• Anonym (undrar)

    Av vilka anledningar slutade du(kvinna) eller började du(man) att raka dig?

    Hej!

    Apropå annan tråd i ämnet så skulle jag vilja diskutera ämnet lite närmare. Jag tycker att det är intressant.

    Kvinna:
    Varför slutade du raka dig?
    Hur känns det att inte raka sig?
    Hur reagerar andra?
    Hur gammal är du?

    Man
    Varför började du raka dig?
    Hur känns det att vara rakad?
    Hur reagerade andra?
    Hur gammal är du?

    Har ni något mer att tillägga så gör det gärna :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-29 10:03
    Tilläggsfråga: Vad tycker du kvinna om män som är rakade och vad tycker du man om kvinnor som är orakade?

  • Svar på tråden Av vilka anledningar slutade du(kvinna) eller började du(man) att raka dig?
  • fluu

    Jag rakar inte underlivet, rakar armhålor sällan, benen ibland  och började aldrig att raka armarna.

    Underlivet började jag raka när jag var typ femton år, bara för att ungefär. Slutade när jag var 19 år och kom till insikt att det är idiotiskt att göra något jag verkligen inte trivs med, när det inte ens  var för någon annans skull.
    Nu ansar jag kanterna lite då och då. Det är ju ytterst få människor som ser mig så naken och jag har då inte märkt av att någon reagerar. Enda reaktionerna jag fått är på ... tadaaa: flashback

    Armhålorna började jag raka när jag var elva år. Jag utvecklades tidigt och hade stora problem med det då jag länge, länge var ett ganska litet barn på insidan och då ville försöka radera alla tecken på utveckling på utsidan. Jag blev också retad för att jag hade hår under armarna.
    Slutade att raka mig ganska nyligen. Av en slump egentligen. Länge tyckte jag att det blev så svettigt om jag inte rakade mig under armarna, men så var det en stressig period så jag aldrig han duscha själv utan passade på när dottern duschade/badade och då rakar jag mig inte, skulle aldrig göra det inför henne. Så tiden gick och håret under armarna växte. En dag tittade jag mig i spegeln och såg hur långt håret under armarna blivit och jag fick någon konstig känsla av "POWEER". Skitkonstigt, men jag nästan tänder på det... Så nu rakar jag mig sällan under armarna.
    Upplever att folk visst tittar, men inga kommentarer eller så.

    Benen började jag raka vid samma tidpunkt och av samma anledning och slutade vid samma tidpunkt och av samma anledning. Dock rakar jag dem oftare, får lätt irriterad hud annars. Ingen utom sambon ser mina ben så inga reaktioner.

    Armarna började jag aldrig rakat trots att jag alltid haft ganska mycket hår där. Det är ljust och jag har aldrig brytt mig, förknippade väl inte det med pubertet och har alltid sett det som idiotiskt att raka armarna.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (undrar)
    fluu skrev 2015-01-29 09:08:13 följande:
    22 år idag.
    Grattis!

    Vad säger din man om att du slutat då?
  • fluu
    Anonym (undrar) skrev 2015-01-29 09:21:17 följande:
    Grattis!

    Vad säger din man om att du slutat då?
    Tack. Han säger ingenting. Huruvida jag har rakat benen eller armhålorna eller ej tror jag knappt att han märker ens.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (n)
    fluu skrev 2015-01-29 09:31:05 följande:
     Huruvida jag har rakat benen eller armhålorna eller ej tror jag knappt att han märker ens.
    Märks inte när ni har sex? Min man har börjat raka sig där nere lite och jag uppskattar det så äckligt att få hår i munnen.
  • fluu
    Anonym (n) skrev 2015-01-29 09:34:30 följande:
    Märks inte när ni har sex? Min man har börjat raka sig där nere lite och jag uppskattar det så äckligt att få hår i munnen.
    Han studerar inte mina armhålor eller ben speciellt noggrant då.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • MammAmma
    Anonym (undrar) skrev 2015-01-29 08:44:23 följande:

    Hej!

    Kvinna:

    Varför slutade du raka dig?

    Hur känns det att inte raka sig?

    Hur reagerar andra?

    Hur gammal är du?

    Har ni något mer att tillägga så gör det gärna :)


    För att jag har så känslig hud att jag får en massa irriterade utslag/rakfinnar/blemmor. Det är fräschare med lite hår kvar isf än tvärtom. Samt att jag äntligen träffat en kille som INTE vill och förväntar sig att tjejer ska vara helt hårlösa mellan benen. Han gillar inte alls helrakade kvinnor och jag sparade ut könshåret lika mycket för min egen skull som hans.

    Jag tycker att det är enormt skönt att slippa tänka på huruvida jag är nyrakad innan vi har sex och det känns mycket fräschare med frisk hud. Blygdläpparna håller jag dock hårlösa för min egen skull och jag blir inte irriterad där av att raka.

    Ingen aning. Det är bara han som ser mitt underliv, så bryr mig inte om vad andra kan tänkas tycka.

    Jag är 31, han är 20.
  • Anonym (undrar)
    MammAmma skrev 2015-01-29 09:48:10 följande:
    För att jag har så känslig hud att jag får en massa irriterade utslag/rakfinnar/blemmor. Det är fräschare med lite hår kvar isf än tvärtom. Samt att jag äntligen träffat en kille som INTE vill och förväntar sig att tjejer ska vara helt hårlösa mellan benen. Han gillar inte alls helrakade kvinnor och jag sparade ut könshåret lika mycket för min egen skull som hans.
    Jag tycker att det är enormt skönt att slippa tänka på huruvida jag är nyrakad innan vi har sex och det känns mycket fräschare med frisk hud. Blygdläpparna håller jag dock hårlösa för min egen skull och jag blir inte irriterad där av att raka.
    Ingen aning. Det är bara han som ser mitt underliv, så bryr mig inte om vad andra kan tänkas tycka.
    Jag är 31, han är 20.
    Rakade du dig för andras skull förut? Hade du fortsatt att raka dig om du ville fast han inte tänder åp det?
  • MammAmma

    Rakar mig för övrigt rätt sällan under armarna eftersom jag knappt har nån hårväxt där och det växer långsamt. Benen rakar jag kanske två ggr i veckan (bara upp till knäna, håret på låren är lika ljust, kort och tunt som på resten av kroppen - dvs fjun) men har inte vidare håriga ben heller. Har aldrig rakat armarna, har inte mycket hår där och det är ljust.

  • MammAmma
    Anonym (undrar) skrev 2015-01-29 09:49:45 följande:

    Rakade du dig för andras skull förut? Hade du fortsatt att raka dig om du ville fast han inte tänder åp det?


    Jag rakade mig för att jag alltid gjort det, sen tonåren. Det var vad som förväntades och gjorde man inte det var man äcklig. Hade jag inte haft några problem med hudirritationer hade jag kanske fortsatt att raka mig ändå, men jag lägger egentligen personligen ingen vikt vid kroppsbehåring i sig så jag har inga problem alls med att möta hans 'hårpreferenser', lika lite som jag skulle ha med att vara helrakad. Om jag alltså inte fick hudproblem av det. Nu råkar jag ju dock få en massa hudbesvär av helrakning så det är jätteskönt med en kille som inte vill och förväntar sig att jag ska vara hårlös.
Svar på tråden Av vilka anledningar slutade du(kvinna) eller började du(man) att raka dig?