• Anonym (Dg)
    Äldre 29 Jan 08:24
    2910 visningar
    8 svar
    8
    2910

    Hur göra för att få fast mage (bajs)

    Hej, vet att trådar som handlar om bajs oftast döms ut som trolltrådar och att man verkar tro att TS på något knäppt sätt får ut något av det. Om du tror det så kan du ju hoppa vidare till nästa tråd!

    Jag är också medveten om att det går att Googla men nu ställer jag frågan här och hoppas att någon kan bidra med lite input:)

    Jag är alltid lite "mojsig" i magen, sällan fast bajs men inte heller jättelös. Blir alltid bajs på pappret och jag har alltid våtservetter i badrummet och i handväskan men känns alltid ofräscht ändå. Så min fråga till er som inte har detta bekymmer, vad äter ni??

    Jag tycker jag äter vettigt, bra råvaror som kött, fisk, kyckling, låglaktos eftersom min man är känslig, inte bröd varje dag, grönsaker men inte riktigt varje dag, hjälp mig, vad vill en mage ha för att hålla sig fast?

  • Svar på tråden Hur göra för att få fast mage (bajs)
  • Anonym (Pippi­lottav­iktual­ia)
    Äldre 29 Jan 08:35
    #1

    Du kanske skulle lägga till lite blåbär till kosten? Såg ett matlagningsprogram där de använde blåbär i sås till fläskfilé. Eller blåbär till gröten. 

  • Anonym (Dg) Trådstartaren
    Äldre 29 Jan 12:29
    #2

    Ja, gröt kanske är vettigt, får prova med blåbär.

  • Anonym (Tvärt­om)
    Äldre 29 Jan 16:04
    #3

    Ät tvärtom vad råden är vid hård mage. Vitt bröd,te,ost,inget fullkorn,lite fibrer. Om jag åt så skulle jag typ aldrig få gå! Tungan ute Tänk också på om det blir värre efter viss mat och undvik det.

  • fröet2­015
    Äldre 29 Jan 17:11
    #4

    Svart te. 

  • Anonym (Dg) Trådstartaren
    Äldre 29 Jan 17:47
    #5

    Ja, matdagbok kanske skulle vara något. Svart te dricker jag, fast med honung i, undrar om det påverkar?

  • Anonym (Pippi­lottav­iktual­ia)
    Äldre 29 Jan 23:25
    #6

    Om du är björkpolleallergiker, kan du vara känslig mot honung på grund av korsallergi:


    Mat och pollenallergi
    www.netdoktor.se/pollen/artiklar/mat-och-pollenallergi/
  • Anonym (Tvärt­om)
    Äldre 29 Jan 23:28
    #7

    Honung var tydligen bra vid lös mage googlade jag.

  • Anonym (Dg) Trådstartaren
    Äldre 30 Jan 16:42
    #8

    Tack till er som tagit er tid att svara!

Svar på tråden Hur göra för att få fast mage (bajs)