• Anonym (orkar inte mer)

    tröttnat

    Hej jag hade friat till min sambo utan ring dock. För jag va osäker om han skulle svara ja. Men svaret blev ju så klart ja???? :) så det var väll bara börja spara. Till ringarna och till ett bröllop i framtiden. men det är lite svårt för han har krediter upp över öronen. Så jag ville ju försöka lägga undan. Men då köper han något nytt på som han inte har pengar till. Jag har nu tröttnat på det för det har gått över 1 månad och fortfarande inte en sen till ringarna. Istället tvinga han på mig en kredit på trettio tusen. Och så ytterligare en kredit som han inte har pengar till. Suck. Så nu har jag tröttnat speciellt efter att han tvingade mig på en kredit. För jag känner att han tänker ju inte på framtiden. Va ska jag göra när han inte lyssnar på mig.

  • Svar på tråden tröttnat
  • Dexter dot com

    Hur menar du att han tvingat dig till att ta krediter?
    Om han inte är villig att betala av sina gamla skulder och lägga undan till erat bröllop får du nog inse att han inte är så intresserad av att gifta sig och vill du verkligen gifta dig men någon som har problem med ekonomin?

  • DickRex

    Nej men... Utefter vad du beskriver kan jag inte fatta varför du över huvud taget vill ha något att göra med en så ansvarslös man. Förstår om du gillar honom på andra grunder än hans ekonomiska sinne, men sansa dig en smula nu. Grabben har ju allvarliga problem med sig själv.


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • Anonym (orkar inte mer)

    Han tjata på det och ville jag skulle ställa mig på En kredit. För han kunde inte stå på den för som sagt så har han kredit upp över örat. Hans pengar räcker inte till räkningarna ens. Så jag får ju hjälpa till med det och han bor gratis med mig.

  • Anonym (Sätt gränser)

    Det är klart att han sa ja när du friade! Då visste han att han har sitt uppehälle betald även framöver vilket han skulle ha riskerat om han hade sagt nej. Hade jag varit du hade jag tagit en funderare på förhållandet. Och sedan hade jag inte tagit en endaste

    kredit till innan de gamla var betalda, oavsett vilka argument han kom med. Och jag skulle ta mig en riktigt funderare över varför jag tillät honom utnyttja mig så.

    Fortsätter ni så här är det inte framför prästen ni står inom kort utan framför kronofogden.

  • Dexter dot com
    Anonym (orkar inte mer) skrev 2015-01-29 07:52:31 följande:

    Han tjata på det och ville jag skulle ställa mig på En kredit. För han kunde inte stå på den för som sagt så har han kredit upp över örat. Hans pengar räcker inte till räkningarna ens. Så jag får ju hjälpa till med det och han bor gratis med mig.


    Men du hjälper ju inte honom utan ser ju till att han hamnar ännu längre ner i skiten eller du sätter dig i skiten själv för han lär ju låta dig betala hans skulder. Kasta ut honom och låt honom reda upp sitt liv för du har ju inget ansvar för hans ekonomi. Låter ju som han bor med dig för att det är gratis och för att han kan tjata sig till att du skuldsätter dig. Inse att han utnyttjar dig!
  • Anonym (orkar inte mer)

    Tack så mycket för råden. Jag pratade med honom om att han måste skärpa till sig. Men han lyssnar bättre på en tjej kompis än vad han lyssnar på mig. Så jag blev faktiskt arg där och kände att måste jag hota vårt förhållande för att han ska lyssna på mig. Ne ????

Svar på tråden tröttnat