• Äldre 29 Jan 13:13
    2672 visningar
    8 svar
    8
    2672

    Magvärk som inte försvinner

    Har haft en otrolig värk i magen i 2 veckor nu.

    Ibörjan hade jag bara illamående men sen efter ca 1 vecka så började jag få magvärk kring naveln och smärtan flyttar sig ibland till vänstra sidan ganska högt upp och även ibland på högra sidan.

    Jag bestämde mig då att åka in till vårdcentralen eftersom smärtan och illamåendet inte släppte. Dom sa att jag hade magkatarr och att jag skulle äta receptfri medecin mot det och att jag skulle komma tillbaka om det inte blivit bättre eller om de blir värre.

    Det har gått 6 dagar och det har inte blivit bättre man kan nästan säga att det blivit värre.

    Jag har haft diarre i 4 dagar, fortfarande jobbig smärta i magen, dålig aptit, snabbt mätt och idag fick jag även ont mellan brösten som släppte efter ca 25min.

    Jag har ätit dåligt i 3 år. Äter bara middag och småäter när jag kommit hem från skolan så äter ingenting alls under skoltid.

    Undrar om någon har någon aning om vad det ungefär kan vara? Smärtan försvinner även ibland också så det känns onödigt att åka in till vårdcentralen om jag inte har någon symptom just då.

  • Svar på tråden Magvärk som inte försvinner
  • Äldre 29 Jan 13:19
    #1

    Kan vara magsår, då behöver du mer behandling.

    Kontakta din VC igen.

    Det är skadligt att äta så dåligt som du har gjort i 3 år, varför har du misshandlat din kropp så?

  • Äldre 29 Jan 13:23
    #2

    Har varit stressigt till skolan på morgonen så hann inte äta frukost och det har gjort nu att jag bara känner mig äcklad av mat på morgonen. :/

  • Äldre 29 Jan 13:27
    #3
    HannaFors skrev 2015-01-29 13:23:29 följande:

    Har varit stressigt till skolan på morgonen så hann inte äta frukost och det har gjort nu att jag bara känner mig äcklad av mat på morgonen. :/


    Nu får du böta för det med din magvärk.....

    Ta hand dom din kropp!

    Sök mer vård!
  • Anonym (Tjej)
    Äldre 29 Jan 14:18
    #4

    Hur ser ditt bajs ut? Är det svart, blodigt, konstigt på nåt sätt? Har du kräkts?

  • Äldre 29 Jan 16:49
    #5
    Anonym (Tjej) skrev 2015-01-29 14:18:10 följande:

    Hur ser ditt bajs ut? Är det svart, blodigt, konstigt på nåt sätt? Har du kräkts?


    Det är normalt förutom att jag har diarre då. Har kräkts några gånger efter jag har ätit och tagit en cigg men det är inte heller svart eller konstigt på nå sätt.
  • Anonym (Tjej)
    Äldre 29 Jan 17:00
    #6
    HannaFors skrev 2015-01-29 16:49:58 följande:
    Det är normalt förutom att jag har diarre då. Har kräkts några gånger efter jag har ätit och tagit en cigg men det är inte heller svart eller konstigt på nå sätt.
    Då kanske det bara är magkatarr. Vad fick du för medicin?
  • Äldre 9 Feb 10:23
    #7

    Medicinen jag fick var omprezanol tror jag den hete. Det blev bra då jag tog medicinen (2veckor). Men imorse fick jag hemskt ont igen runt naveln och så vandrar smärtan, får ont när jag hostar också och idag tog jag även den sista tabletten av medicinen.

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 9 Feb 16:45
    #8
    HannaFors skrev 2015-02-09 10:23:08 följande:

    Medicinen jag fick var omprezanol tror jag den hete. Det blev bra då jag tog medicinen (2veckor). Men imorse fick jag hemskt ont igen runt naveln och så vandrar smärtan, får ont när jag hostar också och idag tog jag även den sista tabletten av medicinen.


    Omeprazol kan man behöva ta ett tag innan den ger effekt, och ett tag efter att man blivit bra också. Man kan köpa den receptfritt. Jag fick för en hel månad när jag "bara" hade magkatarr, när jag hade magsår fick jag nog för 3 månader tror jag. Har det inte gått över efter 3-4 veckor ska du nog söka vård eftersom det kan vara ett sår nånstans.
Svar på tråden Magvärk som inte försvinner