• Anonym (tips)

    Vad har ni för frisyr? Tipsa mig!

    Hej!

    Jag vet aldrig vad jag ska göra med mitt hår, det får bara hänga. På sin höjd sätter jag upp det i en tofs. Hur gör ni med ert hår?

  • Svar på tråden Vad har ni för frisyr? Tipsa mig!
  • fluu

    Jag varvar mellan "Lilla My", dvs en skojfrisk knut mitt på huvudet, och "Dagmar Ebbesen", dvs en arg knut i nacken.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (-)
    fluu skrev 2015-01-29 11:03:36 följande:

    Jag varvar mellan "Lilla My", dvs en skojfrisk knut mitt på huvudet, och "Dagmar Ebbesen", dvs en arg knut i nacken.


    Dvs ingen frisyr i den bemärkelsen.
  • Anonym (tips)
    Anonym (-) skrev 2015-01-29 11:05:50 följande:
    Dvs ingen frisyr i den bemärkelsen. smile2.gif
    Varför inte? Tyker att det var bra tips =)
  • micromat

    Har hår ner till rumpan. Har oftast fläta eller någon variant av fläta eller en knut..

    När jag har utsläppt brukar jag ha sidbena.

  • Anonym (tips)
    micromat skrev 2015-01-29 11:09:27 följande:
    Har hår ner till rumpan. Har oftast fläta eller någon variant av fläta eller en knut..
    När jag har utsläppt brukar jag ha sidbena.
    Har du något tips på hur man enklast flätar en fläta på sig själv? Jag fixar att fläta en på varje sida, men inte en bak.
  • kasovi

    Just nu är mitt hår förjävligt fult i färgen, så jag brukar slänga ihop nån fiskbensfläta som jag sätter upp med nålar i nacken. Annars en ihopflätad knut, eventuellt en vanlig bulle.

  • Anonym (tips)
    kasovi skrev 2015-01-29 11:11:34 följande:
    Just nu är mitt hår förjävligt fult i färgen, så jag brukar slänga ihop nån fiskbensfläta som jag sätter upp med nålar i nacken. Annars en ihopflätad knut, eventuellt en vanlig bulle.
    Hur fäster du den ihopflätade knyuten?
  • Anonym (-)
    Anonym (tips) skrev 2015-01-29 11:07:04 följande:
    Varför inte? Tyker att det var bra tips =)
    Ah, jag trodde mer att du syftade på en frisyr som du går till en frisör och få.

    Annars kan jag ju tipsa om hästsvans, råttsvans, hästsvans på sidan, fläta, flätor, utsläppt, uppsatt, vågigt, rakt, krusigt.
  • kasovi
    Anonym (tips) skrev 2015-01-29 11:12:55 följande:
    Hur fäster du den ihopflätade knyuten?
    Hårnålar in mot mitten av flätans rot. Har du väldigt glansigt hår så kan det underlätta att använda en saltvattenspray eller hårspray (eventuellt toupera håret i botten innan du flätar) så fäster nålarna bättre!
  • micromat
    Anonym (tips) skrev 2015-01-29 11:10:47 följande:

    Har du något tips på hur man enklast flätar en fläta på sig själv? Jag fixar att fläta en på varje sida, men inte en bak.


    Beror ju lite på hur långt hår du har..

    Jag är så van så det går så fort och jag tänker inte på hur jag gör..

    Det är övning och övning som gäller..

    Men dela upp håret i 3 delar. Flätar först bak i nacken och när flätan blivit några cm brukar jag dra fram den och flätar längden framtill.

    Annars kan du sätta upp en hög hästsvans och fläta från den och när flätan fått lite längd drar du fram den och flätar längden framtill.

    Eller så gör du en snedbena, flätar bara 1-2cm bak och drar sen framtill så att man får en fläta som hänger på sidan/framsidan.

    Mycket smidigare när håret är så långt när man kan fläta från framsidan av kroppen.
Svar på tråden Vad har ni för frisyr? Tipsa mig!