• RioBie

    Belöningssystem

    Min ex, ?Kim? har nu utan att nämna ett ord flyttat till Uppland Väsby för att få avlastning av sin mamma o syster på sin halva tid med barna.  Efter som jag inte vill slita ut barna från dagis och skapa ytligare en separation för dem så tvingas nu Kim att pendla. Du kan ju tänka dig själv att få liv i två småbarn klockan fem på morgonen och få dem medgörliga. Lösningen för Kim har då blivit ett ny-infört belöningssystem för att få morgon rutinerna att flyta på. Vår femåriga son får då 20kr/dag för att klä på sig själv. De blir då drygt 600 kr i månaden per barn eller 7300 om år om vi båda gör samma sak. Vi har två barn så skall de vara rättvist så då blid det 12600 kr/ år för att klä på sig kläderna själv. Min först reaktion var att jag tycker att de vad lite mycket pengar för en femåring och min andra var att skall man ge en muta till ett barn för att få vardagsrutiner att funka bekvämare? Vad skall de sluta? 5 kronor för att äta upp, 3 kronor för att spola osv. När jag påpekade att jag skulle vilja att vi bara gav belöning när det gör något fint av egen fri vilja och mest då en symbolisk summa så fick jag till svar ? - Du är ju helt otrolig, Jag sköter mina bar på min tid och du lägger dig inte i de, du letar bara efter fel på mig?. En tid senare började ena sonen att vägra att klä på sig själv hos mig. Han sa att han vill ha något för de för de får han faktiskt hos Kim. Gör man såhär eller är det bara jag som överdriver?
Svar på tråden Belöningssystem