• cng

    Två-åring med extremt torr hud

    Hej,

    Min snart tvååriga son har fått så extremt torr hud. Det är framförallt armarna, bålen och kinderna som är väldigt torra och fnasiga. Har pratat med Bvc och de rekommenderar bara miniderm eller minicare. Har provat båda, men är inte helt övertygad. Dels innehåller de parabener och dels verkar de svida. Har ni provat någon kräm eller olja på era små torrisar som fungerar? Viktigt att den är snäll mot huden, verksam och att den snabbt går in så att den inte kladdar.

    Tack för hjälpen!

  • Svar på tråden Två-åring med extremt torr hud
  • Minabarnsmamma

    Mina barn är också "torra barn" och jag har provat lite allt möjligt,olja, hudkrämer mm. Miniderm svider som attans, body shops body butter oliv funkar bra men Aloe Lotion från Forever är absolut bäst! Jag smörjde in killarna ca 3 kvällar i rad sen var mjukheten tillbaks. ????

  • Hannoni

    Jag skulle prova om Forevers Propolis. Den är mjukgörande och återfuktande och passar för känslig hud. Jag använder den själv till min lilla sons röda rumpa och det blir väldigt bra av den.
    Du kan prova man har ju alltid 90 dagars nöjdkundgaranti på Forevers produkter. 
    Hör av dig om du är intresserad hanna.c.bjork@gmail.com

    Lycka till!

  • cng

    Tack för era svar.

    Vi badar honom max två gånger i veckan och använder alltid bara en mjukgörande olja eller mild babytvål (min care-serien). Har själv testat en hel del av forevers produkter och har inte fått något vidare bra resultat, så de hoppar jag nog över.

    Någon som provat något annat bra märke?

  • Leijne

    Jag skulle också vilja rekommendera forevers propolis. Jag tycker inte den luktar jättegott, men det är den som vart bäst på min dotters torra och eksemiga hud. Vi smörjer in efter varje dusch/bad och/eller vid behov.

Svar på tråden Två-åring med extremt torr hud