• Mimmis55

    hostar mig dubbelvikt

    Hade hosta i drygt 6 veckor, som nästan gick över helt. "Frisk" två veckor sen kom en ny omgång dagisbaciller och nu hostar jag värre än nånsin. Det brusar och rosslar djupt nere i bröstet och jag hostar så jag får ont i huvudet. Första omgången gången kräktes jag av hosteriet.
    Blir ju lite orolig hur bebisen där inne (v.23) mår av allt hostande? det måste ju hoppa och låta en hel del. *suck*... Tar noskapin på natten men det hjälper knappt. Annars försöker jag undvika Bisolvon och allt, vet inte om det hjälper så himla mycket. Nån som har tips eller tankar? Tänker mest på den lilla där inne, hur känns det för den tro?

  • Svar på tråden hostar mig dubbelvikt
  • Mimmis55

    Been there, Done that:) så länge man inte har feber och på väg att få lunginflammation blir rådet att dricka vatten och vila, läka. De gör inget särskilt mer än att lyssna på lungorna. Min fråga är mer: hur påverkas bebisen av allt hostande?

  • Alexi

    Du kan inte haft kikhosta första omgången? Då tar det sen lång tid innan lungorna är återställda och symtomen blir likartade igen vid förkylning.

  • Mimmis55

    Jag sökte på inrådan av mvc ifall att det skulle varit kikhosta. Då fick jag diagnosen bronkit, lite coccilana till natten. Blev sen sämre ett par dagar senare men feberfrossa oxh smärtor och svårt att andas. Då skickades jag direkt mot akuten, vårdades ert antal timmar med aggressivt dropp-påslag och antibiotika, de misstänkte blodförgiftning, propp i lungan samt lunginflammation, sen blev jag inlagd i flera dagar med intravenös antibiotika!

    Röntgen kunde inte genomföras men propp misstänktes inte då syresättningen var bra.

    Blev alltså sjuk i en svår dubbelsidig lunginflammation. Det gick väldigt fort, från vanlig bronkit och ett CRP på 9 - till en svår lunginflammation med ett crp på 241. Hade jag sökt dagen efter hade det inte slutat så "bra" Men detta detta som jag delger vill jag varna, sök vård så fort försämring sker! Nu är det långsam återhämtning till livet igen! Kram allihop som läser!

Svar på tråden hostar mig dubbelvikt