• Anonym (osäke­r)
    Äldre 29 Jan 20:47
    799 visningar
    6 svar
    6
    799

    Totalt omöjligt beslut. Hjälp.

    Jag är 31 år, god ekonomi, stabilt boende, fast jobb och ett stort socialt skyddsnät.

    Jag har varit singel under en bra tid och har sagt att jag om inte träffar någon innan 33 års alder kommer jag att skaffa barn på egen hand.

    För tre månader sedan träffade jag en yngre kille och jag tror att vi är vad man kan kalla för kk. Förmodligen har förhållandet inte fördjupats på grund av mig som känner att det inte känns helt rätt. Han känns omogen  även om han är otroligt fin och omtänksam. Vi har inte så mycket att prata om helt enkelt, jag får inte något riktigt utbyte. Vi har inte träffats varandra vänner eller satt en etikett på det vi har.

    På jobbet har jag fått veta att jag kommer att få en chefsanställning (som jag har kämpat) inom ett år och kommer inom två veckor att börja olika mentorsprogram för att förberedas inför för detta. För två veckor sedan konstaterade jag nöjt att jag inte har barn utan kan få ta mig an denna jätteutmaning i karriären som jag alltid längtat efter. Det är första gången på 3 år som jag känns mig lättad over att inte ha barn. Annars har det varit min största stress och sorgm att alla mina vänner/familj har barn utom jag.

    Nu är jag gravid. Med en kille som jag egentligen inte känner. Som jag inte är säker på att jag vill ha ett förhållande med. Med en kommande jobbsituation som inte kommer att tillåta mig vara mammaledig (jag kan ju vara det med mitt jobb som jag har idag). Men alla andra förutsättningar är på plats och jag vill ju egentligen bli mamma.

    Min största rädsla är att jag kommer att ångra mig så bittert om jag gör abort. Jag har inte pratat med honom än men är rädd för att han vill behålla. Han har själv sagt att han verkligen vill ha barn snart...

    Så fruktansvärt rådvill. Hur gör man? Går man till psykolog? Vad kan de saga egentligen?

  • Svar på tråden Totalt omöjligt beslut. Hjälp.
  • Äldre 29 Jan 21:17
    #1

    Han kan  ju vara pappaledig och du jobba!

  • Anonym (good luck)
    Äldre 29 Jan 21:18
    #2

    Ett barn ångrar man aldrig..... men en abort kan man ångra hela livet....

    I din ålder skulle jag ha behållit oavsett! Allt annat ordnar sig!

  • Anonym
    Äldre 29 Jan 21:23
    #3

    Frågan är hur desperat du är efter barn. Är det verkligen värt att framförallt ha en far till barnet som du redan nu vet att du inte kommer vara tillsammans med? Vill du ha honom i ditt liv resten av livet och är han någon du villigt lämnar ditt barn till varannan vecka?

  • Anonym (osäke­r) Trådstartaren
    Äldre 29 Jan 21:37
    #4

    Tack alla! Anonym, du sätter fingret på det. Jag skulle absolut lämna mitt barn till honom varannan vecka - han skulle bli en fantastisk pappa. Men frågan är om jag vill ha barn med någon jag inte är kär i. Inte än i alla fall.

    Å andra sidan är jag rädd att jag ångrar mig hela livet. Utan att vara desperat efter barn. Det är jag långt ifrån då hade jag ju varit jublandes glad nu. Men jag vill ha barn och jag är rädd att ångra mig. Jag är inte 20, 25 eller 27. Jag är 31. Jag har uppfyllt många av mina drömmar där barn inte får plats så mitt liv skulle verkligen kunna rymma ett barn.

    Och om jag gör abort. Vad säger att jag kommer att träffa mitt livs kärlek innan det är för sent med barn? Är det bättre att skaffa barn med en okänd i Danmark?

    Men vad kommer omgivningen att säga? Att jag lurat honom att göra mig gravid?

  • Anonym
    Äldre 29 Jan 21:45
    #5
    Anonym (osäker) skrev 2015-01-29 21:37:18 följande:

    Tack alla! Anonym, du sätter fingret på det. Jag skulle absolut lämna mitt barn till honom varannan vecka - han skulle bli en fantastisk pappa. Men frågan är om jag vill ha barn med någon jag inte är kär i. Inte än i alla fall.

    Å andra sidan är jag rädd att jag ångrar mig hela livet. Utan att vara desperat efter barn. Det är jag långt ifrån då hade jag ju varit jublandes glad nu. Men jag vill ha barn och jag är rädd att ångra mig. Jag är inte 20, 25 eller 27. Jag är 31. Jag har uppfyllt många av mina drömmar där barn inte får plats så mitt liv skulle verkligen kunna rymma ett barn.

    Och om jag gör abort. Vad säger att jag kommer att träffa mitt livs kärlek innan det är för sent med barn? Är det bättre att skaffa barn med en okänd i Danmark?

    Men vad kommer omgivningen att säga? Att jag lurat honom att göra mig gravid?


    Berätta för honom och ta ställning efter hans reaktion. Kanske även nämna att du inte ser en framtid med honom. Det kan ju trots allt påverka hans åsikt.

    Sen om han bli jublande glad och vill ta halva ansvaret så kan väl ingen påstå att du lurat honom? Han var väl med när barnet blev till!?
  • Anonym (****)
    Äldre 29 Jan 21:48
    #6

    Behåller du barnet så får barnet både en mamma o en pappa.
    Skaffar du barn via Danmark så får barnet *bara* en mamma.
    Jag har barn med en kille som är en ren idiot mot mig, men som pappa kunde jag inte ha valt bättre.
    Du vill ha ett barn o nu har du det. Det finns inget jobb som är värt mer än bebislyckan.....om man nu vill ha barn.
    Jag är 38 o kämpar för att hinna få iaf ett barn till innan 40 o det blir troligtvis Danmark. Men det tar sin tid att spara ihop pengarna.

Svar på tråden Totalt omöjligt beslut. Hjälp.