• oooliviaaa

    Sambo som ljuger om allt

    Känner att jag snart går under och måste ha er hjälp!

    Bor tillsammans med min pojkvän som jag älskar över allt annat. Vi har varit tillsammans i snart fyra år och kan inte se ett liv utan honom. Dock har våran resa varit väldigt fram och tillbaka då vi bråkar hela tiden, och då menar jag hela tiden. Minst en gång om dagen, ofta mer. Detta är till stor del på grund av att han ljuger om ALLT. Han ljuger om vart han är/vem han är med/hur mycket pengar han har//vad han köper osv osv osv. Listan kan göras lång...
    Senaste lögnen handlade om pengar. För tillfället är han arbetslös vilket leder till att jag får försörja oss båda. I detta läge tänker man att han borde göra allt för att hjälpa till/hitta nytt jobb. Men icke sa nicke. För en månad sedan kom han hem med ett playstation 4 spel som går för ca 4000 kr. Frågade då "jaha, vad har du fått det där ifrån (med tanke på att han är pank)?". Han svarar då att han har lånat det av en kompis. Frågar honom flera gånger om det är sant varpå han lovar på sitt liv att det är hans kompis. Fick nu reda på att det inte alls var så, utan han sålde fonder och köpte det till sig själv. Varför???

    En till lögn för inte så länge sedan gick ut på att han lovade och svor att han var på praktik på en mataffär. Där hade han varit i flera veckor varje torsdag och fredag enligt honom. Enligt mig ljög han, och därför ringde jag stället han sas vara på men nej, dem hade aldrig haft någon praktikant vid det namnet. När jag konfronterade honom blev han sur på MIG? "Du har ju något jävla fel, vem fan ringer och kollar upp sånt". Öhh? Vem fan ljuger om att man är på praktik när man egentligen sitter hemma och spelar spel. Blir galen på att jag jobbar hela dagar + 2 timmars resväg för att vi ska ha det bra. Samtidigt sitter han hemma hela dagar och gör absolut ingenting även fast jag ber honom.

    Han har även ljugit om att han har gjort saker han lovat att göra, vilket han naturligtvis inte gjort. Han ljuger om att han har pengar som jag ska få men det blir aldrig av. Han har ljugit om att hans mormor fick en hjärtattack och att han var tvungen att åka till sjukhuset, istället åkte han och fiskade med några vänner. Som sagt, listan kan göras lång.

    Har verkligen ingen aning om vad jag ska göra. Det självklara valet borde ju vara att lämna honom, men jag älskar honom alldeles för mycket och är livrädd att bli ensam (även fast jag har väldigt många nära och kära). När jag tar upp detta med honom blir han nedstämt och lovar, gång på gång, att han ska skärpa sig. "Det här var sista gången jag ljög, jag lovar". Sedan går det en vecka så är det dags igen. Har ni varit med om något liknande? Varför ljuger han? :(

  • Svar på tråden Sambo som ljuger om allt
  • Anonym (C)

    Säkert att du inte blanfar ihop begreppen älskar och "är van vid"?

    Lämna honom åt sitt öde. Är han så omogen nu kommer han aldrig växa upp. Spara dina pengar och ditt lidande.

  • nymedlem

    Han är nog mytoman och behöver hjälp att bli frisk. Tror du han är öppen för det med tanke på att han är väl medveten om sina lögner?

  • JTo

    Jag hade nog ställt ett ultimatum, antigen söker han hjälp för sin mytomani (och skaffar jobb, praktik börjar plugga) eller så hade jag lämnat.

    + att han hade varit tvungen att sälja playstationet också Skrikandes

  • Anonym (Anna28)
    oooliviaaa skrev 2015-01-28 20:03:21 följande:

    Vågar nog inte inse sanningen bara.. Rädd för att bli ensam :(


    Kan jag förstå,men du måste förstå ett det är inte ett normalt uppförande, på din text början man ju fundera på om karln är efterbliven,det funkar inte han kommer uppenbarligen aldrig ändra sig,gör det rätta och dumpa jättebebisen även om de kommer göra ont
  • oooliviaaa

    Han förstår att han ljuger och att det är fel när vi bråkar, annars är det mer som att han tänker "det är ingen stor sak, hon har ju förlåtit mig så många gånger förut". Mitt fel i grund och botten att jag har "tagit så lätt på det" och att jag fortfarande stannar kvar hos honom..

    Fan, blir arg på mig själv. Han kommer aldrig ändra på sig. Inte ens om jag ställer ett ultimatum.

  • Anonym (same)

    Har varit tillsammans med en likadan kille. Han ljög om ALLT. Från vad han åt till vad han gjorde. Inte bara för mig utan för alla i sin närhet, vänner, familj osv. Han dolde även en otrohet som pågick i ett år, plus en massa flirtchattande med andra tjejer. När sanningen kom fram lovade han att ändra sig, bara jag stannade. Jag ställde som ultimatum att han skulle gå i terapi och att vi skulle flytta ihop. När flyttdagen kom sa han att han inte kunde flytta än för det hade blivit fel med uppsägningen av lägenheten och han hade en månad kvar. Under denna tid hade han gått i terapi också. Jag sa att han hade den månaden på sig, bodde vi inte tillsammans efter den månaden var det slut. Vad tror du själv hände?

    Månaden gick och när nästa flyttdag kom hade han en ny ursäkt för att han inte kunde flytta just då. Jag gjorde slut där och då och fick några dagar senare åter meddelande från tjejen han varit otrogen med samt en annan tjej. Det visade sig också att han hela tiden ljugit om sin terapi. Vad han gjorde alla de dagar och timmar som han sagt sig vara med sin psykolog har jag ingen aning om. 

    Tro mig, lögnerna kommer ALDRIG ta slut. Stannar du med honom så väljer du att acceptera att han är en mytoman och att du aldrig kommer kunna lita på honom. Lämna säger jag, så du kan bli lycklig. Lögnerna bryter ner en totalt, och det är inget värdigt liv.

  • Fantasilös

    Var också tillsammans med en kille som ljög om ALLT! Samma saker som din och en jävla massa annat.. Det visade sig att han även hade vart otrogen under hela förhållandet o spelade massor på internet. Han ljuger fortfarande om allt. Lämna honom så fort du bara kan och orkar. Han kommer aldrig sluta ljuga och han kommer aldrig visa dig den respekten du förtjänar. Det kommer troligtvis eskalera

  • Anonym (grottmongot)

    Lovar dig att det är bättre att vara ensam än tillsammans med en idiot. Nej, han kommer inte att förändras. 

Svar på tråden Sambo som ljuger om allt