• Anonym (Lily)

    Helt oväntat träffar exet en ny...

    Han gjorde slut med mig för några månader sedan efter fyra års förhållande för att han ville "testa något nytt", men sade att han fortfarande älskade mig. Vi fortsatte ses kanske två gånger i veckan, gick på restaurang och bio, myste i soffan... kramades... gjorde allting som vanligt förutom att ha sex. Ingen av oss verkade intresserad av någon annan. Jag trodde att vi var på väg tillbaka till varandra.

    Sedan för fem dagar sedan så smsade han mig att han skulle träffa en annan tjej för dejt som han hittat på en dejtingsite. Jag blev jätteledsen och hörde inte av mig tillbaka men kunde inte låta bli så idag smsade jag och frågade hur det hade gått. Jo, det hade gått jättebra. De hade haft en fikadejt, en filmdejt och skulle på dejt imorgon igen. De hade inte kysst varandra ännu eller haft sex men tydligen hade hon gett indikationer på att hon ville det sist.

    Jag känner mig helt förlamad och jättejätteledsen. Hur gör man för att stå ut? Har gråtit hela kvällen och tänker på hur hon tar på honom... Gråter Hon är jättesöt och tio år yngre än mig. Jag ser bra ut för min ålder men man har ju några skavanker förstås, och just nu känner jag mig som världens fulaste... Rynkar på näsan

  • Svar på tråden Helt oväntat träffar exet en ny...
  • Anonym (Lily)
    DenEkonomiske skrev 2015-01-29 01:09:34 följande:

    Fy fan vad jag lider med dig.
    Vet inte vad jag ska säga.


    Tack för att du bryr dig och skrev något ändå, det gör att jag känner mig mindre ensam. Men det känns verkligen som tortyr och jag vet inte hur jag ska göra. En del av mig vill bara smsa honom och fråga saker om den nya och kanske hitta något tecken på att det inte är perfekt och sedan fantisera om hur det inte kommer att hålla och han kommer tillbaka till mig... men en annan del vill bara aldrig höra av mig till honom mer, stänga in mig och gömma mig under ett täcke och aldrig komma ut. Känner mig helt förstörd och har tagit ledigt från jobbet imorgon.

    Åh, tänker bara på hur de är på dejt och han ler mot henne så som han brukade göra mot mig, och är precis så charmig som han brukade vara mot mig. Inte konstigt att hon faller för honom direkt...
  • DenEkonomiske
    Anonym (Lily) skrev 2015-01-29 01:24:20 följande:
    Tack för att du bryr dig och skrev något ändå, det gör att jag känner mig mindre ensam. Men det känns verkligen som tortyr och jag vet inte hur jag ska göra. En del av mig vill bara smsa honom och fråga saker om den nya och kanske hitta något tecken på att det inte är perfekt och sedan fantisera om hur det inte kommer att hålla och han kommer tillbaka till mig... men en annan del vill bara aldrig höra av mig till honom mer, stänga in mig och gömma mig under ett täcke och aldrig komma ut. Känner mig helt förstörd och har tagit ledigt från jobbet imorgon.

    Åh, tänker bara på hur de är på dejt och han ler mot henne så som han brukade göra mot mig, och är precis så charmig som han brukade vara mot mig. Inte konstigt att hon faller för honom direkt...
    Jag brukar aldrig vara personlig på det viset, här på forumet. Men jag vill ändå kort nämna att mitt ex bedrog mig med en annan. Det gjorde så JÄVLA ont.
    Jag gjorde dock det traditionella misstaget; jag tog reda på ALLT om henne. Det slutade med att jag, mitt i min depression, inte klarade av att höra det namnet, inte klarade av att se folk med den tonade hårfärgen hon hade. Jag klarade inte ens av att se nickname på familjeliv.se, i likhet med "Tjofsan86", "Hejhopp86", "LillaJag86", osv., - dvs nickname, eller något annat, med årtalet 1986 (det var då hon var född).
    Så mitt råd till dig är att gräva så lite som möjligt i det.

    Jag vill också säga att jag helt och fullt förstår din känsla. Den där obehags-kräkframkallande-äckelkänslan av att HAN är med henne. Att HON får vara med honom.
    Tro mig, jag kan fortfarande känna känslan, även om det som hände mig skedde för typ fem år sedan.

    Jag vill också säga att det BLIR bättre! Tiden läker faktiskt såren.
    För mig tog det VÄLDIGT lång tid dock. Jag tror att de flesta kommer ur det långt, långt tidigare.
    Fast jag var relativt ung när det hände. Jag vet inte om det kanske har någon betydelse i sammanhanget.

