• Anonym (Förbannad)

    Min väninna rakar av sin dotters hår

    Tycker ni att det är normalt att min väninna rakar av sin 9 åriga dotters hår? Hon har rakat henne i flera år. Hon brukar skämtsamt säga "så gör jag för att de ska låta henne vara och så att ingen kärar ner sig i henne nu när hon är så ung". Men jag vet att det ligger sanning i det hon säger! Varför i helvete rakar man av en flickas hår annars? Flickan vill inte ens ha det så. Flickan brukar ofta säga till mig "åh vad fint hår du har, jag önskar jag också hade som ditt". Jag tycker det är väldigt synd att flickan ska behöva utstå detta. Hon är så vacker. Hon förtjänar inte detta.

    Vet inte vad jag kan göra? Vill ju inte blanda in myndigheter eller så. Har försökt prata med väninnan men hon har sagt att flickan vill ha så. Men det stämmer inte! Flickan har sagt till mig att hon vill ha håret som mig och att hon vill ha långt hår! Men hon vågar aldrig säga så framför sin mamma.  

  • Svar på tråden Min väninna rakar av sin dotters hår
  • Anonym (idiot)

    Psykisk misshandel!

    Lika mycket misshandel från ditt håll som inte anmäler till soc!!

  • Anonym (Förbannad)
    Anonym (idiot) skrev 2015-01-29 21:22:07 följande:

    Psykisk misshandel!

    Lika mycket misshandel från ditt håll som inte anmäler till soc!!


    eehhhh? nej! Ska du inte rubricera dt som mord eller miljöbrott också?
  • Anonym (öh..)

    Och på vilket sätt är det relevant för frågeställningen att flickan enligt dig är vacker?

    Att man får raka av håret på fula flickor men inte på vackra?

  • Anonym (Förbannad)
    Anonym (öh..) skrev 2015-01-29 21:28:05 följande:

    Och på vilket sätt är det relevant för frågeställningen att flickan enligt dig är vacker?

    Att man får raka av håret på fula flickor men inte på vackra?


    Jag menar bara att det är mer synd att hon gör det just på henne just för att hon verkligen är vacker. Det är ju fel om man gör det på fula flickor också, men jag tycker bara att det verkligen är tråkigt att hon gör det på just henne
  • Anonym (öh..)
    Anonym (Förbannad) skrev 2015-01-29 21:33:38 följande:

    Jag menar bara att det är mer synd att hon gör det just på henne just för att hon verkligen är vacker. Det är ju fel om man gör det på fula flickor också, men jag tycker bara att det verkligen är tråkigt att hon gör det på just henne


    Det är nog väldigt få här som bryr sig om dina känslor. Det är trots allt flickans hår som blir rakat och inte ditt. Och flickan i fråga lär ju lida precis lika mycket (eller lite) av rakningen oavsett om du eller någon annan tycker att hon är ful eller snygg.
  • Anonym (Förbannad)
    Anonym (öh..) skrev 2015-01-29 21:37:15 följande:
    Det är nog väldigt få här som bryr sig om dina känslor. Det är trots allt flickans hår som blir rakat och inte ditt. Och flickan i fråga lär ju lida precis lika mycket (eller lite) av rakningen oavsett om du eller någon annan tycker att hon är ful eller snygg.
    Ja, men förlusten blir större just för att hon verkligen är vacker. Jag menar bara på att hon inte får chansen att låta sin skönhet stråla ut. Men sak samma nu, problemet är min väninna och inte man kommentar!
  • Anonym (C)

    Vår dotter ville ha lika kort hår som pappa, snaggat. Vi väntar till i sommar och om hon då vill så kör vi det med maskin. Om en kille kan ha kort så kan väl en tjej. Men visst, rakat är extremt. Blir för kallt för ett barn på vintern.

  • Dr Mupp

    Det räknas som ett fall av vanvård och ska anmälas till soc. Så som de gör är inte ok.


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Drottningen70
    Anonym (Förbannad) skrev 2015-01-29 21:39:25 följande:

    Ja, men förlusten blir större just för att hon verkligen är vacker. Jag menar bara på att hon inte får chansen att låta sin skönhet stråla ut. Men sak samma nu, problemet är min väninna och inte man kommentar!


    Vilken jävla inställning. Är du pantad i huvudet som gör flickans utseende till en faktor ??! Med det resonemanget skulle man ju kunna hävda att det är värre för en ful unge som bättre behöver håret för eventuella pluspoäng...
  • Anonym (öh..)
    Anonym (Förbannad) skrev 2015-01-29 21:39:25 följande:

    Ja, men förlusten blir större just för att hon verkligen är vacker. Jag menar bara på att hon inte får chansen att låta sin skönhet stråla ut. Men sak samma nu, problemet är min väninna och inte man kommentar!


    Förlusten för vem? För omgivningen?

    Bryr du dig inte ett dugg om flickan? Är det mer synd om omgivningen än flickan?
Svar på tråden Min väninna rakar av sin dotters hår