• LPE

    Anna Kinberg Batra, okunnig eller är M så?

    Instegsjobb var en bra åtgärd, menar hon, men mer behövs.


    Klimatfrågan sätter hon ?framför allt i ett säkerhetspolitiskt sammanhang?.


    Vad är det första Moderaterna kommer att göra för klimatet?


    ? Det återkommer jag gärna om. Vi har en säkerhetspolitisk arbetsgrupp som har i uppdrag att titta på hur vi bättre ska möta oron i omvärlden. Där ingår klimatförändringarna och konflikter om naturresurser på listan över faktorer som gör omvärlden orolig.
    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kinberg-batra-viktigt-att-mata-kunskap-tidigt_4260507.svd


    14% har gått från Instegsjobb till varaktiga jobb. Instegsjobb hade 50% Undanträngningseffekt. Är det bra?

    Är klimatfrågan främst säkerhetspolitisk? Skrikandes
    Long Playing Emission
  • Svar på tråden Anna Kinberg Batra, okunnig eller är M så?
  • DickRex

    Instegsjobb eller inte: Oavsett vad man kallar olika anställningar, hur man finansierar eller beskattar dem, så kommer det bara att arbetas så många timmar som det behövs med att producera de varor och tjänster som marknaden efterfrågar. Så när det gäller jobbfrågan så är det bara två frågor som är intressanta:
    - Hur skapar vi ökad inhemsk efterfrågan?
    - Hur fördelar vi bäst marknadens efterfråga på de arbetsföra människorna?

    ...och huruvida miljö är en säkerhetsfråga eller ej beror kanske på hur man definierar det. Men vi kan ju kalla det vad vi vill, för ett reellt hot är havsnivåhöjningen ändå.


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • DickRex

    Instegsjobb eller inte: Oavsett vad man kallar olika anställningar, hur man finansierar eller beskattar dem, så kommer det bara att arbetas så många timmar som det behövs med att producera de varor och tjänster som marknaden efterfrågar. Så när det gäller jobbfrågan så är det bara två frågor som är intressanta:
    - Hur skapar vi ökad inhemsk efterfrågan?
    - Hur fördelar vi bäst marknadens efterfråga på de arbetsföra människorna?

    ...och huruvida miljö är en säkerhetsfråga eller ej beror kanske på hur man definierar det. Men vi kan ju kalla det vad vi vill, för ett reellt hot är havsnivåhöjningen ändå.


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • LPE
    DickRex skrev 2015-01-29 08:08:40 följande:

    Instegsjobb eller inte: Oavsett vad man kallar olika anställningar, hur man finansierar eller beskattar dem, så kommer det bara att arbetas så många timmar som det behövs med att producera de varor och tjänster som marknaden efterfrågar. Så när det gäller jobbfrågan så är det bara två frågor som är intressanta:
    - Hur skapar vi ökad inhemsk efterfrågan?
    - Hur fördelar vi bäst marknadens efterfråga på de arbetsföra människorna?

    ...och huruvida miljö är en säkerhetsfråga eller ej beror kanske på hur man definierar det. Men vi kan ju kalla det vad vi vill, för ett reellt hot är havsnivåhöjningen ändå.


    Skapa ökad export också?
    Long Playing Emission
  • DickRex

    Vi kan aldrig bygga upp en exportindustri som sysselsätter de mängder av arbetslösa vi har idag. Det skulle krävas flera volvo och ericson tillsammans - en utopi.


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • Rataxes
    DickRex skrev 2015-01-30 01:17:47 följande:

    Vi kan aldrig bygga upp en exportindustri som sysselsätter de mängder av arbetslösa vi har idag. Det skulle krävas flera volvo och ericson tillsammans - en utopi.


    Inte med dagens företagsklimat iallafall.
    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • DickRex
    Rataxes skrev 2015-01-30 01:41:51 följande:

    Inte med dagens företagsklimat iallafall.


    Nej, oavsett företagsklimat.
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • LPE
    DickRex skrev 2015-01-30 01:47:50 följande:
    Nej, oavsett företagsklimat.
    Och handelsbalansen?
    Long Playing Emission
  • DickRex
    LPE skrev 2015-01-30 01:54:07 följande:

    Och handelsbalansen?


    Och.... Den är ju avhängig både exporten och den inhemska marknaden (samt handelsbegränsningar). Vad kan Sveriges regering göra mer direkt för den frågan tänker du?
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • LPE
    DickRex skrev 2015-01-30 02:06:22 följande:
    Och.... Den är ju avhängig både exporten och den inhemska marknaden (samt handelsbegränsningar). Vad kan Sveriges regering göra mer direkt för den frågan tänker du?
    Vi måste balansera import med export. Ser ut som vi exporterar jobben och importerar arbetslöshet nu.
    Long Playing Emission
  • DickRex
    LPE skrev 2015-01-30 02:11:22 följande:

    Vi måste balansera import med export. Ser ut som vi exporterar jobben och importerar arbetslöshet nu.


    Jaha, du var en sån...
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • LPE
    DickRex skrev 2015-01-30 02:18:17 följande:
    Jaha, du var en sån...
    Så det stämmer inte med fakta?
    Long Playing Emission
  • DickRex
    LPE skrev 2015-01-30 02:23:16 följande:

    Så det stämmer inte med fakta?


    Fakta är att de senaste 60 åren så finns det statistik som visar att efter en uppgång av glassförsäljning följer en period av ökat antal drunkningsolyckor.

    ...som du kanske förstår så krävs det Inte så hemskt mycket förstånd för att förstå att fakta inte berättar den sanna historien. Men har man inte ens det så känns glass livsfarligt.
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • LPE
    DickRex skrev 2015-01-30 02:33:24 följande:
    Fakta är att de senaste 60 åren så finns det statistik som visar att efter en uppgång av glassförsäljning följer en period av ökat antal drunkningsolyckor.

    ...som du kanske förstår så krävs det Inte så hemskt mycket förstånd för att förstå att fakta inte berättar den sanna historien. Men har man inte ens det så känns glass livsfarligt.
    Idag hörde vi att Tyskland har deflation och Danmark har minusränta, här diskuteras nollränta. Är det framsteg?
    Long Playing Emission
  • DickRex
    LPE skrev 2015-01-30 02:37:10 följande:

    Idag hörde vi att Tyskland har deflation och Danmark har minusränta, här diskuteras nollränta. Är det framsteg?


    Fattar inte vad du pratar om? Hur hamnade vi där?
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • LPE
    DickRex skrev 2015-01-30 02:43:58 följande:
    Fattar inte vad du pratar om? Hur hamnade vi där?
    Det går stadigt neråt
    Long Playing Emission
  • DickRex

    Jo, det vet jag...


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
Svar på tråden Anna Kinberg Batra, okunnig eller är M så?