är påfrestande att ha ont hela tiden å springa på toa var 3 min :)

  • septemberbarn08
    muppgalen skrev 2015-01-28 17:07:59 följande:

    Ja de skulle va skönt om de satt igång snart då de är påfrestande att ha ont hela tiden å springa på toa var 3 min :)


    Know The feeling! Är bara i v32+3 idag och bebis har sjunkit ner otroligt mycket nu senare dagarna. Jag som inte behövt pinka mer än vanligt tidigare under graviditeten får nu springa på toa för minsta lilla droppe:P har mycket förvärkar också så det känns ju hejjigt att gå minst 7 veckor till haha
  • muppgalen

    Jag har pinka mer hela graviditeten men har liten blåsa men nu kan ja inte ens hålla mig 5 min. Så kan inte ens gå ut å leka med dottern för ja måste springa in hela tiden. Så får hoppas hon kommer snart :)

Svar på tråden kan de va dags snart?