• Lejonet83

    Hög sannolikhet på KUB-test - hur har det gått för er??

    Vi har nyss fått chockbeskedet att KUB visar risk 1:2 för Trisomi 21 och risk 1:90 för Trisomi 18+13. Sämsta tänkbara besked sa BM och vi måste nu gå vidare med moderkaksprov. Hur har det gått för er som råkat ut för samma sak, någon som kan dela med sig av sina erfarenheter?

  • Svar på tråden Hög sannolikhet på KUB-test - hur har det gått för er??
  • MissAdolfsson

    Får man fråga varför du gjorde provet? Har du redan nu bestämt dig för att behålla eller inte? Hur går tankarna?
    Jag gjorde provet bestämde mig för att om det är något så behåller jag inte, det hade jag redan bestämt innan jag ens gjorde provet. Fanns inger avvikande, ut kom en pojken med en kromosomförändring,
    Han är det bästa jag fått

  • Lejonet83
    MissAdolfsson skrev 2015-01-28 21:01:43 följande:

    Får man fråga varför du gjorde provet? Har du redan nu bestämt dig för att behålla eller inte? Hur går tankarna?

    Jag gjorde provet bestämde mig för att om det är något så behåller jag inte, det hade jag redan bestämt innan jag ens gjorde provet. Fanns inger avvikande, ut kom en pojken med en kromosomförändring,

    Han är det bästa jag fått


    Ja du.. Vi gjorde testet av flera olika anledningar. Tidigare ma. Önskan om att se att bebis levde och hjärtat slog. Sen går det inte att föreställa sig hur det känns att få sämsta tänkbara besked dvs 1:2. Det är väldigt hög sannolikhet. Men att gå vidare med ett moderkaksprov är självklart vid denna höga risk för oss ja. Och detta i sig är en oerhörd oro och lång väntan..

    Alla önskar vi väl oss friska barn. Jag vet inte hur allvarligt ditt barns kromosomfel är el vad det innebär, men det är klart att det är det bästa som hänt som du säger.

    Men vår bebis har en hög risk inte bara för ds utan kanske ett allvarligt hjärtfel el annan avvikelse som kan innebära att det inte ens överlever i el utanför mage! Att vi måste låta graviditeten växa och vänta på ul i v 18-19 för att då först kunna se/upptäcka detta. Där är vi. I de tankarna och sorgen.
  • MissAdolfsson

    Jag förstår dig precis, min son har syrgas samt är väldigt sen i utvecklingen och vill inte äta, jag har inte valt honom till son utan han valde mig till mamma.
    Ett val jag är så stolt över att han gjort. Hade jag som sagt vetat att han var sjuk så hade han inte funnits idag.
    Önskar er lycka till och tänk över ert val â?ºï¸

  • Lejonet83

    Puffar en gång för denna tråd.. Är så tacksam om ni som varit med om denna oroliga och svåra process vill dela med sig av era tankar och erfarenheter! 

  • Lejonet83

    Puffar en gång för denna tråd.. Är så tacksam om ni som varit med om denna oroliga och svåra process vill dela med sig av era tankar och erfarenheter!

Svar på tråden Hög sannolikhet på KUB-test - hur har det gått för er??