• gnomusmammus

    3 barn med 3 pappor?

    Som rubriken lyder, vad anser "folk" om att ha 3barn med 3 olika pappor?

    Lite bakgrundshistoria;

    Blev oplanerat gravid med min dotter 2007 med en kille jag jobbade med, detta var i ett annat land än sverige, vi hade ett förhållande, dock var han drogmissbrukare, sjukt svartsjuk och misshandlade mig fysiskt och psykiskt! Droppen var när han försökte knuffa mig ner för trappan gravid i 6e månaden, bröt armen på mig och tvingade ut mig för att köpa droger till honom (inga påhopp om detta tack) jag flydde hem till sverige, fick kontakt med gamla vänner och en av dom blev jag kär i... Han och jag blev ett oficiellt par när min dotter var 12 dagar gammal, han tog på sig ansvaret för henne direkt och har varit hennes Pappa sen dess, sen bestämde han och jag oss för att skaffa ett barn till och 2010 kom vår andra Prinsessa till världen, vi gick isär 2011, dock som vänner och han har haft bägge barnen VV sen dess trots att han inte har laga rätt till 1a dottern men både han och jag villle ha det så! Han har alltid sett båda barnen som sina,

    Nu har jag träffat en ny man (han en ny kvinna) och nu vill vi skaffa ett barn ihop!

    Så nu till frågan, vad anser folk om detta idag? Flera barn med olika "blods" fäder?
    Jag vet att jag inte borde bry mig om vad folk säger men ändå?

  • Svar på tråden 3 barn med 3 pappor?
  • Gweny

    Min närmsta vän har 5 barn med 3 olika pappor, dem 3 första med sin exman.  Livet ändras i livet och när man träffar en ny så är ju hoppet om att det är den rätta, fast sen så kan ju det som sagt bli annorlunda. 

    Visst kan vissa folk ha lite åsikter och höja ögonbrynet, men strunta i dem, oavsett vad man gör så kommer folk ha det så. Känner du att du har ork och tid för fler barn, och ni vill detta ihop så kör på...

  • DenEkonomiske

    Du har funnit TRE män som vill att du ska föda deras barn.
    De som säger något negativt om det är avundsjuka och smått dumma i huvet.
    Hälsa från mig!

  • gnomusmammus

    Ni har rätt det har ni! Men mitt huvud är fullt med funderingar, jag har en i min bekantakapskrets som har 6barn med 5 olika pappor och man har hört kommentarerna där

  • Nenne666
    DenEkonomiske skrev 2015-01-28 22:51:59 följande:

    Du har funnit TRE män som vill att du ska föda deras barn.
    De som säger något negativt om det är avundsjuka och smått dumma i huvet.
    Hälsa från mig! smile2.gif


    Exakt!!
  • kallemaja

    Tycker det är rätt tragiskt för barnen... Men världen böir ju bara sjukare och sjukare... Barnen som får lida tyvärr

  • Starship
    DenEkonomiske skrev 2015-01-28 22:51:59 följande:
    Du har funnit TRE män som vill att du ska föda deras barn.
    De som säger något negativt om det är avundsjuka och smått dumma i huvet.
    Hälsa från mig! smile2.gif
    Imponerande, i synnerhet den första mannen. Vilket kap hon måste vara som lyckas snärja en sådan drömman. 

    Jag säger snarare att det är dysfunktionellt och tycker synd om barnen.
  • DenEkonomiske
    Starship skrev 2015-01-29 00:54:03 följande:
    Imponerande, i synnerhet den första mannen. Vilket kap hon måste vara som lyckas snärja en sådan drömman. 

    Jag säger snarare att det är dysfunktionellt och tycker synd om barnen.
    Ja, jag tycker inte heller att det är det mest optimala för ett barn.
    Men faktum kvarstår.
  • Starship
    DenEkonomiske skrev 2015-01-29 00:56:07 följande:
    Ja, jag tycker inte heller att det är det mest optimala för ett barn.
    Men faktum kvarstår.
    Om barnafödande hade varit en stor prestation kanske, men nu är inte så fallet. 
Svar på tråden 3 barn med 3 pappor?