• anonym124125

    trång förhud

    Hejsan skulle vela dela med mig utav mitt problem. jag undrar om jag har trång förhud.. har varit hos ungdomsmottagningen och fick en salva utskriven. Dermovat heter den. Är inne på snart andra veckan å ska hålla på i 45 dagar. Jag kan i slakt tillstånd dra ner förhuden över ollonet utan några problem och tvätta. Men i lite mer erigerat tillstånd så går det även lätt men när den åker under ollonkanten så känns det som den ska fastna! får knappt tillbaka den över ollonet å får panik. Är förövrigt 17 år. Alltså att föra huden bak är inte problemet men att få förhuden över ollonet är problemet. Har ett rätt stort ollon också. Så vad tror ni? Jag kanske bara har så kallad kort förhud? Förhuden vill åka tillbaka när jag får stånd.

  • Svar på tråden trång förhud
  • konnigulden

    Ingen läkare som tagit en titt då?
    Vad jag förstår är det praxis att först prova salva och sen gå vidare med snitt/operation om salvan inte har effekt.

    "för kort förhud", fattar jag inte riktigt vad du menar med. Antingen är öppningen för trång eller så är strängen för kort antar jag?

  • anonymos123

    Jadu det är frågan. kanske bara har en kort förhud å med det menar jag att den inte når över hela ollonet vid stånd? för den har en tendens å dra sig tillbaka vid stånd

  • micro113
    anonymos123 skrev 2015-01-31 19:20:47 följande:

    Jadu det är frågan. kanske bara har en kort förhud å med det menar jag att den inte når över hela ollonet vid stånd? för den har en tendens å dra sig tillbaka vid stånd


    Är det inte alltid så?
Svar på tråden trång förhud