    Jag vill skicka en BAMSEKRAM till dig.
    Vet som sagt inte vad jag ska skriva. Sorry.
  • Anonym (Lily)

    Åh, din stackare! Tack igen för att du skriver och berättar för det får mig att känna mig mer normal och får lite hopp om att kanske en dag kan den här mardrömmen vara över även fast det just nu känns som en omöjlighet. Jag vet redan vad hon heter och jag är så glad att jag inte känner någon annan som har ett liknande namn, hade nog inte kunnat umgås med dem just nu i så fall.
    Har funderat lite på att söka upp henne på facebook och kolla... men mår samtidigt illa vid tanken.
    En annan sak som känns jobbig är att hon är ganska lik mig utseendemässigt. Hon har samma hårfärg och hårlängd (fast mitt är lockigt, hennes rakt), liknande ansiktsform och ögon... samma mörka ringar under ögonen till och med. Hon ser lite äldre ut än hon är, jag ser lite yngre ut... så vi hade kunnat vara systrar. Det gör dock att när jag ser ett foto av mig själv så hajar jag till en sekund och tänker att det är hon. Helt galet men så är det.

    Hur lång tid tog det för dig innan du mådde bättre? Vet du vad det var som gjorde att det vände? Är de fortfarande tillsammans? Åh, någonstans tänker jag att det var ju det här han ville... prova något nytt. Han kanske inser efter ett tag att hon inte var så bra och gör slut så att jag har en ny chans... men det kan också vara så att hon är hans livs tjej. Åh så hemskt så hemskt... Rynkar på näsan

    Troligtvis kommer de att ha sex på nästa dejt imorgon... då känns det som att han är ännu mer förlorad. Hon kommer att inse ännu mer hur underbar han är efter det och han kommer säkert att bli kär i henne. Han blev kär i mig efter första gången vi hade haft sex när vi började ses... Gråter

  • DenEkonomiske
    Anonym (Lily) skrev 2015-01-29 02:00:44 följande:

    Åh, din stackare! Tack igen för att du skriver och berättar för det får mig att känna mig mer normal och får lite hopp om att kanske en dag kan den här mardrömmen vara över även fast det just nu känns som en omöjlighet. Jag vet redan vad hon heter och jag är så glad att jag inte känner någon annan som har ett liknande namn, hade nog inte kunnat umgås med dem just nu i så fall.
    Har funderat lite på att söka upp henne på facebook och kolla... men mår samtidigt illa vid tanken.
    En annan sak som känns jobbig är att hon är ganska lik mig utseendemässigt. Hon har samma hårfärg och hårlängd (fast mitt är lockigt, hennes rakt), liknande ansiktsform och ögon... samma mörka ringar under ögonen till och med. Hon ser lite äldre ut än hon är, jag ser lite yngre ut... så vi hade kunnat vara systrar. Det gör dock att när jag ser ett foto av mig själv så hajar jag till en sekund och tänker att det är hon. Helt galet men så är det.

    Hur lång tid tog det för dig innan du mådde bättre? Vet du vad det var som gjorde att det vände? Är de fortfarande tillsammans? Åh, någonstans tänker jag att det var ju det här han ville... prova något nytt. Han kanske inser efter ett tag att hon inte var så bra och gör slut så att jag har en ny chans... men det kan också vara så att hon är hans livs tjej. Åh så hemskt så hemskt... Rynkar på näsan

    Troligtvis kommer de att ha sex på nästa dejt imorgon... då känns det som att han är ännu mer förlorad. Hon kommer att inse ännu mer hur underbar han är efter det och han kommer säkert att bli kär i henne. Han blev kär i mig efter första gången vi hade haft sex när vi började ses... Gråter


    Alltså, du gör ju som du vill. Men av egen erfarenhet så råder jag dig till att INTE kolla upp henne på FB.
    För det första så skriver folk i princip bara roliga och lyckliga saker på FB. Då kommer ju din bild av henne bli sämre, för dig, om du endast läser om hur bra allt är i hennes liv. Du kanske till och med snubblar över en kommentar om honom. Hur skulle du ta det isf?

    Jag vet inte hur lång tid det tog, eller vad som gjorde att äckelkänslan mer och mer försvann. Men jag skulle gissa på att det var tiden som gick, helt enkelt.
    Jag kan tänka mig att det hade kunnat gå snabbare att släppa det, om jag gett mig ut och levt livet lite mer. Träffat vänner oftare, deltagit i nån kurs (typ dans, konst, vadsomhelst). Jag gjorde tvärtom - jag gjorde helt fel. Jag grävde ner mig så jävla djupt och blåste upp det hela till dimensioner som lite grann saknade grund. Jag satt också och tänkte på vad de hade gjort, hur det hade gjort, osv. Jag hade ju egentligen ingen aning. Jag gissade bara. Målade upp olika scenarion och mådde bara ännu sämre av det.

