• Marie14

    Ska det bli vår tur snart?

    Startar en tråd för alla som försökt bli gravida ett tag.


    Jag fick missfall i slutet av mars och ännu är det inget plus på stickan.


    Har deltagit i så många trådar men nu vill jag starta något nytt.


    BIM i början av februari!

  • Svar på tråden Ska det bli vår tur snart?
  • SecretlyMe

    Jag hänger gärna med här. Känner att det kan vara dags att få vara med i en ny tråd efter att ha hållit mig till en å samma sen september förra året :)

    Jag är nyfyllda 24 år, sambon är 27. Vi har försökt sen april förra året men inte fått något plus.

    Vi har varit tillsammans sedan sju år tillbaka men haft två uppbrott tidigare. Jag har under ett av uppbrottet blivit oplanerat gravid två ggr, en slutade i missfall en vecka efter positivt test (ca v6) och andra i abort i v6. Detta var när jag var 19 år.

    Nu är längtan stor och jag har mått riktigt dåligt i perioder över att vi inte lyckats. Nu är vi mitt upp i flytt så vi kommer inte kunna pricka äl alls förrän i april igen.

    Men ser fram emot att få vara med i en ny tråd iallafall :)

  • Tess1984

    Hejsan

    Jag hoppar gärna in här, vi har försökt att få barn ett tag nu.
    Vi har haft två missfall och nu försökt sen förra sommaren ungefär.
    Nu börjar man känna sig lite smått uppgiven, känner mig helt ensam om detta också eftersom alla mina vänner har barn eller är gravida.

    Denna månaden är första gången jag tagit ägglossningstest, fick utslag den 22 Januari så mensen för dyka upp nästa torsdag, hoppas inte....

    Kör ni med ägglossningsstickor?

  • SecretlyMe
    Tess1984 skrev 2015-01-29 16:38:28 följande:

    Hejsan

    Jag hoppar gärna in här, vi har försökt att få barn ett tag nu.

    Vi har haft två missfall och nu försökt sen förra sommaren ungefär.

    Nu börjar man känna sig lite smått uppgiven, känner mig helt ensam om detta också eftersom alla mina vänner har barn eller är gravida.

    Denna månaden är första gången jag tagit ägglossningstest, fick utslag den 22 Januari så mensen för dyka upp nästa torsdag, hoppas inte....

    Kör ni med ägglossningsstickor?


    Hej!

    Beklagar missfallen.. :(

    Jag har tidigare kört med ägglägglossningstest och jag har alltid ägglossning dag 19, så nu lägger jag inte mer pengar på det :)
  • Tess1984
    SecretlyMe skrev 2015-01-29 17:20:27 följande:
    Hej!

    Beklagar missfallen.. :(

    Jag har tidigare kört med ägglägglossningstest och jag har alltid ägglossning dag 19, så nu lägger jag inte mer pengar på det :)
    Hej

    Tack så mycket,

    Hihi, nä det förstår jag, de är inte billiga. =)
    Jag får nog ta stickor några cyklar till eftersom jag har ganska oregelbunden mens.

    Vi borde ju kunna bli gravida igen eftersom vi varit det innan, så det känns som ett litet hopp men när man försöker månad efter månad och inget händer blir man less....

    När har du beräknad mens?

    Hoppas snart på vår tur.


  • SecretlyMe
    Tess1984 skrev 2015-01-29 18:11:45 följande:

    Hej

    Tack så mycket,

    Hihi, nä det förstår jag, de är inte billiga. =)

    Jag får nog ta stickor några cyklar till eftersom jag har ganska oregelbunden mens.

    Vi borde ju kunna bli gravida igen eftersom vi varit det innan, så det känns som ett litet hopp men när man försöker månad efter månad och inget händer blir man less....

    När har du beräknad mens?

    Hoppas snart på vår tur.


