• Pursuitofhappiness

    Hur stor är risken att JAG aldrig får barn?

    Har två missfall i bagaget. Ett 2010 och ett 2014...däremellan har jag inte alltid försökt aktivt för att bli gravid, men jag vet att jag haft sex vid ägglossning utan att bli gravid ett antal gånger.

    Min längtan efter barn går tillbaka till slutet av 90-talet. Jag skulle skaffa barn tidigt sa jag. Men livet ville annorlunda. Förhållandet jag hade 2010 när jag fick mitt första missfall tog slut under 2013. Nu har jag ett nytt förhållande. Jag blev gravid vad som kan tänkas "enkelt", men det slutade också i missfall. Båda var tidiga, v12 och v.5.

    Jag börjar känna igen mitt beteende från 2010/2011, allt är sååå grått och mörkt och det ENDA jag tänker på är ägglossningar, barn, graviditet osv. Min hjärna fungerar inte. Och jag är livrädd...livrädd för att det kanske aldrig kommer hända mig. Jag som drömt om detta så länge. Jag har ingen aning om chanser osv för de med flera missfall. Jag är 33 år nu och känner att tiden håller på att springa ifrån mig. Ägglossningen vill inte heller visa sig efter missfallet (nu drygt två månader sedan). 

    Någon med mer erfarenhet om sånt här än jag? Googlar en massa, men blir bara deppig. Ser att så många kvinnor (och män) där ute längtar ihjäl sig efter att få bli föräldrar. Det är omänskligt att utsättas för ofrivillig barnlöshet.

  • Svar på tråden Hur stor är risken att JAG aldrig får barn?
  • Jag är bara jag

    Det ska oerhört mycket till för att en kvinna som varit gravid-spontant gravid dessutom- och är så pass ung inte ska kunna få barn! Glad Två missfall är skit,men det är först vid 3 man kan misstänka fel på kvinnan som gör att mediciner behövs för att kunna få barn. Så ge absolut inte upp!  {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Hur stor är risken att JAG aldrig får barn?