• Wanda

    voxra och sertralin

    Hejsan!

    Har ätit sertrlin ett bra tag och har dämpad ångest, dessvärre blir jag energilös, går upp i vikt och är allmänt ofokuserad. Jag har läst mycket om Voxra och har fått det utskrivet av min doktor. Dock vill hon att jag ska trappa ut sertralinen innan jag börjar, ta voxra 150 mg, något som jag inte riktigt vill göra. Min fråga är om det är farligt att lägga till Voxra till sertralinen, och kanske enbart ta 25 mg sertralin istället för 50 som jag gör nu.

    Mvh

  • Svar på tråden voxra och sertralin
  • Anonym (V)

    Man brukar ibland sätta in voxra för att kontra biverkningarna man får av sertralinet, så jag tror inte det är nån fara att ta dem tillsammans en period. Det kan dock leda till mer biverkningar, voxra kan t.ex. i vissa fall ge krampanfall.

  • Wanda

    Okey tack för ditt svar. Krampanfall låter ju otrevligt, är det vanligt tro? Vore ju extremt farligt då man kör bil varje dag om man skulle få ett plötsligt krampanfall! :/

  • Anonym (V)
    Wanda skrev 2015-01-29 15:12:56 följande:

    Okey tack för ditt svar. Krampanfall låter ju otrevligt, är det vanligt tro? Vore ju extremt farligt då man kör bil varje dag om man skulle få ett plötsligt krampanfall! :/


    Det ska inte vara så vanligt, men om man har problem med sånt innan medicineringen ska man vara försiktig. Tror det är 1 på 1000 som kan råka ut för det.
  • Anonym (sassa)

    Jag har tagit sertralin fast det var några år sen och slutade rätt fort då det inte hjälpte alls. Men känner några som har tagit båda utan problem och de har tyckt att de kompletterar varandra rätt bra.

Svar på tråden voxra och sertralin