    Nä, hehe, tyckte det var onödigt att fortsätta lägga pengar när äl ändå inföll samma dag varje månad ^^ Jag har en längre cykel, 31, därför började jag kolla med tester. Är perfekt med de som har som jag eller du :)

    Ja, ni har nog egentligen inga problem att bli gravida. Missfall sker ju dock när utvecklingen stannar av och missfall är inget man kan påverka. Det är ju först när det är fastställt att det är ett medicinskt fel som man får hjälp. Jag hoppas dock att du bara hade otur och att nästa gång så stannar pyret hela vägen :)

    Jag har beräknad mens 3/2 men vi missade äl helt så tror inte på denna månad. Hade äl 21/1 och senaste sexet var 18/1.
  • Tess1984
    SecretlyMe skrev 2015-01-29 18:22:26 följande:
    Nä, hehe, tyckte det var onödigt att fortsätta lägga pengar när äl ändå inföll samma dag varje månad ^^ Jag har en längre cykel, 31, därför började jag kolla med tester. Är perfekt med de som har som jag eller du :)

    Ja, ni har nog egentligen inga problem att bli gravida. Missfall sker ju dock när utvecklingen stannar av och missfall är inget man kan påverka. Det är ju först när det är fastställt att det är ett medicinskt fel som man får hjälp. Jag hoppas dock att du bara hade otur och att nästa gång så stannar pyret hela vägen :)

    Jag har beräknad mens 3/2 men vi missade äl helt så tror inte på denna månad. Hade äl 21/1 och senaste sexet var 18/1.
    Japp, min mens kan komma allt från dag 27 till 39, i alla fall under denna höst/vinter när vi som aktivt försökt, vet ej om det är stress som gör att mensen blir sen eller vad...ganska jobbigt det med man vill ju bara bli gravid nu...

    Vi har tänkt söka hjälp om vi inte blir gravida tills sommaren för då har vi försökt aktivt 1 år, vi hade ett litet uppehåll efter vårt andra missfall för det tog hårt på mig...
    Vi hade ägglossning nästa samma dag denna månaden, spermier kan ju överleva ett par dagar i livmodern, så ge inte upp hoppet. =)


  • Tess1984
    SecretlyMe skrev 2015-01-29 18:22:26 följande:
    Nä, hehe, tyckte det var onödigt att fortsätta lägga pengar när äl ändå inföll samma dag varje månad ^^ Jag har en längre cykel, 31, därför började jag kolla med tester. Är perfekt med de som har som jag eller du :)

    Ja, ni har nog egentligen inga problem att bli gravida. Missfall sker ju dock när utvecklingen stannar av och missfall är inget man kan påverka. Det är ju först när det är fastställt att det är ett medicinskt fel som man får hjälp. Jag hoppas dock att du bara hade otur och att nästa gång så stannar pyret hela vägen :)

    Jag har beräknad mens 3/2 men vi missade äl helt så tror inte på denna månad. Hade äl 21/1 och senaste sexet var 18/1.
    Förresten låter drygt att ni inte kan pricka in förrän April månad, jag hade varit super nere om jag vetat det.
    Min sambo åkte iväg med jobb i helgen och jag fick positivt utslag på torsdagen, vi hade sex den dagen och dagen efter men vi fick ställa klockan eftersom han skulle iväg tidigt den morgonen, hehe....v
    Var livrädd dagarna innan och tänkte att nu missar vi chansen denna måndagen eftersom han skulle iväg med jobb...


  • SecretlyMe
    Tess1984 skrev 2015-01-29 18:41:30 följande:

    Japp, min mens kan komma allt från dag 27 till 39, i alla fall under denna höst/vinter när vi som aktivt försökt, vet ej om det är stress som gör att mensen blir sen eller vad...ganska jobbigt det med man vill ju bara bli gravid nu...

    Vi har tänkt söka hjälp om vi inte blir gravida tills sommaren för då har vi försökt aktivt 1 år, vi hade ett litet uppehåll efter vårt andra missfall för det tog hårt på mig...

    Vi hade ägglossning nästa samma dag denna månaden, spermier kan ju överleva ett par dagar i livmodern, så ge inte upp hoppet. =)


    Ja men då är ju tester super för dig! :)

    Vi hade oxå tänkt söka hjälp efter ett år. Vet dock inte om jag är så redo för det än.. Jag vet inte om jag skulle klara av vetskapen om vi har svårt för att bli gravida.. :(

    Vet ju att spermierna kan överleva ett tag, men då den 18e inte var en fertil dag så känns det inte så ljust. Vi har dessutom prickat varenda ägglossning i 8 månader utan resultat. Det gör att jag inte längre har suget att testa tidigt och tyvärr ser rätt negativt på chanserna att bli gravid. Vi har ju ändå, totalt sett, haft oskyddat i 7 år utan en enda graviditet.

