• Purpen

    Uppsagd efter ett par veckor

    Hej,
    Började på ett nytt jobb inom ett område där jag har lite baskunskaper från universitetet några år bak. Tjänsten sökte egentligen en senior men jag presenterade mig väl och sa att jag var villig att lära mig samt var ambitiös. Dom blev övertygade och tog sig an mig. Dom sa och visste att jag var junior och var under upplärning.

    Efter ett par veckor blir jag uppsagd.

    Anledningen jag får höra är att jag verkat vara oengagerad och pratat illa om vad kollegor jobbar med. Jag blir helt ställd och säger att jag aldrig minns eller velat prata illa om någons jobb och att jag frågat för att jag var nyfiken (för det var var jag skulle jobba med framöver) och ville lära mig av mina kollegor som nästan alla har 20-40 års erfarenhet, dvs 95% av företaget var seniora. Jag sa även att om någon tagit illa upp av något jag sagt så ska dom be denne/dessa personer om ursäkt. Annars har jag kommit in och gjort mina 8h, ibland 10-11.

    Dock vet jag att jag varit dålig på att fråga om hjälp. Jag tenderar att lägga stor förväntan på mig själv och vill lösa problem själv och inte vara sämre än någon annan. Det är något jag måste arbeta på. Det kan också göra att jag känner mig nervös och känna att jag inte räcker till.

    Spontant känner jag att dom gärna kunde kört öppnare kort tidigare och gett mig mer än två veckor att försöka bättra mig där dom anser att jag brister.

    Vad tror ni? Låter det hela vettigt? Kanske underskattade dom inlärningskurvan för mig?

  • Svar på tråden Uppsagd efter ett par veckor
  • Purpen

    Ja jag ska försöka lära mig. Iaf att fråga mer och visa tydligare att jag är intresserad, för det verkar inte ha framgått här.

    Vad säger man under nästa intervju gällande denna tjänst?

  • Långbenopluto
    Purpen skrev 2015-01-29 13:25:05 följande:

    Ja jag ska försöka lära mig. Iaf att fråga mer och visa tydligare att jag är intresserad, för det verkar inte ha framgått här.

    Vad säger man under nästa intervju gällande denna tjänst?


    Säg ingenting, och använd inga referenser därifrån!
Svar på tråden Uppsagd efter ett par veckor