• Äldre 29 Jan 12:17
    504 visningar
    5 svar
    5
    504

    Vad säger min kropp mig??

    Någon som känner igen dessa symptom? 

    Jag blir skakis i hela kroppen, händerna skakar mycket synligt och andningen blir snabbare och jag får kämpa för att ta djupa andetag. Det känns som att jag får ett jäkla adrenalinpåslag. Jag blir stressad och känner ett svagt tryck över bröstet. Detta händer lite då o då, i olika situationer och brukar hålla kvar mellan 15-30 minuter. Det är lite otäckt.. Vad kan detta vara? 

  • Svar på tråden Vad säger min kropp mig??
  • Äldre 29 Jan 12:33
    #1

    Panikångest.


    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Äldre 29 Jan 12:55
    #2

    Sånt har jag inte tid med.. Hur blir man av med det om man inte har tid att gå KBT osv?

  • Äldre 29 Jan 12:58
    #3
    Skogabo skrev 2015-01-29 12:55:45 följande:

    Sånt har jag inte tid med.. Hur blir man av med det om man inte har tid att gå KBT osv?


    Gör avslappningsövningar när du ska sova kanske. Säger du att du inte har tid med panikångest är det nog därför du har det...
  • Äldre 29 Jan 13:02
    #4

    Förut fick jag alltid det när jag skulle sova, med andra "utomkroppenupplevelsermardrömmarsymtom" så jag fick sömntabletter.. Då kommer dessa upplevelser på dagarna istället..

  • Äldre 29 Jan 13:19
    #5

    Det kan vara flera möjliga orsaker, det beror på övriga omständigheter! 

    Panikångestattack? Hyperglykemi (lågt blodsocker)? Lågt blodtryck? Hjärtarytmi? 
    Gå till vårdcentralen och berätta om dina symtom, de kan nog hjälpa dig lättare :) 

Svar på tråden Vad säger min kropp mig??