    Ja, vi har haft samma problem haha, vi jobbade dessutom i olika städer så ibland fick man träffas mitt i veckan för att köra en snabbis! Haha!
  • Tess1984
    SecretlyMe skrev 2015-01-29 18:52:39 följande:
    Ja men då är ju tester super för dig! :)

    Vi hade oxå tänkt söka hjälp efter ett år. Vet dock inte om jag är så redo för det än.. Jag vet inte om jag skulle klara av vetskapen om vi har svårt för att bli gravida.. :(

    Vet ju att spermierna kan överleva ett tag, men då den 18e inte var en fertil dag så känns det inte så ljust. Vi har dessutom prickat varenda ägglossning i 8 månader utan resultat. Det gör att jag inte längre har suget att testa tidigt och tyvärr ser rätt negativt på chanserna att bli gravid. Vi har ju ändå, totalt sett, haft oskyddat i 7 år utan en enda graviditet.

    Ja, vi har haft samma problem haha, vi jobbade dessutom i olika städer så ibland fick man träffas mitt i veckan för att köra en snabbis! Haha!

    Samma här, jag är livrädd för att söka hjälp vill inte veta om det är något fel på oss, fast att jag vet att hjälpen som finns (om man har svårt att bli gravid) oftast ger barn i slutändan.
    Vet många av mina vänner som kämpat i flera år och sen fått hjälp via IVF.

    Haha, det var roligt men bor ni i samma stad nu?
    Jag förstår att det måste kännas, man blir trött efter så många försök men man får aldrig ge upp, fast att man ibland bara vill för att man mår så himla dåligt. Jag märker framför allt dagarna innan mens det är min dystraste tid i månaden, när mensen väl kommit igång känner man hopp och mår bättre

    Jag försöker hela tiden hitta på roliga saker, just nu är jag i en period där jag målar och tränar, passar även min syster hund som jag bara älskar...
    Min syster (tvilling) är dessutom gravid så jag hjälper henne med hunden.
    Vad förgyller du dina dagar med? =)

    Kram

  • SecretlyMe
    Tess1984 skrev 2015-01-29 20:34:35 följande:

    Samma här, jag är livrädd för att söka hjälp vill inte veta om det är något fel på oss, fast att jag vet att hjälpen som finns (om man har svårt att bli gravid) oftast ger barn i slutändan.

    Vet många av mina vänner som kämpat i flera år och sen fått hjälp via IVF.

    Haha, det var roligt men bor ni i samma stad nu?

    Jag förstår att det måste kännas, man blir trött efter så många försök men man får aldrig ge upp, fast att man ibland bara vill för att man mår så himla dåligt. Jag märker framför allt dagarna innan mens det är min dystraste tid i månaden, när mensen väl kommit igång känner man hopp och mår bättre

    Jag försöker hela tiden hitta på roliga saker, just nu är jag i en period där jag målar och tränar, passar även min syster hund som jag bara älskar...

    Min syster (tvilling) är dessutom gravid så jag hjälper henne med hunden.

    Vad förgyller du dina dagar med? =)

    Kram


    Vi bor i olika lägenheter fram till sista april eftersom jag haft mitt jobb här och han har sin fasta tjänst där. Vi har letat bostadsrätt länge och i november äntligen hittade vi en som han nu än så länge flyttat in i. Jag måste jobba kvar här så att jag kan betala hyran under uppsägningstiden. Förut har vi setts lite hur som helst, flera ggr i veckan för att bla pricka äl men även spendera helgerna ihop. Nu sätter, iallafall jag, mer fokus på jobb och att sluta stressa över detta med att pricka äl. Jag orkar lixom inte längre..

    Vad mysigt det låter :) Vad skönt med sysselsättning när det väl blir sådär tungt. Jag spenderar mest mina dagar med att pyssla hemma, umgås med syskonbarnen och njuta av stilla kvällar när jag inte jobbar. Jag tränade mycket förut, hade slutat röka och var pepp på livet. Det föll pladask alltihop när vinterdepressionen kom. Jag har en personlighetsstörning som heter SAD som är en årstidsbunden depression med ångest, panikångest, sociala svårigheter med sömnrubbningar och överätande. Har även väldigt låg självkänsla under dessa perioder.

    Annars är jag en väldigt framåt och glad tjej som tar för mig det mesta. Tycker om ordning och reda, pyssla i hemmet, inreda och drömma om framtiden.. :) kram
Svar på tråden Ska det bli vår tur snart?