• Anonym (Migra­nt)
    Äldre 29 Jan 00:30
    1725 visningar
    14 svar
    +1
    14
    1725

    "Det kan komma färre flyktingar", bra/dåligt?

    Jan Björklund sa igår att det kommer fler flyktingar än under andra världskriget!!

    Skillnaden är att då var det enbart från våra grannländer när vi tog vårt ansvar, sedan från Europeiska länder långt bort och nu bara utom-Europeiska mycket långt bort, så något har blivit fel.

    SD, KD och FP har lösningar att det kan komma färre, som S och M haft innan.

    "Men då kommer det inte lika många som flyr för sina liv" säger motståndarna.

    Dom som riskerar sina liv är de som flyr hit och kan drunkna på vägen, eller de som stannar kvar närmare hemma och får svälta.

    En lösning är att de som stannar kvar istället få mer och överlever.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Det kan komma färre flyktingar", bra/dåligt?
  • Äldre 29 Jan 09:11
    #1

    Det är väl jättebra om människor inte behöver fly från sina hem?

    Jag förstår inte riktigt frågeställningen, tror jag. Kan du förklara närmare?


    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (Migra­nt) Trådstartaren
    Äldre 30 Jan 00:57
    #2
    Donum skrev 2015-01-29 09:11:04 följande:

    Det är väl jättebra om människor inte behöver fly från sina hem?

    Jag förstår inte riktigt frågeställningen, tror jag. Kan du förklara närmare?


    De ska stanna i närområdet, som nu med Kobane när folk flyttar hem igen.
  • Äldre 30 Jan 01:02
    #3

    Skämskudde, tack. Ännu en tråd...


    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • Äldre 30 Jan 01:26
    #4
    Anonym (Migrant) skrev 2015-01-30 00:57:22 följande:
    De ska stanna i närområdet, som nu med Kobane när folk flyttar hem igen.
    Libanon har tagit emot flest flyktingar överlägset. Väldigt litet land förövrigt.
    Turkiet diskriminerar kurder och har gjort det i flera år. Tror inte Iraks och Syriens kurder är så sugna på att fly dit. Länder som Iran och Saudiarabien skiter fullständigt i vad som händer och tänker inte lyfta ett finger för att hjälpa civila människor som flyr krig. Israel? Give me a break.
    Hade vissa länder där nere tagit ansvar och varit humana så hade Sverige inte behövt ta emot dessa enorma vågor av flyktingar, samtidigt som många europeiska länder är betydligt striktare och stänger dörren.

    Men jag håller med om att Sverige ska bromsa ned kraftigt på att ta emot flyktingar och sätta enorm press på Turkiet bland annat. Är det ett land som vill vara med i EU så får dom se till att ta ansvar någon gång och sluta peka finger på alla andra.
    Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
  • Anonym (Migra­nt) Trådstartaren
    Äldre 30 Jan 02:16
    #5
    Ronga skrev 2015-01-30 01:26:17 följande:
    Libanon har tagit emot flest flyktingar överlägset. Väldigt litet land förövrigt.
    Turkiet diskriminerar kurder och har gjort det i flera år. Tror inte Iraks och Syriens kurder är så sugna på att fly dit. Länder som Iran och Saudiarabien skiter fullständigt i vad som händer och tänker inte lyfta ett finger för att hjälpa civila människor som flyr krig. Israel? Give me a break.
    Hade vissa länder där nere tagit ansvar och varit humana så hade Sverige inte behövt ta emot dessa enorma vågor av flyktingar, samtidigt som många europeiska länder är betydligt striktare och stänger dörren.

    Men jag håller med om att Sverige ska bromsa ned kraftigt på att ta emot flyktingar och sätta enorm press på Turkiet bland annat. Är det ett land som vill vara med i EU så får dom se till att ta ansvar någon gång och sluta peka finger på alla andra.
    Tänk geografiskt gradvis ut från hemländerna, då är Sverige väldigt långt bort och vi har redan tagit emot från våra grannländer.
  • Äldre 30 Jan 16:34
    #6

    Mycker bra förslag att hjälpa folk på plats.

  • Anonym (Runa)
    Äldre 30 Jan 16:48
    #7
    Rataxes skrev 2015-01-30 01:02:58 följande:

    Skämskudde, tack. Ännu en tråd...


    Runes vet bäst.

    Ju fler trådar dessto bättre!!!!
  • Anonym (Migra­nt) Trådstartaren
    Äldre 31 Jan 02:36
    #8
    Anonym (Runa) skrev 2015-01-30 16:48:33 följande:
    Runes vet bäst.

    Ju fler trådar dessto bättre!!!!
    Speciellt i kläderna på vintern
  • Anonym (Migra­nt) Trådstartaren
    Äldre 31 Jan 02:37
    #9
    Nixfiliox skrev 2015-01-30 16:34:04 följande:

    Mycker bra förslag att hjälpa folk på plats.


    Varför vågar bara SD tala om det?
  • Anonym (elysi­um)
    Äldre 31 Jan 12:15
    #10

    Jag börjar känna mig som i filmen elysium, vi har byggt upp nått fint och fungerande här och nu vill alla andra komma åt det.


     

  • Äldre 31 Jan 12:54
    #11
    Donum skrev 2015-01-29 09:11:04 följande:

    Det är väl jättebra om människor inte behöver fly från sina hem?

    Jag förstår inte riktigt frågeställningen, tror jag. Kan du förklara närmare?


    Håller med, vem VILL att folk ska behöva fly?
  • Anonym (Migra­nt) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 08:21
    #12
    Hallonbasker skrev 2015-01-31 12:54:58 följande:
    Håller med, vem VILL att folk ska behöva fly?
    Frågan är närmast hur långt man ska fly, till säkerhet eller bäst villkor.
  • Anonym (Idiot­)
    Äldre 1 Feb 08:27
    #13
    Anonym (Migrant) skrev 2015-01-31 02:37:04 följande:
    Varför vågar bara SD tala om det?
    Tala om vad? Om att hjälpa folk på plats? Det har Sverige gjort i alla tider, din idiot. Tror du Sverige inte gav stöd till drabbade på plats före SD? Dumfan, skäms på dig. P
  • Anonym (Migra­nt) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 08:40
    #14
    Anonym (Idiot) skrev 2015-02-01 08:27:08 följande:
    Tala om vad? Om att hjälpa folk på plats? Det har Sverige gjort i alla tider, din idiot. Tror du Sverige inte gav stöd till drabbade på plats före SD? Dumfan, skäms på dig. P
    För att balansera upp ditt namn så ger staten ½ miljard till UNHCR för 52 miljoner flyktingar varav en del riskerat svält av brist på pengar så UNHCR har bett om mer gåvor i TV här nyligen.
    Den promille som kommer hit kostar 60-110 miljarder för den offentliga sektorn och 250 för samhället totalt.
    Verkar det balanserat?
Svar på tråden "Det kan komma färre flyktingar", bra/dåligt?