    De är inte tillsammans idag. Faktum är att vi gick tillbaka till varann och jag ställde ett jävla dumt ultimatum: "Visa mig att du verkligen älskar mig, genom att göra mig med barn". Sagt och gjort.
    Vårt förhållande var stormigt. Vi var tillsammans till och från i ungefär ett halvår efter det att barnet var fött. Sedan beslutade jag mig för att lämna honom. Jag stod inte ut med tanken att han hade varit med henne.
    Jag var väldigt svartsjuk. Jag kollade hans sms, hans samtal - kollade om samtalslängden stämde överens med senaste ringda samtal (utifall att han raderat något samtal). Alltså det hela var så bisarrt.
    Jag klockade honom till och med när han skulle till affären. Tog det en kvart för mycket så tog det hus i helvete.
    Situationen var, som du säkert förstår, helt ohållbar.

    Jag ångrar inte mitt barn. Det var nog barnet som blev min räddning. Jag fokuserade på barnet och försökte att inte tänka på vad exet gjorde nu när jag inte hade stenkoll på honom längre.
    Idag ångrar jag dock att jag skaffade barn med honom. För nu är jag fast med den idioten, då vi har ett barn som länkar oss samman.
    Det bästa hade varit att bara lämna honom helt och hållet efter det han gjorde mot mig. Jag var en idiot som tog honom tillbaka. Och en ännu större idiot som valde att skaffa barn med honom.

    Nu har han en ny tjej. Från det att vi gjorde slut och fram till för ungefär ett halvår sedan, så har han varit singel (så vitt jag vet). Men nu har han en ny tjej och jag känner absolut ingenting den här gången. Så jag har definitivt kommit över honom.
    Fast hade han skaffat den här tjejen som han har nu, för kanske 1,5 år sedan, då hade jag nog tagit illa vid mig.
    Haha, ja, du märker ju hur jävla stört det låter - hur patetiskt jävla lång tid det tog för mig att på riktigt släppa och gå vidare.
    Han var ju trots allt min stora kärlek. Jag älskade honom på ett sätt som jag inte älskat någon annan partner.

    Men, som sagt, jag tror att barnet ändå blev min räddning.
    Även fast jag mådde dåligt bitvis även efter att barnet kommit och jag lämnat exet, så var det inget som märktes på mig. På dagarna var jag mamma på heltid. Träffade andra mammor, osv.
    Men på kvällarna, när barnet sov och jag hade sk "egen tid", kunde jag bryta ihop och gråta. Då kom alla känslorna. De känslor som jag lyckades förbjuda under dagtid.

    Nu skrev ju jag en halv novell om mig själv. Det var ju inte riktigt meningen. Men det kanske kan kännas skönt för dig att känna att du inte är ensam. Du och jag är bara en promille i mängden som upplevt samma sak.
    Jag vet inte om det kan ses som någon tröst nu. Det är ju så färskt för dig och du är ju mitt i det.

    Jag vet inte hur du funkar. Men en sak som jag gjorde var att googla på liknande saker. Jag fick många träffar på trådar på familjeliv, som jag läste. Var de i likhet med vad jag upplevt, så slutade jag läsa. Var det däremot värre, - exempelvis en kvinna som blivit lämnad efter flera, flera år och barn ihop, - då fortsatte jag att läsa och tröstade mig med att det fanns de som haft det värre.
    Det låter ju helt fucked up, men det hjälpte mig en smula just då iaf.

    Det här nicket jag skriver från är bara ett gästnick. När jag loggar ur för natten så kommer jag inte att kunna logga in på det igen. Men jag kikar in i tråden imorn igen. Finns det något att tillägga så fixar jag ett nytt gästnick och skriver några rader till.
    Men jag tror att du lär får många, många fler svar i morgon av folk som varit i liknande sits. Det är ju mer aktivitet på forumet under dagtid.

    Jag hoppas för din skull att du lyckas ta dig ur det här så snabbt som möjligt.
    Kom dock ihåg att det ÄR okej att sörja. Det är till och med bra att sörja. Men börja inte älta. Då fastnar du. Det där jävla ältandet var min värsta fiende.
    Det finns en bok som heter just "Sluta älta". Jag rekommenderar dig att läsa den, om du känner att ältandet börjar ta över. Du kommer att bli botad efter de första sidorna. Den är riktigt bra.

