• Anonym (Sara)

    självscanning

    Hej!

    Jag min syster ringde mig nyss hon hade åkt fast på självscanningen på Ica. Hon hade "missat" att scanna in lite varor. ca 300 kr.

    De hade då sagt till henne att dom rekommenderar henne inte att själscanna nästa gång. Va innebär det? Blev hon avstängd & får inte scanna mer?

    Sen har hon & hennes sambo sammanbundna kort. Spärras hans också? Eller hur funkar det? Någon som vet?

  • Svar på tråden självscanning
  • Dixie

    Om de sa att hon inte bör scanna nästa gång kan hon ju inte ha blivit avstängd - men jag gissar att hon kommer att få många kontroller framöver! 

  • SpanskaFlugan

    Jag vet inte var deras gräns går, vad som kan tänkas vara ett misstag eller medvetet fusk. Kanske vid antalet varor? Men om din syster "missat" att scanna flertalet dyra varor förstår jag om hon inte får scanna i framtiden. Annars brukar det bara bli så att man blir extrakollad, d.v.s. får avstämmning varje gång man handlar. 

  • Anonym (Sara)

    Hon sa till mig att hon hade tappat scannern & den hade då startat om sig & att det då hade försvunnit grejer ur hennes inscannade grejer. Inga direkt dyra grejer.

  • sportpappa
    Anonym (Sara) skrev 2015-01-29 19:06:37 följande:

    Hon sa till mig att hon hade tappat scannern & den hade då startat om sig & att det då hade försvunnit grejer ur hennes inscannade grejer. Inga direkt dyra grejer.


    Om hon upptäckte att det försvunnit grejer så får hon ju scanna in dem på nytt eller välja en vanlig kassa. Om det inte var så dyra saker så var det istället många saker. Om de kostar 20-30 kr/styck så blir det 10-15 saker. Det är inte något man bara råkar missa.

    I vilket fall som helst så är det hennes problem. Hon får extrakontroller. Om det blir samma sak med hennes sambo lär ju märkas. Det är bara att scanna på...eller inte beroende på om det går.
  • Frontline
    Anonym (Sara) skrev 2015-01-29 19:06:37 följande:
    Hon sa till mig att hon hade tappat scannern & den hade då startat om sig & att det då hade försvunnit grejer ur hennes inscannade grejer. Inga direkt dyra grejer.
    Host host ja eller hur...

    1 sak att missa må va hänt 2 saker är rent av slarvigt mer en så är nära på stöld...

    Jag har blivit avstämd några gånger och det var i början när jag använde det första gången och en gång hade jag glömt att scanna in en dricka för knappt 10:- och det var jävligt pinsamt när man såg att det vart fel, det jag hade att skylla på var stress och hade med 2 gnälliga barn...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden självscanning