    Ta hand om dig.

    KRAM!!! Hjärta
  • FeatherCloud

    Mitt råd till dig är att släppa ditt ex. Skriv inte till honom och fråga om hans dejter och liknande utan skriv en gång till honom att du nu, i och med att han börjat dejta, nu har valt bort dig och att du nu då även väljer att gå vidare då du inte vill bli mer sårad än vad du redan blivit.

    Var rädd om dig själv!

    Kram

  • Anonym (anonym)

    Han är din ex för ni är inte tillsammans längre. Om han ville vara med dig skulle han inte gjort Slut och dejtat.

    Jag skulle rådge dig ts att släppa tag om honom. Bryt upp kontakten med honom. Smsa inte hur det går för honom m.m. kom igång med ditt eget liv. Varför är du fortfarande tillgängligt för honom ts? Ni myser m.m. tillsammans. Du kommer ha svårt att gå vidare om du fortfarande har kontakt med honom. Du måste sätta dina gränser. Du vill vara tillsammans med honom inte bara vara vän då måste du bryta med honom och visa honom att du inte tänker vara i vän zon vilket jag redan tror att du är. Varför skulle han annars berätta om sin dejt m.m. Men du kan vända om det hela genom att släppa tag om honom och inte ha kontakt med honom. När du väl gjort det så kanske han saknar dig och inser att du är hans allt och att han gjort misstag genom att göra slut med dig. Men om du inte släpper tag om honom och håller kvar så ger du inte honom tid till att få sakna dig för du är ju där och han är säkert inställt på att du kommer smsa honom o ta kontakt m.m.

    ts, i den stunden(när du brutitt med honom) kommer du inse om han vill vara med dig eller inte och om inte så ska du veta att du är värd en annan bra man. Du ska inte jämföra dig med någon annan hellre. Du är vacker precis som du är. Hitta på något kul och gå ut med dina vänner och gör roliga saker med dem. Förändra ditt liv och hitta tillbaka till dig själv och din självsäkerhet.

    Jag tänker på beyonces låt iressistple

    - kanske fel stavning men hursomhelst du kommer hitta en fin man om han inte vill vara den mannen för dig.

    PS. Aldrig fråga om han vill vara tillsammans med dig bara bryt kontakten helt så får du se vad han vill men innan kanske du kan berätta att du vill vara mer än vän till honom och att du vill gå vidare om han inte vill ha mer och sedan gå vidare med ditt liv än så länge. Sitt inte och vänta på vad han kommer att göra. Gör saker för dig själv. Du har levt ditt liv innan honom och ska fortsätta leva också.

    Denekonomiske gav väldigt bra råd. Kolla aldrig upp henne. Jag gjorde misstaget också och idag tål jag inte se en enda kvinna från de landet. Vill bara spy när jag ser en kvinna från de landet. Bläääää

    Försökte ge min bästa råd och kan ibland ge dåligt så hoppas jag kunnat hjälpa dig på något sätt.

  • Anonym (Lilly)
    Anonym (Lily) skrev 2015-01-29 01:01:45 följande:

    Han gjorde slut med mig för några månader sedan efter fyra års förhållande för att han ville "testa något nytt", men sade att han fortfarande älskade mig. Vi fortsatte ses kanske två gånger i veckan, gick på restaurang och bio, myste i soffan... kramades... gjorde allting som vanligt förutom att ha sex. Ingen av oss verkade intresserad av någon annan. Jag trodde att vi var på väg tillbaka till varandra.

    Sedan för fem dagar sedan så smsade han mig att han skulle träffa en annan tjej för dejt som han hittat på en dejtingsite. Jag blev jätteledsen och hörde inte av mig tillbaka men kunde inte låta bli så idag smsade jag och frågade hur det hade gått. Jo, det hade gått jättebra. De hade haft en fikadejt, en filmdejt och skulle på dejt imorgon igen. De hade inte kysst varandra ännu eller haft sex men tydligen hade hon gett indikationer på att hon ville det sist.

    Jag känner mig helt förlamad och jättejätteledsen. Hur gör man för att stå ut? Har gråtit hela kvällen och tänker på hur hon tar på honom... Gråter Hon är jättesöt och tio år yngre än mig. Jag ser bra ut för min ålder men man har ju några skavanker förstås, och just nu känner jag mig som världens fulaste... Rynkar på näsan


    Han är ditt ex. Han får göra som han vill. Tråkigt men sant. 
Svar på tråden Helt oväntat träffar exet en ny...